Kursen lå i området 18-20 lenge og vi syntes det var latterlig lavt. Så kom Q2-rapporten hvor de:
-
For første gang benyttet ordet “försenad” om FCB (noe som burde være kjent for alle fra før).
-
For første gang åpnet for å ha egen produksjon på et tidspunkt i motsetning til ren utlisensiering, noe som fikk noen til å frykte gigantemisjon. (Jeg er trygg på at en slik satsing er uaktuelt før man har solide samarbeidspartnere i boks).
-
Signaliserte bytte til Nasdaq First North Growth noe som har fått mange til å forvente en emisjon både pga kostnader med listing og større krav til kapital.
-
Har fått ny VD/CEO (Pelle) som i motsetning til Edvard ikke bobler over av optimisme i sin kommunikasjon med markedet og enkeltaksjonærer.
Aksjonærer aktive på Discord som tidligere har blitt påvirket? av at Edvard villig har delt info og optimisme til dem møter nå Pelle som er mer nøktern. Edvard begynte jo å regne inn potensielle inntekter allerede ved start av en “utvärdering” og snakket hele tiden som om vi kunne forvente kommersielle avtaler når som helst.
Pelle sier “Vi har ett antal viktiga kundprojekt med god potential som jag förväntar mig resultat från inom de närmaste kvartalen” Dette at han skrev kvartalene i flertall var tydeligvis negativt for de største optimistene på Discord. Et par av disse aksjonærene har tydeligvis solgt og kanskje påvirket andre småaksjonærer?
Jeg skal ikke bagatellisere risikoen for en emisjon, men den kan like gjerne bli en rettet emisjon mot en av samarbeidspartnerne. På den positive siden kan vi utover høsten få utvikling i flere av samarbeidene inkl kommersielle avtaler.
Jeg kjøpte mer etter Q2 og sitter med GAV på 22. Solgte mye i området 70-90 etter FCB-avtalen men kjøpte tilbake de aksjene for tidlig. Jeg ser dette som en langsiktig investering og ser gode muligheter for at BIOEX kan ha en market cap på noen milliarder om to-tre år.