Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Bioextrax (BIOEX) 🇾đŸ‡Ș

-70% her nÄ, uaktuelt Ä selge sÄ lenge caset er inntakt. Sluttet Ä bry meg om kursen, mest fordi jeg fÞler det er for «sent» Ä selge nÄ etter Ä ha vÊrt med hele veien ned. Sikkert lettere for meg som ikke har store summer i aksjer og ikke kan investere mer enn jeg har rÄd til Ä tape.

Er det vanlig av en ledelse Ä svare en sÄpass stor kurskollaps med total stillhet?

Jeg ser det slik at den nye ledelsen er mer erfaren og vil unngÄ hausing fordi de vet at ting tar tid. I tillegg utreder de andre muligheter for produksjon for Ä ha flere bein Ä stÄ pÄ. Da blir caset mindre binÊrt iforhold til Ä bare sitte stille og vente pÄ lisensavtaler. Dette resulterer da i dagens makrobilde i panikk og alle selger i frykt for emisjoner.

:rofl: Gavet pÄ 23,5 Ä kommet meg ned til 14,57. Jeg har nÄ sÄ mye aksjer i dette selskapet at :see_no_evil::see_no_evil::see_no_evil: Jeg fÞler deg gÄr det ned et par tre kroner til, men det suger som fy i de andre aksjene nÄr du sitter pÄ lite cash. Herregud for et scenarie :rofl:

Noen la vel inn et svar fra ledelse pÄ discord her for noen dager siden. De har sagt detde kan si, verken mer eller mindre. Men er jo markedet selv som spekulerer i en emisjon pÄ 400 mill++ og x % utvanning og risiko for Ä bygge fabrikk osv osv. Noe jeg ser som urealistisk uten en stÞrre partner. Men at de vurderer dette fremover nÄr de evt begynner Ä vokse pÄ lisenser er jo bare positivt. Men jeg skal balansere meg selv ved Ä ikke lÞfte frem altfor mye positivt i en aksje som har falt sÄpass mye. Det har nok sittet mange i aksjen her som har ventet pÄ en stor pengeavtale rundt hjÞrnet og muligheten til Ä vÊre med pÄ en ny dobling. SÄ enkel er ikke bÞrsen

1 Like

Er nok flere som sitter litt i samme situasjon her
 :wink:

1 Like

Hehe. Ja, vi hadde forventet opp til flere avtaler innen denne tid. De hadde jo mÄl om 2 avtaler til bare i fjor!

Hadde det kun vÊrt 1-2 avtaler vi venter svar pÄ, sÄ alt var avhengig pÄ positivt utslag pÄ disse, sÄ hadde jeg kastet kortene for leeenge siden. Men vi venter altsÄ svar pÄ totalt kanskje ~20 evalueringer. Og mange av disse er store selskaper ogsÄ!

SelvfÞlgelig kjedelig om vi skulle bli kraftig utvannet, hvertfall nÄr emisjonsfrykt har gruset aksjen sÄpass. Men husk at de 2 stÞrste eierene (og grunnleggerene) sitter i styret, og de vil jo ikke gi fra seg store andeler gratis heller - Mohammed Ibrahim har jo sikkert jobbet dag og natt i mer enn de 8 Ärene Bioextrax har eksistert for Ä fÄ dette dit det er i dag.

Edit: det jeg synes er merkelig er at det er jo absolutt null fokus pÄ det som faktisk er veldig positivt i rapporten!

Kjenner lusa pÄ gangen :laughing: Drama dette her :rofl:

1 Like

De hentet penger i april for Ă„ akselerere

”Jag Ă€r personligen mycket glad att vi kan genomföra denna transaktion i denna allmĂ€nt turbulenta tid och det gör att vi kan möta upp mot det stora intresset vi har i de olika kundprojekten idag och Ă€ven framöver. Vi tror att accelerera Ă€r det bĂ€sta för Bioextrax och att vara mycket aktiva pĂ„ den stora PHA-marknaden som nu etableras. Vi vill kort sagt kunna ta tillvara alla de möjligheter som idag finns inom vĂ„ra tre affĂ€rsomrĂ„den och dĂ„ mĂ„ste vi bli fler snabbare Ă€n vi trodde för bara ett halvĂ„r sedan” , sĂ€ger Edvard Hall, verkstĂ€llande direktör.

Bioextrax avser att anvÀnda emissionslikviden för att finansiera (i) affÀrsutveckling (cirka 40 procent), (ii) forskning (cirka 40 procent), och (iii) utrustning (cirka 20 procent).

SkÀlet till avvikelsen frÄn aktieÀgarnas företrÀdesrÀtt Àr att pÄ ett tids- och kostnadseffektivt sÀtt anskaffa nödvÀndigt kapital för att kunna genomföra Bolagets strategi och planer, samt för att ytterligare diversifiera Bolagets aktieÀgarbas. Styrelsens samlade bedömning Àr sÄledes att skÀlen för att genomföra Emissionerna med avvikelse frÄn aktieÀgarnas företrÀdesrÀtt övervÀger skÀlen som motiverar huvudregeln att nyemissioner ska genomföras med företrÀdesrÀtt för aktieÀgarna och att Emissionerna med avvikelse frÄn aktieÀgarnas företrÀdesrÀtt dÀrmed Àr mest fördelaktigt för Bioextrax och dess aktieÀgare. Teckningskursen i Emissionerna har bestÀmts baserat pÄ en marknadssondering inför Emissionerna och en förhandling och överenskommelse med de teckningsberÀttigade investerarna och styrelsen bedömer dÀrmed att teckningskursen i Emissionerna rÀttvist Äterspeglar rÄdande marknadsförhÄllanden och efterfrÄgan.

Ser ikke noe om eksakt tidshorisont da, og planer om Ä bytte bÞrs kom vel etter denne emisjonen. Er vel noen som tenker at det gÄr mye penger pÄ Ä sÞke seg inn pÄ stÞrre bÞrs. Styret er ogsÄ gitt fullmakt Ä kjÞre emisjon innen GF neste Är.

Utvanning pÄ 4,3% pÄ denne emisjonen i april.

1 Like

vertfall to gode ting jeg har notert meg ogsĂ„, som har vĂŠrt Ă„rsaken til at jeg ikke har solgt. Men sĂ„ gikk det ogsĂ„ nedover i en sabla til fart som jeg ikke hadde sett for meg i denne aksjen, NĂ„r det ligger sĂ„pass mange evalueringer til gode, og det er sĂ„pass “fĂ„â€ aksjer ute Ă„ gĂ„r som gjĂžr emisjon ikke sĂ„ utslagsgivenede sĂ„ anser jeg risk lavere. Mulig jeg tar feil. De har vertfall en mcap idag som er langt ifra skremmende.

1 Like

Hadde de Ăžnsket Ă„ kjĂžre en emisjon nĂ„ hadde de gjort det etter kunngjĂžring av “trinn 2” med L’oreal (eller hvem den store kosmetikk-partneren er).

Sur stemning pÄ discorden da gitt. Ikke mangel pÄ negativitet der. Sjefshausserne har solgt og mener nÄ at selskapet mÄ hente penger :man_shrugging:

1 Like

MĂ„ ta hĂžyde for at selv de har en agenda


2 Likes

Ja, merker jeg mistet mye respekt for mange pÄ Discorden nÄ :wink:

NÄ mÄ bare selskapet levere noen resultater, helst ila neste 2 mnd. Det beste hadde jo vÊrt Ä endelig lande den fjÊr avtalen, men selv mindre PHA deals med EU baserte produsenter ville vÊrt veldig positivt nÄ.

Om ikke det ogsÄ fremstilles som negativt da, dersom en melding om typ 15 millioner sek i Äret, sammenlignet med tidligere snakk om milliard i fremtiden.

1 Like

Ja glÞtta innom selv, nesten usmakelig Ä se hva de som var mest hausete for noen mnd siden driver Ä uttaler seg med. Men men, fÄr applaudere de som klarte Ä selge fÞr den falt rett ned.

Jeg kan ikke se det annet enn en overreaksjon. Time will show.

1 Like

Ikke jeg heller
 at vi er her under 1 mÄned etter fÞlgende
“Kosmetikabolaget har beslutat att gĂ„ vidare i form av ett avtal dĂ€r Bioextrax extraktionsmetod ska provinstallas i kostmetikabolagets egen anlĂ€ggning.”

Det dummeste jeg har sett pÄ bÞrs
 ikke at jeg har sÄ lang fartstid men likevel :wink:

1 Like

Hele den setningen der kontrer jo alt av negativiteten/risikoen folk snakker om vedr egen fabrikk/prod.

1 Like

Nettopp! Og det er ikke fĂžrste kunde som tar det inn i eget anlegg, i melding fra 25 mars om europeiske PHA-producenten:
“Det nu ingĂ„ngna avtalet ger rĂ€tt för PHA-producenten att anvĂ€nda Bioextrax teknologi i maximalt 12 mĂ„nader och endast för att validera teknologin i dess egna anlĂ€ggning.”

Og Bioplastprodusenten som er oppgitt i Q2 rapport at kommer pÄ besÞk nÄ i september
" Bioplastproducenten, med ca 250 miljoner euro i omsÀttning och 600 anstÀllda", de mÄ jo vÊre en av de som stÄr med 5000 tonn Ärlig produksjon (om de per i dag ligger rundt dobbel pris av fossilbasert plast) fra oversikten som Edvard Hall delte i en presentasjon. Det gir jo kanskje 12-15 (?) millioner i kassen i Äret om de signerer.

Begynner Ä lure pÄ om noen vet noe (negativt) som andre ikke vet. Eneste forklaringen som gir mening pÄ kursfallet.

1 Like

Man begynner jo selvsagt Ă„ lure, men triggeren var jo absolutt kvartalsrapporten - og stemningen pĂ„ det svenske forumet gikk jo fra nord- til sĂžr-polen pĂ„ ett blunk
 nĂ„r de som lenge har bedyret at de er “mega-long” i aksjen ogsĂ„ kaster kortene i affekt, da blir det stygt
 men selvfĂžlgelig, det gjenstĂ„r jo Ă„ se at noen signerer avtale etter hvert!

1 Like

Det er slik det er nÄr det nÊrmer seg bÄnn. NÄr du tror du vet det helt sikkert og bestemmer deg for Ä selge da snur det :rofl:

Det var flere ulike meglerhus inne pÄ salgslisten fÞrste dagene etter Q men nÄ de siste dagene er det Nordnet og Avanza som har byttet aksjer med hverandre til stadig lavere pris.

1 Like

Ja kanskje det underbevisst var pga nicket ditt at akkurat den sammenligningen poppet opp i hodet, beklager det :wink:

Her er en av de konspiratoriske teoriene pÄ Discord

1 Like