Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Teknisk analyse (BGBIO) (TA) 📈

Det blir spennende å se topp 20 lista på mandag.

I starten av 2019 så satt topp 20 på 74,68% av aksjene, og nå sitter topp 20 på 73.09%. Det er relativt rolig i toppen, men siden volumet er så lavt så vil vel fort små endringer gjøre store utslag.

1 Like

Så du tolker stort fall på lavt volum positivt?

Mindre negativt enn på stort volum :stuck_out_tongue:

Som onkel savepig kommenterer. Hadde det vært betydelig volum bak fallet hadde jeg ikke kjøpt pt. Jeg kommer til å kjøpe på hver krone ned​:ok_hand::+1:

Nå er dette en liten long posisjon. Et bet på outsideren. Som enda har vært skjermet fra TI ødeleggelsen.

Hvordan ser du på det at volumet på de røde dagene er betydelig høyere enn de grønne? Denne uken vil gi en rød stapel på 4-5x avg volum. Kan være en Selling Climax.
Nå er den i bunn av fallende kanal, så er nok sannsynlig med en reaksjon opp hvis det er det du trader på.

2 Likes

Oversolgt og utbombed til 3-års laveste på kort tid. Teknisk er denne ekstremt oversolgt obviously, men ser ikke hva som utløste dette? Er det ultimovaccs?

Tar en liten trade i denne uansett.

Volumet i forhold til reaksjon jeg likte her. Men ser her nå at volumet 05.06 ikke samsvarer med det jeg så i chartet her hinn dagen. Mener jeg så rett over 100k aksjer ikke 268k som er betydelig. Glitch hos tradingview eller øyet som ser her.

Trader ikke på denne, kjøper på store fall.

Totalt krakk kom nå før helgen, ikke mer å si.

Dette er enten en helt syk overreaksjon, eller så foregår det noe kriminelt.

1 Like

Mulig jeg klamrer meg til et halmstrå her, men er volumet lyspunktet her? :slight_smile:

Virker på meg som det er en total mangel på kjøpsinteresse fremfor at det er noe fundamentalt som er feil.

Nei, det er lite lys for øyeblikket.
Det stinker litt hele greiene.

Jeg kjøper på denne:

“Be fearful when others are greedy and greedy when others are fearful.” -Warren Buffett

3 Likes

Capitulation pleier å være stygt. Hva mener du er kriminelt? Jeg tenker en av de store er på vei ut. Ifht. free float skal det en god del retail til for å skape så stort fall (med forbehold om at volum på Tradingview er riktig).

Hmmm, trodde han lukket alle posisjoner hver dag. Ser i alle fall ut som at traderene har funnet aksjen nå. Kan kanskje øke likviditeten litt.

4 Likes

Du har rett i at det er mangel på kjøpsinteresse. En skulle tro den ville få en skikkelig bounce etter et så bratt fall, men enten venter folk på emisjon og vil ikke inn før finansiering er avklart, eller så er det noe fundamentalt galt her som vi ikke har plukket opp.

Samtidig er makro ruglete og vi går inn i sommermånedene så man skal ikke ha hastverk med å kjøpe her. Dersom man tror på caset spiller det vel liten trille om man kjøper på 13 eller 18 kr, men som man ser av chartet (og dette er WEEKLY!) så snakker vi måneder før nedtrenden for BGBIO er snudd (såfremt det ikke kommer en fundamental nyhet som bare velter hele bildet).

Har tegnet opp det som sannsynlig blir en ny tradingrange så sant vi ikke faller videre.

1 Like

@Nocturne Som jeg antok ut i fra handelsmønsteret er det ikke storfisker som dumper. Etter topp 20 listen å bedømme er det kun mindre investorer og ellers short gutta som er skyld i fallet. God gammal panikk​:ok_hand::blush: kan snu fort her!

1 Like

men oppdatert liste MED fredagens handel er vel ikke kommet ?

Jeg er ikke så sikker på det. KAN er vel stikkordet. Jeg ser ingen tegn til bedring på kort sikt… men kanskje noe slik som kan gå begge veier? Jeg venter på en skikkelig retning i denne. Kjøp enten ned mot 10 eller over 15.50?

Nocturne. Tanker om rsien? Var nede på 14-15 tallet.

Her er status den samme, vaker mellom 10 og 15 med lite interesse/volum?

Det stemmer. Ville sagt 12 - laveste jeg ser er rundt 12.40? Men se på candlen markert i chartet og tilhørende volumbar. Med en slik volumspike hadde man forventet å se en enormt lang grønn candle. Istedenfor har mye av volumet blitt kjørt rett inn i noen som har solgt store poster. Så jeg er fremdeles skeptisk til denne, og ønsker å se en volumspike og en skikkelig close over 15.50.

Weekly ser fremdeles ut som et bearflag. De som eier aksjen får krysse fingrene for at det kommer noe news som kan røske den skikkelig oppover, for teknisk ser det litt stygt ut. Det eneste positive er at volumet er ganske flatt, noe som gjør analysen litt prekær på lengre timeframes (selv om volumdrop-off er å forvente i en flagg-formasjon).

Jobber innenfor tradingrangen 12,5-14,0 kr
Slik jeg tolker chartet er et brudd opp forestående.
Vi er på 3 uken med det jeg tolker som akkumulering.

1d:

1w:

2 Likes