Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bioextrax (BIOEX) 🇸🇪

er vel torsdag?

er interessert i å få vite litt mer om produksjon ved partner BioProceed, om det ikke har funket som tenkt…

tegner forøvrig for alt her også @Chilli :cowboy_hat_face:

1 Like

#metoo :wink:

1 Like

Risk/reward messig så har den vel nesten ikke vært bedre enn nå mtp MCAP og potensial og at fortsatt ingen utviklingssamarbeid er avsluttet.

1 Like

Det var en som ble pauset i februar, men det er jo også den eneste…

FCB-avtalen var jo gedigen men usikker. Får vi en eneste liten (i sammenligning) avtale med et solid selskap er caset et helt annet. Selv med forventede årlige inntekter på bare 25-30 millioner (FCB antydet opp til en milliard) vil kursen være tosifret igjen tror jeg. Da vil også tiltroen til at vi får flere avtaler bli større.

1 Like

Ja og det var vel pga kapasitet?

1 Like

Stemmer, måtte prioritere. Så tar ikke det så tungt :wink:

1 Like

Ja, torsdag…
Det var Nordnet som hadde “deadline” på tegning onsdag, med mulighet for endring av antallet, frem til 19 okt tror jeg…

1 Like

Har ikke fått sjekket så mye enda, men håper de har lagt til rette for at en kan bestemme seg for hvor mye en vil tegne etter at investormøtet er utført.

Bare legg inn bestilling senest den 12 okt, så kan du evt justere senere… Etter info…

1 Like

Ja mange datoer å forholde seg til… greit å svare Nordnet snarest mulig så de ikke selger… så kan man heller selge UR etter webcast om man ikke vil benytte de selv

2 Likes

Jeg har fått en epost fra Plentyful om at deres “facility” dessverre er forsinket til 2025… Men FCB avtalen er jo ikke litt innpriset lenger en gang.

Det vi venter på er vel å få ut noen av de kjente navnene, f eks L’Oréal, BASF, Mars Wrigley, Dow osv

2 Likes

Noen som fulgte webcasten i dag som kan gi et kortfattet sammendrag?

https://attendee.gotowebinar.com/register/7804057982767992847

1 Like
3 Likes

Har ikke fått hørt gjennom før nå nettopp. Synes det er mye positivt, bare lurer på hvorfor de har ventet så lenge med å øke kapasitet på laben.

Ved å bygge/kjøpe dette demoanlegget kan de øke kapasitet fra “noen kg i uken” til typ 250 kg per uke! Nevnte at de tror det vil gi mye mer troverdighet overfor kunder å vise produksjon i dette anlegget kontra nåværende lab oppsett (som bare har 60 liter fermentor, som visstnok bare kan utnytte 40 liter… i nytt anlegg er det egentlig 4000 liter som kan utnytte 2500 liter).

Grunnen til at de ikke ønsker å sette produksjonen ut til f eks BioProceed

  1. det er dyrt
  2. vanskelig å komme til
  3. ønsker å holde IP rettigheter tett til brystet

FCB er forsinket, men kunne ikke si så mye detaljer. Pelle snakket om at de hadde byttet strategi fra bygging til lisensmodell, men Edvard sa etterpå at FCB egentlig alltid hadde hatt lisensmodell og samarbeid med partnere for bygging, men de har hatt en plan om å bygge de første fabrikkene selv - som de nå har gått bort fra. De bekreftet dog at FCB har sagt at når de er i gang, så er det BiOEX sin ekstraksjonsteknologi som vil bli benyttet!

Sukkerprodusenten ble igjen trukket frem som et meget stort prosjekt, og det ble sagt at de 6 potensielle kundene er ledende europeiske “compounderare” (noen som vet akkurat hva det betyr?). Ved suksessfullt prosjekt her virket det som det kunne bli veldig stor produksjon.

Det ble sagt at de har tatt lærdom av at ting tar tid, og tok blant annet frem eksempel fra kosmetikk selskap at mye var veldig byråkratisk. Vil nok ikke melde så mye om milepæler i pågående prosjekt med kosmetikk selskap, først når det er noe nytt etter 10 måneders prosjekt er ferdig.

Sa vel veldig lite om topp 3 kjemi, nevnte at det var innenfor personal care…

La merke til at oversikt godteriprodusent var listet opp som topp 3, mente det tidligere bare har blitt sagt en av de største i verden…? Sa vel at det ikke gjaldt forpakning, men fra børsmelding nevnte de vel tyggis på den?

Ble nevnt at de har diskusjoner med nordamerikansk kunde innen fjær, men det virker jo fortsatt som det er det tyske avfallshåndteringselskapet som er lengst fremme der. Ble sagt noe om at det diskuteres priser per kilo med potensielle kunder, og at produktet har havnet under kategorien hydrolysat isf mel(?) og at det var positivt med tanke på pris!

Innen mikrofiber får de henvendelser fra forskjellige institusjoner og universiteter som ønsker prøver. I tillegg til Vinnova prosjektet med H&M.

Det var ellers litt snakk om at de har lært at de må fokusere på å levere til de mest aktuelle prosjektene med størst kommersielt potensiale.

De sa også at de ikke mente PHA markedet var mindre etterspurt som følge av “lavkonjunktur”, da de jobber med noen verdensledende selskaper som ser lenger frem i tid enn en slik konjunktur. Sa også at deres inntrykk er at det er flere og flere selskaper som oppdager at PHA kan være en løsning i fremtiden.

Begrunnelse for listebytte til Nasdaq virket litt tynn, at det er mest fordi varemerket Nasdaq er kjent og kvalitetsstempel.

Kunne sikkert listet opp mer, men dette jeg kommer på i farten… har dere noen innspill @Chilli og @sjog ?

8 Likes

Her er forresten anlegget de ønsker å kjøpe!

1 Like

Jeg tenker litt ang listebytte, før de sa merkevare, sa de at det var lettere å tiltrekke seg store investorer/nye aksjonærene ute i verden.

2 Likes

Det fikk jeg ikke med meg, men det kan jo stemme overens med tidligere kommentarer i meldinger om institusjonelle og partners :blush: blir jo spennende å se om de kommer seg over ila Q4!

Virker som Pelle syntes det var litt uvant med denne type presentasjon, men var en ryddig gjennomgang og det er helt klart at de tenker mye mer langsiktig enn en del av investorene. De 10 månedene for kosmetikk prosjekt var hvertfall ikke langt frem fikk jeg inntrykk av… så det er nok lurt som noen skrev å ha en liten post på denne og bare følge med på børsmeldinger, ellers ha den i skuffen. Ikke at jeg har endt på den taktikken per nå :wink:

1 Like

List byte regnet de med midt i november…
Den legges i et stort skap her😁

Uten att det er store forventninger kortsiktig, kan ting snu fort…

1 Like