Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bidra til forskning - Folding@Home

Jeg bidrar med det lille jeg har for tiden, som dessverre bare er en netbook-PC fra 2015 med 11" skjerm, Celeron N3050 , 32gb mmc-“harddisk” og 4gb ram (oppgradert fra heeeele 2gb). Specsa skulle tilsi at dette er en PC klar for pensjonstilværelsen på Grønmo, men jeg kjører faktisk 3D-tegning (Sketchup) av nokså store modeller samt videoredigering av halvtimes filmer i FullHD på den (!!!). Det skulle man ikke tro gikk an…

Ikke akkurat noen serverfarm altså, men den har stått døgnet rundt og foldet i et halvt års tid nå, og ligger kontinuerlig rundt 65 grader prosessortemperatur. :grin:

1 Like

Alt hjelper og er jo hyggelig å se at det er flere som er aktive :smiley:

1 Like

Vi har da greid å komme ajour med målet om 100 mill ved nyttår igjen etter at høstferien ga en liten knekk.
image

Ser den harde kjerne består av @kjetils, @Flottesen, @Superstefan, @julietkilo og meg selv.
I tillegg hadde @Akephalos en fin gjesteopptreden i september :slight_smile:

1 Like

Da har vi allerede passert 90 millioner “credit” ser jeg. Ble en veldig pen utvikling på grafen etter at @Morkham gledelig nok gjorde comeback :slight_smile: Litt surt at jeg ikke rakk å gå forbi i poeng da :unamused:
Ser SHABI har joinet også. :slight_smile:

1 Like

image

Da var det målet nådd :tada:
Takk til alle som har bidratt og fortsett gjerne da. :smile:
Vi klatrer på team rankingen for tiden også så litt spennende å se hvor langt vi kan nå der fremover hvis folk holder det gående.

5 Likes

Gratulerer til oss :slight_smile:

Det nærmer seg ellers Black Friday, og da kommer det vel slengende noen dugende PC-tilbud. En av de grommere 9. eller 10. generasjon i7-prosessorene er innenfor økonomisk rekkevidde, så da blir det kanskje litt bedre utstyr enn den 5 år gamle netbooken fra Acer før advent.

Den nye maskinen kommer i så fall til å putre og folde like mange timer i døgnet som den gamle (dvs 24), bare med mangegangeren i hastighet. (Sånn, da har jeg vel jinxet bort alle gode pc-tilbud fra svartefredagen…)

Det burde kunne dra oss et stykke til opp på rankingen :slight_smile:

1 Like

Kommet oss ca 200 plasser opp siste 3 ukene (3130 nå). Selv vært ute noen dager da applikasjonen kræsjet og jeg måtte ha noen forsøk på reinstallasjon før det ordnet seg igjen. Men igang igjen nå :slight_smile:

Hardware utgjør mye ja. Litt merkelig fordeling på poeng CPU vs GPU da GPU gir mange ganger mer.

Min pc begynner å bli noen år nå og mistenker at @Morkham har litt råere maskin enn meg. Han drar i hvertfall ifra for tiden :unamused:

Maskinen begynner å bli noen år den også, men brukte litt penger på den når jeg bygget den. CPU: Intel Core i7 5820K Haswll-E/EP 22nm. Skjermkortet: Nvidia Gforce GTX 1080ti vannkjølt fra MSI. 16GB Ram. Med en del hjemmekontor og mer serier/film enn gaming når det er fri så kjører maskinen Folding 12-16 timer i døgnet. Litt høy temperatur på skjermkortet - så må se om jeg får gjort noe med det en dag jeg gidder.

Fra 2016 min pc ser jeg. Ser det står jeg har:
Intel Core i7-6700 Skylake Prosessor
og
ASUS GeForce GTX 1060 6GB Dual OC BLACK skjermkort.

Så relativt lik prosessor men det skjermkortet ditt er nok en del råere ja.
Hva har du av estimert poeng pr. dag på CPU og GPU når du kjører?
Jeg har ca 24k på CPU og 702k på GPU akkurat nå.

Akkurat nå ligger CPU på ca. 29K og GPU på ca. 2000K

Der ser man vel ganske klart at ditt skjermkort er langt bedre ja :smile:

1 Like

Ser vi stadig karrer oss litt oppover Team rankingen. Nedenfor er utviklingen vi har hatt på rankingen og den oransje linjen er plasseringen vi endte på under mai-sprinten.

image

100 mill poeng til nyttår ble ikke akkurat noe problem da :slight_smile:
image

2 Likes

Godt Nyttår til alle de som bidro i Tekinvestor Teamet i 2020! :smiley:
2020 må vel sies å bli et ganske bra folding-år for Tekinvestor teamet :slight_smile: Aldri før har det vel blitt sanket såpass mange “poeng”.

image

Aktiviteten falt litt mot julen men vi får se om det tar seg litt opp igjen. @Morkham du vil vel ta tilbake tronen vel :wink:

2 Likes

Kudos til alle som bidrar! :clap:

I dag henta jeg en HP på januarsalg hos Power. Nå står den og surrer med F@H over natta så får vi se i morgen kveld hva den klarer å folde på et døgn.

Betalte bare 4499,- for følgende specs:
14" IPS-skjerm
3-cellers batteri på >40Wh
i5-1035G1 (som viste seg å være G7!)
8gb ddr4 ram 3200mhz
256gb m2 ssd

Den skulle ha 1 ledig ram-slot iflg en ram-sjappe på nettet, så det første jeg gjorde var å skru av underdekslet og bekrefte dette. Neste punkt blir derfor å bestille en identisk 8gb rambrikke. Siden disse er oem-monterte brikker er de faktisk ganske billige (ned i $35).

Og så til det som er litt moro:
Maskinen SKULLE ha Intel UHD Graphics integrert, dvs en basic grafikkløsning som bruker av maskinens RAM - derav ønsket om 8 gb ekstra for å komme opp i 16gb.

Men etter å ha installert Speccy (et flott gratisprogram jeg bruker for å holde et øye med bl.a. prosessortemperatur) så jeg overraskende nok at Speccy identifiserte prosessoren som en i5-1035G7 (ikke G1 som står i spesifikasjonene til Power og HP)!

G7 betyr at den har en langt bedre integrert grafikkløsning: Intel Iris Plus G7!
Denne rankes en god del høyere enn Intel UHD Graphics (faktisk såvidt over entry-level kort som enkelte Nvidia MX og Radeon).

Dette kan kanskje gjøre seg gjeldende ved kjøring av F@H, for jeg har forstått det slik at kraftigere GPU-løsning gir store utslag på tid per fold?

Uansett:
Her fikk jeg altså langt mer enn forventet for pengene :slightly_smiling_face:
De har vel gått tom for G1 på produksjonslinja og bare tatt det alternativet som lå nærmest :joy:

1 Like

Laptopkjøling er ikke beregnet på å kjøre f@h 24/7, bare så det er sagt. :see_no_evil:

Om du har Asus rog så :grin:

1 Like

Neeeeei…! Speccy viser feil! Har sjekket grundig nå og det var en G1 likevel… jaja jeg fikk leve i trua nesten et døgn :joy:

Kjølingen ser ikke ut til å være noe problem, ligger på rundt 60 grader jevnt her. Mye høyere temp i timesvis når jeg kjører ETS2 eller FSX :slight_smile:

(Har også kjørt en vifteløs Celeron 24/7 med F@H i laaaaaang tid, den har duppet rundt 67-69 grader i månedsvis. )