Kjører gpu oppgaver konstant her men får normalt 5-10k for dem
Får håpe flere får slike innbringende oppgaver som jeg fikk i dag. Virker litt random hvor mye poeng man får for ting. Synes jeg har fått dårlig betalt frem til i dag men i dag føler jeg at jeg poengene har kommet litt vel lett.
Teamet har sanket 94k mindre enn snittet som trengs for å nå 50 mill i mai så stå på folkens
Er dette for hele laget, eller bare for meg (varierer veldig)?
Det er nok bare deg. Da regner jeg med du har valgt GPU og at du har en fin oppgave der.
Tror det er et 24-timers estimat på poeng ut ifra oppgaven du holder på med. Hos meg er GPU estimatet ca 500k og CPU estimatet på bare knappe 34k akkurat nå.
Ja, det gikk ned igjen, måtte ta en restart på maskinen, nå ligger oppgavene på det litt mer normale 41k og 50k
Sykt stor forskjell hos meg:
CPU:
GPU:
Ser @julietkilo har sneket seg inn på teamet og bidrar også. Velkommen
Prøver å logge hvordan vi ligger an til målet om at teamet skal nå 50 mill poeng ved utgangen av mai.
Så langt har vi fulgt stigningen vi behøver rimelig spot on. Ligger skarve 6752 poeng foran skjema.
Litt spent på om folk holder ut mai da Stå på!
Håper enda flere slenger seg med og tester ut konseptet også.
Nå har sikkert jeg gått glipp av noe, er mai måned spesiell med tanke på Covid, kommer de til å slutte med covid forskning etter mai?
Nei er bare et påfunn fra meg dette
Hadde ikke fått med meg folding@home før nå og tenkte det kunne være gøy med et mål for mai og se om jeg kunne få med flere på å nå det.
Er jo forsåvidt viktig med forskning på COVID for tiden så er jo fint å bidra Må gjerne fortsette etter mai ja.
Vært rekordsanking av poeng så langt i dag så ligger litt foran skjema akkurat nå.
Da skal du ha for ett veldig bra tiltak, noe av det nyttigste jeg har gjort her på tekinvestor!
Merker at foldin@home blir en bra måte å holde kontoret varmt på i vinter
Denne var fin:
Farlig disse folding greiene, “måtte” ut å kjøpe nytt grafikkort i dag
Selv om dette Quadro K5000 kortet som står i maskinen i dag kosta mange skjorter og sikkert hadde vært en racer på folding for 5 årsiden tror jeg det blir slått av selv enkle kort i dag.
He he iveren er imponerende Da kommer du vel som en kule fremover nå da.
@Morkham har kjørt på noe voldsomt siste døgn ser jeg.
Litt sen måling men desidert dagsrekord så langt og grafen har fått en pen erigert kurve
Fryktet at ting skulle begynne å dabbe av og målet ble vanskelig å nå men ser bedre ut nå.
Hehe, aner ikke hvordan dette slår ut, eller hva som lønner seg å oppgradere.
Denne maskinen er en Z800 med 2 x Xeon X5675 med 40 gb ram. Det ser ikke ut som ram har så mye å si for folding, så da tror jeg grafikk kortet gir mest igjen… eller?
Siden GPU oppgavene er desidert mest poenggivende vil jeg nok tro det er prosessoren på grafikkortet som har mest å si. Uten at jeg har satt meg veldig inn i det vil jeg nok tro det er prosessorkraft (både på hovedkort og spesielt grafikkort) som er det avgjørende.
Maskinen min er 4 år gammel så finnes nok en del raskere nå ja. Dog var det en bra spekk på den da jeg kjøpte den. Tanken var å bruke den til videoredigering. Det har jeg jo aldri fått tid til
Fikk noen dager uten aktivitet desverre, men er mer back in business nå. Det trådløse nettverkskortet tok kvelden, og har resultert i reinstallering av OS. Innkjøp av billig nettverkskort i påvente av å se om jeg får nytt på garantien. Ikke akkurat veldig bra signal, men deler nettverk fra telefon via usb når jeg sitter ved maskinen. Funker helt greit, men ikke optimalt.
Er vel bare ved henting av work unit og sending av ferdig resultat man er avhengig av nettverket tror jeg. I hvertfall det jeg har sett i loggen.
Kjører du på to maskiner siden du står oppført med 4 aktive klienter?
Til F@H så funker det helt greit med billig nettverkskort. Litt mindre optimalt til hjemmekontor osv.
Nei, men er blitt registrert med to nye aktive klienter fordi jeg har reinstallert Windows, og koblet meg på nytt opp mot F@H. Går vel ned igjen til 2 aktive klienter neste uke.
Litt bak snittmålet i dag men tok målingen litt sent i går og ser det har kommet til mye poeng etter 21 (da jeg prøver å ta måling) så alt i alt bra innsats.
Ser @Superstefan har kommet til på listen også. Velkommen, fint med flere