Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bioextrax (BIOEX) 🇸🇪

Når det gjelder listebytte så er jo nettopp dette som er hovedargumentet. Spotlight i Sverige er jo nesten kombinasjon av NOTC og euronext growth i Norge. Det er jo ikke der de største omsetningene ligger. Skal man jo f.eks ha fondsinteresse så nytter det jo ikke å være på spotlight vertfall.

Derfor er det litt irriterende at dette føyes til som en “dårlig unnskyldning til å bruke penger”. Ser det antydes dertil på discord. Synes dette taler for ganske amatørmessige skildringer. Når det er sagt så er det langt ifra sikkert at en notering vil gi kursøkning, vertfall ikke i det sure børsmiljøet nå. Men at det er en større likviditet på den nye listingen, det er det jo ikke tvil om.

2 Likes

Ja, det var bare litt merkelig mye snakk om varemerket Nasdaq

All negative bemerkninger rundt tema, er ifra de som har solgt😅

Ja på Discord er det mange som har snudd kappen etter vinden i det siste. Bitre eks-aksjonærer er som bitre ekskoner. Vanskelig for dem å finne noe positivt å si også :wink:

Jeg synes presentasjonen var solid, og tror vi er på rett vei etter noen måneders nøling fra ledelsen ang emisjon og investeringer.

3 Likes

Så sant, så sant :money_mouth_face:

Det er vanskelig å ikke bli preget av markedene om dagen. Men det dummeste du kan gjøre er å selge i panikk. Det nest dummeste du kan gjøre er å ikke investere de frie midlene du måtte ha, når aksjene er på salg. Det påvirker psyken din over dobbelt så mye å tape 1000 kroner, som gleden over å tjene samme beløp. Det merker vi som fondsforvaltere i det rådende børsklimaet. Kundene våre er bekymret og sitter på hendene, selv om det akkurat nå er et bedre tidspunkt å investere på enn det var for ni måneder siden. Men hjernen spiller oss et puss og agerer med frykt i krisetider. Aksjer er noe av det eneste vi helst ikke kjøper på salg, skriver Pål Bergskaug i Skagen.

2 Likes

Intervju med Pelle. 15/20 siste minutter…

1 Like
2 Likes

70% dekning. Når kursen har gått/ligget under emikurs før emi ble lukket, anser dere som følger selskapet tettest resultatet som ventet, dårligere eller bedre?

Dårligere men det går greit. Håper opsjoner gir cash inn neste år.

1 Like

Var litt usikker hvordan garanti fungerte, men når noen la det frem slik at det bare fylte opp til 70% forventet jeg vel ikke noe mer når kurs hadde falt under emi kurs. Eksisterende aksjonærer tegner for ca 40% er vel helt ok, hadde trodd kanskje 50%+ da… synd de ikke får inn mer, det eneste positive er vel mindre utvanning. :wink:
Blir kanskje en ny runde ila neste høst da, får håpe de da har noen avtaler på plass, institusjonelle eiere og at markedet vet å prise potensiale igjen…

1 Like

Får de en avtale kan opsjonene bli gull. Men sannsynligvis TTT…

Det som taler for at dette blir stort er ok produksjonskost målt opp mot andre mindre fleksible alternativer som plast av alginat fra tare og seaweed. Pris på vanlig plast har steget i takt med prisen på gass. Jeg tror på PHA, derfor bull på lang sikt.

Jeg tror ikke på tare-plast.

Mer om hvorfor jeg øker nå selv med solid tap.

  1. De har en lav verdsettelse målt opp mot at enhver kontrakt med de 10-20 samarbeidsparnerne vil gi mangedobling.
  2. De har vurderingsprosjekter med giganter som Mars Wrigleys og l’Oreal. Dette tyder på unik teknologi. Hadde de kunnet gå til 3M, BASF, Evonik, Dupont eller andre kjemikjemper hadde de gjort det og kommet i mål raskere.

Plast er gigantisk. Første læresetning i teknologiinvesteringer er at det er mye lettere å gå inn i et eksisterende marked enn å lage seg et marked.

Andre læresetning er: competition is for losers

Tredje læresetning: Nettverksbeskyttelse. Svært vanskelig å bytte bioextrax ut som leverandør også av nettverkshensyn og innlåsning mot kjemi/teknologi/knowhow. Tenk på medium chain length PHA til tyggegummi f.eks. ikke lett å bytte teknologileverandør uten å påvirke produksjon og produkt.

3 Likes

Henrik Nilsson som er Bioextrax største garantist i emisjonen har logget seg på Chatten i Sverige …
Går under alias Hempa…
Han anser investeringen som «mycket bra på lång sikt»

2 Likes

5 Likes

Godt å få inn noen langsiktige isf Edvin hvertfall :wink:

1 Like
2 Likes

Helt greit å være kritisk og sette spørsmål rundt diverse, men akkurat nå er det en lukket negativ menighet med Edvin som Forstander…

Kjedelig for Hempa å komme rett inn i en slikt forum som det svenske akkurat er nå…
Håper virkelig noen får lang nese.

Nå er det bare å vente å se på neste trekk i fra Bioextrax…

2 Likes

Ja der letes det etter mulige negative vinklinger “med lys og lykter” . Håpløst fokus synes jeg.

2 Likes

Jeg er så bull som det går an ennå - men det er jeg på alle mine investeringer. Ikke at det går bedre av den grunn men jeg har det bedre :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 Likes

Grådigheten til Edvin og co kjenner ingen grenser… de prøver vel å lure til seg Hempa sine også? Har ikke orket å følge med så mye de siste dagene, men fikk lyst å melde inn det opplegget der - ønsker ikke en stor eier som har ranet seg inn i et selskap ved å svartmale selskapet og skremme småaksjonærer…

2 Likes

Stor eier? Har fått inntrykk av at alle de mest negative på discorden har solgt seg ut?

Ser mer ut som skadefryd over å grave frem mest mulig negativt og trykke kursen ned, for å rettferdiggjøre for seg selv at de har solgt :man_shrugging:t3:

1 Like