Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bioextrax (BIOEX) 🇸🇪

3 Likes

Hører rykter om at en «Erik Sandstrøm» fra Discord chatten har blitt ansatt av Bioextrax? Følger ikke chatten, men hører det er en meget dyktig investor med kunnskap rundt caset. Hva slags stilling har vedkommende fått? Noen her som følger chatten å har litt mer kjøtt på beinet??

1 Like

Han blir innleid konsulent for å følge utviklingen i PHA-markedet. Dyktig kar.

3 Likes

Ok…. har han nevnt noe spesifikk om utfordringene rundt FoU-anlegg spesifikk? Tenker på råvarekostnader kontra råmaterialekostnader til konvensjonell plast?

Bioextrax utvinner PHA fra avfall, uten bruk av kjemikalier. Det er et konkurransefortrinn både ut fra et miljøperspektiv og et økonomisk perspektiv.

1 Like

Jeff Anderson sa jo i intervju nylig at siden de bruker matavfall, så kan de konkurrere med konvensjonell plast på pris

3 Likes

Det er vel nettopp dette som gjør at BIOEX skiller seg litt ut fra de andre miljøvennlige plast produsentene. At de klarer å lage plast på lav kost.

1 Like

3 Likes

Er det noen som tror det kommer flere meldinger før ekstraordinær GF 25 april? Ikke sikkert aksjonærer vil godkjenne å hente penger på kurs 27,5 om det er veldig stor rabatt?

Tror ikke de kommer til å sette ny emisjon før kursen har hentet seg betraktelig inn. Er de smarte så venter de til rett etter neste avtale, noe de åpenbart i etterpåklokskapens lys burde gjort etter avtalen med FCB. Jeg tenker at de mest sannsynlig ikke gjorde det fordi de forventet flere avtaler innen utgangen av 2021.

Er jo bestemt rettet emisjon på 18,4 Mill ved kurs 27,5 dersom GF godkjenner 25 april

Dette er jo mer eller mindre en formalitet vel? Ser ikke noen grunn til at de plutselig ikke skulle godkjenne det?

De må nok ha en ny emisjon for å ha videre runway med cash ut i 2023/2024, og det kan jo tenkes at de må utvide organisasjonen enda videre om de skal kommersialisere alle de LOI avtalene de har inne. Det var nok dette Orikmk mente.

Joda, jeg bare ser at Discord diskuterer om det ikke kan komme eksklusive avtaler på fjær osv når som helst nå, men ville det ikke være rart å komme med det før de har fått landet denne emisjonen?

Og akkurat dette plager meg litt… Bra timet eller god tilgang på informasjon som markedet ellers ikke har?

Hvilken info skulle det være? At det ikke ville komme noen flere avtaler på kort sikt, og at kursen kommer til å sige ned til 20-tallet?

Ingen heksekunst å regne seg fram til at de trenger finansiering. Har man meldt interesse, og har midler tilgjengelig, får man gjerne innbydelse.

Mange som solgte i 70-90 intervallet, meg selv inkludert, uten noe insideinformasjon. Jeg startet imidlertid tilbakekjøpet for tidlig, og var tom for likvider da den bikket under 30. Ære være de som har hatt is i magen.

Nå er beholdningen min på ath, papirtapet stort, og skattesmellen bitter…

1 Like

Plager meg litt :wink:

Jeg solgte selv en liten del etter avtalen og gikk for tidlig inn igjen … og har jo også fått lastet bra her nede, så fått ned nytt snitt noe…

Det er selvfølgelig ikke selskapets skyld at makro har surnet og overreagerte på en pauset avtale, men man må jo kunne stille spørsmålstegn til at en med så nær relasjon til selskapet har hatt SÅ mye is i magen om nok en kommersiell avtale kunne ha kommet når som helst ila høsten og våren

Slik jeg har forstått det så skal informasjon som er kursdrivende være kjent når man gjennomfører en emisjon. Går utifra at det er det samme i Sverige. Om dette inkluderer før godkjennelse i GF, det vet jeg ikke. Så man kan jo spekulere i en slags “stille periode” nå før GF. Men ja, kanskje kommer det flere gode nyheter etter GF. Det kanskje spekulerer flere i også, og dermed handler. Folk liker jo potensielle “triggere”

1 Like

Jeg tør nok ikke spekulere i det, blir sittende rolig, men er sliten av å tenke konstant at NÅ må det smelle - så må få ned egne forventninger litt :crazy_face:

BIOEX er faktisk for øyeblikket min største posisjon , siden en annen har falt såpass siste måneden…

3 Likes

Sånn ser et opsjonsprogram ut for noen som har tro på det de holder på med:

Varje teckningsoption ger rätt att teckna en ny aktie i bolaget till en teckningskurs per aktie som motsvarar 350 procent av den volymvägda genomsnittskursen enligt Spotlight Stock Markets officiella kurslista för aktie i bolaget under perioden från och med den 19 april 2022 till och med den 25 april 2022.

10 Likes