Fikk såvidt lest gjennom meldingen i går pga jobb arrangement, men våknet kl 04 i dag - og har ikke fått sovet siden for å si det sånn… veldig overrasket at de fortsatt skulle gå for å etablere fabrikk når kursen er så presset av emi frykt og robot handel. De må da vel skjønne at aksjonærene reagerer? Det eneste positive er vel at vi får muligheten å delta og dermed bidra uten å vannes ut… og at det kommer frisk kapital inn! Men som nevnt lenger oppe, den kostnaden for garantister virker veldig tvilsom! Hvertfall om det er de som har solgt ned kurs som er garantister!
Mange av kundenes prosjekter har kanskje blitt utsatt som følge av tynnere lommebøker fremover og dermed innsparinger på R&D?
Fikk en liten følelse på meldingen på julaften i fjor angående fjær delen at Bioextrax måtte ta litt styringen selv der… og det er litt det samme inntrykket jeg sitter med nå, at de ønsker å bygge selv siden kundene bruker så lang tid på sin utvikling. Og selv om det endrer caset ganske mye mtp det skulle være lav cash burn som følge av ren lisens kontrakt, så er det jo også et statement om at de KAN å produsere PHA… klarer de å idriftsette en fabrikk ila 23Q1, så blir jeg imponert! Er dog litt redd det fort blir dyrere enn de forventer… men nå har jo Perstorp gutta litt erfaring om ikke annet
Men det jeg ikke skjønner, de snakker om at den kan produsere “noen tonn i året”? Høres ekstremt lite ut i så fall? Om de kan ta samme priser for 25 kg samples som Plentyful tar (1800 NZ$ = ~11000 nok), så blir det riktig nok litt penger inn, men likevel… det virker for lite, så hva vil det koste å skalere opp?