Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bioextrax (BIOEX) 🇸🇪

Hvor hopper haren?

Takk for langt og bra innlegg @sjog!

Den falt vel også en del på at det ene (av veldig mange) evalueringen ble “pauset” pga av de ikke klarte å levere så mye materiale som kunde ønsket. Men det er fortsatt den eneste evalueringen som er pauset, og kanskje den også gjenopptas om de nå får økt egen kapasitet?

Ja, jeg har nesten ikke orket å følge med lenger på Discord, at det skrikes scam i alle kanter og påstås at ledelsen kun tenker på seg selv osv osv. Jeg er jo egentlig glad for at vi har blitt invitert med i emisjonen fremfor at det ble en rettet emisjon der noen skulle prøve seg på en kjapp gevinst.

Men jeg liker ikke om kurs presses under emisjonskurs, da det ikke vil være like interessant for alle å betale mer for aksjen i en emisjon, om de kan kjøpe billigere aksjer i markedet. Nå burde det jo også være verdt litt med tegningsrettene neste år, men det er jo vanskelig å beregne. Men kanskje det er derfor noen prøver å få ned kurs, for å få kloa i flest mulig av disse tegningsrettene/opsjonene til neste år selv?

Ønsker gjerne å se prospektet på mandag før jeg bestemmer meg helt, men per nå er tanken å tegne så mye som jeg har mulighet til i emisjonen - ønsker selvsagt at selskapet skal få så mye friske midler inn som mulig, da jeg fortsatt har troen på teknologien og at gjennombruddet vil komme før eller senere.

MCAP ~49 mill SEK… finner nesten ikke selskaper på OTC en gang med så lav verdi… :wink:

5 Likes

Ja og kun 83 mill etter emisjonen (til emisjonskurs). Da er de finansiert til langt ut i 2024 og har samarbeid med noen av verdens største selskaper. Jeg ser på dette som en stor mulighet.

2 Likes

Forbante meg litt over noen Warren Buffet sine sitat senest i dag, som har gjort at jeg har blitt med så langt ned - men får jo håpe dette treffer på BIOEX på sikt:

“The stock market is a device for transferring money from the impatient to the patient.”

3 Likes

Nå nå nordpolen, skal lagre den uttalelsen på minnet…

Ja det er rart vi aldri lærer :sunglasses:
Men kjemisk er ikke Bioextrax, kun organisk. Mens alle andre bruker masse kjemikalier og masse energi for å lage PHA bruker de bare bakterier. :slightly_smiling_face:

2 Likes

Flott innlegg Sjog😊

Noen som har fått med seg denne? Mtp FCB

“By responsibly harnessing the full potential of biotechnology and biomanufacturing, we will be able to realize the potential of biology that can make almost anything that we use in our day-to-day lives, from medicines to fuels to plastics”

“With biotechnology, we can program microbes to make specialty chemicals and compounds, a process called “biomanufacturing.” These advances have led industry to embrace biomanufacturing—as an alternative to petrochemical-based production—to make things like plastics, fuels, materials, and medicines. Industry analysis suggests that bioengineering could account for more than a third of global output of manufacturing industries before the end of the decade—almost $30 trillion in terms of value.”

1 Like

under 3, fristelsen blir for stor, måtte inn med en liten pot.

3 Likes

Hadde en diskusjon med SpanskaRyttarn på Discord ang bygging vs utlisensiering for FCB. Han henviser til at de voks til 80 ansatte og så gikk ned igjen til 30 tallet. Var en ansatt som hadde lagt ut noe om å “gå tilbake til lisensmodell”, men kan selv ikke finne info om at de noen gang gikk vekk fra det… men som jeg svarte der til slutt, det var kanskje like greit at de satte på bremsen litt om de fikk inn feil folk…

Prospekt!

Ledelsen og garantister:

4 Likes

Sjokk at prospektet blir pissa på i discorden🙄

Eller at discorden bare er noe piss!!
Aldri opplevd makan å snu kappen …… ……

1 Like

Er ikke minst to av garantistene egentlig en del av ledelse eller i slekt med ledelsen? Dette er jo isåfall veldig bull.

1 Like

“I Bolagets labb återfinns i dagsläget fermentorer med kapacitet om 7 samt 60 liter. Ytterligare kapacitet skulle frigöra dessa för andra projekt då mindre fermentorer behövs för att inockulera
(föröka) bakterierna innan de tillsätts en större volym. Dels handlar det om att optimera processbetingelserna, dels om att få fram tillräckligt med volym för att möjliga kunder ska kunna
testa i större skala. Fermentering är en tidskrävande process och utökad kapacitet möjliggör för Bioextrax att ta fram större prover till kunder, vilket väntas innebära en ökad trovärdighet för
Bolagets teknologi bland de potentiella kunder som överväger att licensiera lösningen. Vidare skulle potentiella kunder som har en egen ackumulationsteknologi, men som saknar utrustning
för fermenteringsprocessen, kunna genomföra den delen av processen i Bioextrax anläggning för att senare länka ihop den med Bolagets extraktionsteknologi.”

Synes dette høres plausibelt og veldig positivt ut!

Hvem da?

Nilsson? Samt at jeg trodde Lundgren, iog med at han hadde forhåndstegnet også. Men ser i ettertid at han ikke er i ledelsen. Kun forhåndstegnet.

Kan jo være Nilsson er i slekt med Leif Nilsson i styret, men det er jo så vanlig etternavn at jeg ikke engang orker prøve finne ut… :wink:

Jeg hadde trodd det skulle komme mer informasjon i prospektet til emisjonen, men det finnes jo noe som heter NDA som kanskje gjør at det må holdes litt igjen… men jeg synes likevel det er så mange hint fra Bioextrax om hva som er i gjere… jeg hadde en anelse før prospektet kom, men når jeg ser punkt “Vesentliga avtal” i prospektet er jeg ikke lenger i tvil!

Det prosjektet som virker aller mest hot akkurat nå er samarbeid med sukkerprodusenten

Jeg har forsøkt å samle litt informasjon om hvorfor:

3 Likes

Hvem er så denne sukkerprodusenten og hvorfor er de en ideell partner for Bioextrax?

Min teori: Südzucker (som også tidligere er nevnt på Discord)

• En av de eneste på topp 10 sukkerprodusenter med hovedkontor i Europa
  • Har tidligere forsket på PHA ifm mat emballasje
  • De leverer protein mat og dyrefor
  • Tok del i EIT food program fra Mars 2022
  • Har link til Bioextrax via GO!PHA → CRI

“Südzucker is a major player in the food industry with its sugar , special products, starch and fruit segments, and Europe’s leading ethanol producer with its CropEnergies segment.”

“Other products in this segment are protein food and animal feed products as well as biogenic carbon dioxide”

Link til Bioextrax via GO!PHA → CRI

Fra et tidligere PHA prosjekt om Südzucker har vært med på
https://www.suedzuckergroup.com/en/press/sudzucker-new-solutions-food-packaging-made-biobased-plastics

4 mars 2022 slipper Südzucker denne pressemeldingen "Südzucker becomes member of the EIT Food Accelerator Network co-funded by the European Union "

Der står det blant annet
“One building block for increased innovation efforts are strong open innovation and close cooperation with agrifood and circular economy startups .”
" The Südzucker Group innovation team has already been involved in defining search fields, will soon evaluate first startup applications and is planning for impactful interactions with startups from April 2022 onwards. " (børsmeldingen til Bioex var 24 mars…)
"We are active in very diverse markets and produce a wide range of plant-based products and circular economy solutions . "

Wolfgang Kraus (R&D director) deltok nettopp på en messe og har delt følgende på Linkedin

sudzucker_protein

“vil utvikle nye proteiner” (hva er biproduktet ved Bioextrax sin metode igjen?? :wink:)
“elsker startups”

Jeg klarer ikke å se annet enn at Südzucker er den perfekte kandidat for å benytte Bioextrax teknologi. Og med årlig omsetning på 7,6 milliarder € (de forventer ca 9 milliarder € i år), så burde det være null stress å finansiere industriell fabrikk dersom Bioextrax kan bevise sin teknologi og 10x skaleringer 25 → 250 → 2500 liter!

Her kan forøvrig Bioextrax kreve lisensinntekter for akkumulering i tillegg til ekstraksjon, sinnsykt spennende!

6 Likes