Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bioextrax (BIOEX) 🇸🇪

Så ledelsen i en startup skulle ødelegge all tillit i markedet før de har kommet igang?

Det fremstår rimelig latterlig

1 Like

“Du nämner insiderköp vilket alltid är svårt. Dels kan insiderpersoner vara förhindrade att köpa dels kan det bero på att den finansiella kapaciteten saknas.”

At ledelsen som er “full av optimism inför framtiden” ikke engang kjøper litt på disse nivåene kan jo nesten bare bety at de er “forhindret”?

Må tilbake til opsjonsprogram tegnet i 2019 for å ha bedre kurs på opsjoner enn dagens kurs!

opsjoner

1 Like

Plentyful sin hjemmeside har begynt å få noe innhold (sist jeg sjekket var det bare en fancy forside med kontakt skjema)!
Ser ut som de produserer noe allerede?

4 Likes

Sjekket dette med selskapet og fikk følgende svar av Per Erik Velin:
“Största delen av posten avser proceeds från TO2 emissionen som betalades från emissionsintitutet till Bioextrax precis efter månadsskiftet.”

2 Likes

Tenker det holder til 7,2. så startet bygge en traderpost der.

En Longtrader-post da? :wink:

Nei, kun en «trader» post :wink: gone in 60 sek. Om vi ser 8-9kr :wink:

Bare troller, men fakta så synes eg 7,2 kr virker som en plass å prøve en trade.10k om eg får.

Mye bedre gevinst på 80-90 etter en god melding :wink:

1 Like

10x på en melding ville vært mind-blowing :grin:

1 Like

OK, to gode meldinger da :see_no_evil: Hvis FCB blir kjøpt opp og kommer on track er nåverdien av bare den avtalen over 5 mrd. Kommer L’oreal med en god avtale og Mars/Wrigleys. Og fjæravtalen. Og plastkompaniet. (ett av dem) og…

OK, nå våknet jeg av middagsluren og kom på at vi fortsatt står i myra :sunglasses:

1 Like
7 Likes

Kva tenker folk her?

Er det lov å håpe at bunnen vart satt 7.september på rundt 7,20?

image

1 Like

Men fra spøk til alvor… personlig skjønner jeg ikke hvordan vi kan ha kommet ned hit engang… så JEG tror 7,2 kan ha vært en bunn… men så snakkes det jo om å komme resesjon deluxe, kjedelig å allerede være her… ut fra MCAP er det likevel meget attraktivt i mine øyne - så jeg står

1 Like

Kursen lå i området 18-20 lenge og vi syntes det var latterlig lavt. Så kom Q2-rapporten hvor de:

  1. For første gang benyttet ordet “försenad” om FCB (noe som burde være kjent for alle fra før).

  2. For første gang åpnet for å ha egen produksjon på et tidspunkt i motsetning til ren utlisensiering, noe som fikk noen til å frykte gigantemisjon. (Jeg er trygg på at en slik satsing er uaktuelt før man har solide samarbeidspartnere i boks).

  3. Signaliserte bytte til Nasdaq First North Growth noe som har fått mange til å forvente en emisjon både pga kostnader med listing og større krav til kapital.

  4. Har fått ny VD/CEO (Pelle) som i motsetning til Edvard ikke bobler over av optimisme i sin kommunikasjon med markedet og enkeltaksjonærer.

Aksjonærer aktive på Discord som tidligere har blitt påvirket? av at Edvard villig har delt info og optimisme til dem møter nå Pelle som er mer nøktern. Edvard begynte jo å regne inn potensielle inntekter allerede ved start av en “utvärdering” og snakket hele tiden som om vi kunne forvente kommersielle avtaler når som helst.

Pelle sier “Vi har ett antal viktiga kundprojekt med god potential som jag förväntar mig resultat från inom de närmaste kvartalen” Dette at han skrev kvartalene i flertall var tydeligvis negativt for de største optimistene på Discord. Et par av disse aksjonærene har tydeligvis solgt og kanskje påvirket andre småaksjonærer?

Jeg skal ikke bagatellisere risikoen for en emisjon, men den kan like gjerne bli en rettet emisjon mot en av samarbeidspartnerne. På den positive siden kan vi utover høsten få utvikling i flere av samarbeidene inkl kommersielle avtaler.

Jeg kjøpte mer etter Q2 og sitter med GAV på 22. Solgte mye i området 70-90 etter FCB-avtalen men kjøpte tilbake de aksjene for tidlig. Jeg ser dette som en langsiktig investering og ser gode muligheter for at BIOEX kan ha en market cap på noen milliarder om to-tre år.

6 Likes

Så enig så enig med alt :handshake:

Akkurat det meldte dei jo 31 mai, så rart om det også kom som et sjokk.

2 Likes

begynner vi å bli mange slitne akjsonærer i bioex nå? :slight_smile:

har problemer med å forstå dette fallet mtp fravær av avslåtte LOI

Har gitt opp å prøve forstå - bare kjøper det jeg klarer og tenker det må reprises ved en eventuell kommersiell kontrakt :rofl:

Men mange evalueringer har jo tidligere blitt antydet er litt mindre kommersielt potensiale i enn hva mange håpefulle kanskje forventer, så lurer på om det vil vinkles negativt på kort sikt om de så melder årlige inntekter på 10-15 mill. Gjenstår å se!

1 Like

Kursen er selfølgelig veldig tragisk ift hva den var. Men ting tar lengre tid enn hva folk antok og makro bildet er ikke godt. Vi som er igjen venter jo på den avtalen, så får det heller gå ett år til eller to. De ligger nå bare der for min del.

Jeg har iallefall ikke sett så mange rødeflagg enda. Eneste forskjellen er at sjefshausseren har en annen rolle og den nye CEO er litt mer tilbakeholden.

2 Likes

Det ironiske her er jo at dette ble jo tatt opp direkte med Hall (at han var for optimistisk) av de mest ivrige hausserne på discorden, som det nå kan virke som har solgt seg ut og baisser i stedet.

3 Likes

Selskapet er jo så lavt priset nå, rundt 100 mill, at en avtale på f.eks 10-15mill i året er jo helt helt innafor. En sånn melding er jo mer bull enn noengang :slight_smile: