Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Bioextrax (BIOEX) 🇾đŸ‡Ș

“I Bolagets labb Ă„terfinns i dagslĂ€get fermentorer med kapacitet om 7 samt 60 liter. Ytterligare kapacitet skulle frigöra dessa för andra projekt dĂ„ mindre fermentorer behövs för att inockulera
(föröka) bakterierna innan de tillsÀtts en större volym. Dels handlar det om att optimera processbetingelserna, dels om att fÄ fram tillrÀckligt med volym för att möjliga kunder ska kunna
testa i större skala. Fermentering Àr en tidskrÀvande process och utökad kapacitet möjliggör för Bioextrax att ta fram större prover till kunder, vilket vÀntas innebÀra en ökad trovÀrdighet för
Bolagets teknologi bland de potentiella kunder som övervÀger att licensiera lösningen. Vidare skulle potentiella kunder som har en egen ackumulationsteknologi, men som saknar utrustning
för fermenteringsprocessen, kunna genomföra den delen av processen i Bioextrax anlĂ€ggning för att senare lĂ€nka ihop den med Bolagets extraktionsteknologi.”

Synes dette hĂžres plausibelt og veldig positivt ut!

Hvem da?

Nilsson? Samt at jeg trodde Lundgren, iog med at han hadde forhÄndstegnet ogsÄ. Men ser i ettertid at han ikke er i ledelsen. Kun forhÄndstegnet.

Kan jo vÊre Nilsson er i slekt med Leif Nilsson i styret, men det er jo sÄ vanlig etternavn at jeg ikke engang orker prÞve finne ut
 :wink:

Jeg hadde trodd det skulle komme mer informasjon i prospektet til emisjonen, men det finnes jo noe som heter NDA som kanskje gjĂžr at det mĂ„ holdes litt igjen
 men jeg synes likevel det er sĂ„ mange hint fra Bioextrax om hva som er i gjere
 jeg hadde en anelse fĂžr prospektet kom, men nĂ„r jeg ser punkt “Vesentliga avtal” i prospektet er jeg ikke lenger i tvil!

Det prosjektet som virker aller mest hot akkurat nÄ er samarbeid med sukkerprodusenten

Jeg har forsĂžkt Ă„ samle litt informasjon om hvorfor:

3 Likes

Hvem er sÄ denne sukkerprodusenten og hvorfor er de en ideell partner for Bioextrax?

Min teori: SĂŒdzucker (som ogsĂ„ tidligere er nevnt pĂ„ Discord)

  • En av de eneste pĂ„ topp 10 sukkerprodusenter med hovedkontor i Europa
  • Har tidligere forsket pĂ„ PHA ifm mat emballasje
  • De leverer protein mat og dyrefor
  • Tok del i EIT food program fra Mars 2022
  • Har link til Bioextrax via GO!PHA → CRI

“SĂŒdzucker is a major player in the food industry with its sugar , special products, starch and fruit segments, and Europe’s leading ethanol producer with its CropEnergies segment.”

“Other products in this segment are protein food and animal feed products as well as biogenic carbon dioxide”

Link til Bioextrax via GO!PHA → CRI

Fra et tidligere PHA prosjekt om SĂŒdzucker har vĂŠrt med pĂ„
https://www.suedzuckergroup.com/en/press/sudzucker-new-solutions-food-packaging-made-biobased-plastics

4 mars 2022 slipper SĂŒdzucker denne pressemeldingen "SĂŒdzucker becomes member of the EIT Food Accelerator Network co-funded by the European Union "

Der stÄr det blant annet
“One building block for increased innovation efforts are strong open innovation and close cooperation with agrifood and circular economy startups .”
" The SĂŒdzucker Group innovation team has already been involved in defining search fields, will soon evaluate first startup applications and is planning for impactful interactions with startups from April 2022 onwards. " (bĂžrsmeldingen til Bioex var 24 mars
)
"We are active in very diverse markets and produce a wide range of plant-based products and circular economy solutions . "

Wolfgang Kraus (R&D director) deltok nettopp pÄ en messe og har delt fÞlgende pÄ Linkedin

sudzucker_protein

“vil utvikle nye proteiner” (hva er biproduktet ved Bioextrax sin metode igjen?? :wink:)
“elsker startups”

Jeg klarer ikke Ă„ se annet enn at SĂŒdzucker er den perfekte kandidat for Ă„ benytte Bioextrax teknologi. Og med Ă„rlig omsetning pĂ„ 7,6 milliarder € (de forventer ca 9 milliarder € i Ă„r), sĂ„ burde det vĂŠre null stress Ă„ finansiere industriell fabrikk dersom Bioextrax kan bevise sin teknologi og 10x skaleringer 25 → 250 → 2500 liter!

Her kan forĂžvrig Bioextrax kreve lisensinntekter for akkumulering i tillegg til ekstraksjon, sinnsykt spennende!

6 Likes

Ja bÄde selskapet selv og vi aksjonÊrer var vel i overkant optimistiske og naive hvor kort tid det ville ta Ä signere store lisenskunder. Men mtp pÄ det er snakk om 25 Ärs kontrakter med veldig store selskaper og store volum, sÄ er det jo ikke rart det er tar tid nÄr det i tillegg er en ny process. Ingen av samarbeidene er vel heller avsluttet. Det virker jo som en fornuftig investeringer av selskapet Ä utvide kapasiteten. Ja timingen mtp pÄ kurs og makro er jo krise, men er jo ikke sikkert det hadde blitt bedre av Ä vente et halvÄr, og da ville de vÊrt et halvÄr lengre unna Þkt kapasitet. Den Þkte kapasiteten vil vel forhÄpentligvis kunne gjÞre at de kan fremskynde resultatet av flere av de samarbeidene.

1 Like

Kommentert emi-kurs i et svar til VD pÄ en tidligere e-post, og fikk fÞlgende svar:

" Ja, jag kan hÄlla med om att teckningskursen Àr satt lÄgt men tyvÀrr Àr förutsÀttningarna för att ta in kapital idag vÀsentligen sÀmre Àn för ett Är sedan och dÄ mÄste villkoren vara attraktiva.

VÄrt prospekt offentliggjordes igÄr och finns tillgÀngligt pÄ vÄr hemsida. I prospektet Àr den tÀnkta anlÀggningen beskriven och den volym som vi ska kunna producera. Det handlar inte om sÄ stora kvantiteter (nÄgra ton per Är) men möjliggör för oss attt förse kunder med prover i en större skala Àn idag vilket jag tror Àr avgörande för att de ska kÀnna sig trygga med den teknologi vi licensierar ut.

BÀsta hÀlsningar och tack för ditt stöd,
Per Erik Velin
"

2 Likes

Protein saken som SĂŒdzucker nevner kan dog gjelde bĂžnner


https://www.suedzuckergroup.com/en/press/sudzucker-plans-production-plant-protein-concentrate-faba-beans

Men de investerer hvertfall i utvikling!

“Insgesamt gehen wir davon aus, dass durch unsere Gesamtinvestitionen von knapp 100 Mio. € sowie durch die in der SĂŒdzucker-Gruppe vorhandenen Potenziale der Umsatz unseres gesamten ProteingeschĂ€ftes mittelfristig deutlich steigen wird.”

Google translate:
“Totalt sett antar vi at vĂ„re totale investeringer pĂ„ nesten €100 millioner og potensialet som er tilgjengelig i SĂŒdzucker Group vil Ăžke vĂ„rt totale salg proteinvirksomheten vil Ăžke betydelig pĂ„ mellomlang sikt.”

WebbsÀnd presentation

Torsdagen den 13 oktober klockan 13:00, hÄller Bolagets VD, Per-Erik Velin, en webbsÀnd presentation. Efter presentationen ges publiken möjlighet att stÀlla frÄgor. Presentationen hÄlls pÄ svenska. Det gÄr att följa presentationen via dator eller mobila enheter.

Antalet platser Àr begrÀnsat och bolaget rekommenderar dÀrför att man registrerar sig i god tid för att vara sÀkrad en plats. Registrering till webbkonferensen kan göras via följande lÀnk:

https://attendee.gotowebinar.com/register/7804057982767992847

1 Like

Anbefaler alle Ă„ se gjennom FCB sitt series A funding prospekt

Partner med Google, fortune topp 50 food company og fortune topp 150 food company.

I Japan - Large PHA joint venture in negotiation - kan det vĂŠre med Kaneka?

Nedjustert sine estimerte produksjonstall i 2026 fra 350k (eller var det 378?) til 204k.

3 Likes

Jeg kom forþvrig over en eldre FCB youtube video hvor de presenterer noen “partnere”

Det ble nevnt en link til IKEA for Henrik Nilsson som er en av garantistene til BIOEX, og i IPO var det jo nevnt en mindre sample som hadde gÄtt til en stÞrre mÞbelprodusent, som ble tolket til Ä vÊre IKEA. Kan dette vÊre garantisten og kan det vÊre en link ifm sample til IKEA og dette?

2 Likes

Mmmmm, for noen deilige spekulasjoner :hugs:

1 Like

HÄper det hjelper pÄ nattesÞvnen :wink: litt for tungt inne pÄ denne ene 


Ser forresten i IPO dok at sample gjaldt mikrofiber delen til BIOEX

2 Likes

Good digging Stone. Bioextrax har sĂ„ mange spennende ting pĂ„ gang. For den som har litt tidshorisont og klarer Ă„ se forbi all stĂžyen pĂ„ Discord kan dette bli “hur bra som helst” :slightly_smiling_face:

2 Likes

Ikea har alltid ligget i bakhodet ved meldingen du har limet inn

Ikea Nilsson og garantist Nillson er samme person? Er spekulasjonen ? Eller ganske sikker?

HÄper det kommer inn mange gode spÞrsmÄl og svar onsdag, har kalt meg selv inn til privat mÞte i kalenderen :sweat_smile:

1 Like

Tungt inne ja! Og ihvertfall nÄr jeg tegner for alt!!!:sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:

1 Like

Har ikke ettergÄtt dette i detalj nei, hentet spekulasjon fra Discord