Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Teknisk analyse (BGBIO) (TA) 📈

Det er det jo det han skriver. .( fundamentale nyheter vil selvsagt endre bildet umiddelbart). Flott med TA tråd også :+1:

1 Like

Har noen tilgang?!

Tnx man :metal:

Så om man skal oppsummere så kan det gå enten opp eller ned herfra? :upside_down_face:

3 Likes

det er oppsummeringen av 90% av teknisk “analyse”

  • forklar historisk svingninger med en av 1000 begrep som er etablert som om det skulle være vitenskap
  • tipp fremtid basert på at denne “vitenskapen” faktisk gjentar seg
  • hevd det funker når du tilfeldigvis har rett
  • Hevd at noe skjedde som du ikke kunne forutsi, når du ikke har rett

rinse + repeat

1 Like

Er jo egentlig ikke en teknisk analyse i mine øyne.

Den ramser egentlig bare opp hva de tekniske indikatorene viser.

F.eks pris snudde på 200 dagers MA og 50 dagers MA. Det klarer hvem som helst å se med å bare putte indikatoren på chartet og ta en titt.

Og mye om og men om hvor prisen kan gå hvis den passerer den andre eller andre veien.

Bare vas!

Et par punkter jeg ville sett etter selv:

  • On balance volume, stigende eller flat kurve ved sideveis svak nednadgående trend kan tyde på akkumulering.
  • Volum spikes, skjer det i bunn eller på topp? Hva skjer etter volumhendelser? Holder den nivå eller synker prisen?
  • Volum bak større bevegelser opp eller ned. Volum bak oppgang, eller volum bak nedgang?
  • Bryter disse viktige nivåer tidligere basert på volum støtte eller strukturmessig?
  • Hvordan ser den generelle volumprofilen ut etterhvert som man beveger seg gjennom akkumulering/distribusjonsfasen?
  • Volatilitet, blir den mindre eller større med tiden?
  • Relativ styrke til resten av indeksen og markedet?

Sammenfattning av alle disse, og det å lese volum og pris vil bekrefte eller avkrefte en bullish/bearish teori man sitter med.

Er ikke rart folk er skeptisk til TA når det er slike analyser man får servert.

/rant off :joy:

12 Likes

Her ligger det vel an til å lukke gap ned til under kr 31.
Uten mer oppklarende fundamentale nyheter vil trolig tyngdekraften råde i chartet.

Ikke unaturlig reaksjon, men grei støtte på 32

Eller 31,48…

1 Like

Bør være rimelig kort vei opp til 37kr nå

Jepp, før 16.30 i dag eller i morgen…

ja, det er nok “tekniske” årsaker til det, lol

Er vel flere motstander opp til 37?

ja, 30,33. Sett i forhold til derisking og analytiker vurdering er 37 kroner ikke mye å snakke om. Vein bør som sagt være kort

Noen her inne som har tilgang til investtech og andre tekniske analyseverktøy, som vet hvor støtten er nå?

Ca 18 om den bryter ned nå

2 Likes

Snakk om nedbanket

1 Like

Ja, er ikke måte på.
Hvordan ser 1d «side/pris volumet» fra notering?

Jeg vet nesten ikke om jeg har sett et chart med så mange røde candles på weekly. Helt konsekvent opp som en hjort, ned som en lort

4 Likes

Imponerende chart ja :grinning_face_with_smiling_eyes::+1:
Må komme en rimelig potent melding, for å blåse gjennom og etablering over det massive beltet.