Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bioextrax (BIOEX) 🇸🇪

Tror vi fort kan havne rundt minimum tegningskurs på 2,80. Bra for oss som vil tegne, mindre bra for likviditetsøkningen til selskapet.

2 Likes

I tilfelle at ikke alle TO’ene blir benyttet.
Vet du om man kan overtegne i denne runden, eller må man ha TO for alt man vil kjøpe?

Tror man kan tegne bare med TO’er.

Dette sto i prospektet i fjor: “I september 2023 kan Bolaget komma att erhålla ytterligare
likvid om de teckningsoptioner serie TO 2022 som utges i Erbjudandet utnyttjas för teckning av aktier.”

1 Like

Jeg har tydeligvis mye å lære om kynismen i markedet… når det fundamentale ikke er verdt noe som helst lenger blir man bare oppgitt

4 Likes

shakeout før kvartallsrapport, eller bare ingen forventninger whatsoever for rapporten?

Et ord: TO3
:woozy_face:

sitter jo med TO3 selv, men jeg vil ikke dumpe kursen fordi :sweat_smile:

fårse om det kommer noe nytt i q rapport isåfall

Ser ut som vi får minimumspris på 2,80 ja. Hvis svenskekrona fortsatt er svak er det rene REA-prisen.

2 Likes

men dukker det opp et svaralternativ i nordnet på t rettene eller? ser ikke noe om det under selskapshendelser

Det kommer nok ikke før 1.september når tegningsperioden starter.

aa ja det stemmer nok. Men var da voldsomt tidlig å posisjonsgruse kursen for perioden. Den var vel til 17 sept eller noe også?

1 Like

dere har bedre call på dette enn meg, men det er vanlig at en konverteringskurs fastesettes ved vwap i en periode før tegningen (10 handledager, 2-3uker før tegning foreksempel) som sjog rakk å poste de korrekte fakta rett før meg her :wink:

I teorien er det som har skjedd nå at en eller flere eiere med mange aksjer og tegningsretter, men ingen ønsker om å øke eierandel, selge aksjer hardt som f… og håpe på en gjennomsnittskurs under 4kr for å sikre seg tegning på 2,80. (30% rabatt er penger det og)

Ja, nedsalg fra en større aktør var tydelig allerede på aksjonærliste fra 28 juni. Det ble begrunnet med en skilsmisse, men synes nå vedkommende virker i veldig godt humør på Discord’n nå som det ligger an til billigste tegningskurs… så det har nok også vært ganske bevisst. Og ja, ~30% er jo enormt mye for de som sitter på en drøss med TO3…!

Det er jo null interesse blant eksisterende aksjonærer å kjøpe nå rett før TO3, hvertfall for oss som sitter på TO3… så kjøpssiden av boken er jo temmelig tynn… så det har vært lett for robot eller større aktør å legge press på kursen… samtidig som det sikkert også har trigget salg fra noen som har ventet i det lengste med å frigjøre kapital til TO3.

Hadde en følelse av at ting kunne ta lenger tid enn vi håpte og at kurs ville falle inn mot TO3 beregningen, men hadde aldri trodd det kunne falle så lavt… trodde ikke engang ned mot 4…

Etter mine beregninger ligger forresten snittkurs nå i TO3 vinduet på ~3,74…

2 Likes

For de som ikke følger med på Discord kanalen, så har lab ansatt til Bioextrax delt denne stillingen

Det trenger selvfølgelig ikke å bety noe, men timingen er absolutt interessant :slight_smile:

2 Likes

Dette er en stilling innen emballasje og ikke innhold i kosmetikken. DET er nytt. Det har vært snakk om PHO baserte ingredienser og slikt tidligere.

Har vi 2 skudd på mål vedrørende L’Oreal?

Ja, det er jo i så fall bonus etter alt pratet om PHO som filler i leppestift osv om de plutselig leverer PHA til emballasje for L’oréal. Men kan jo også bare være at Monica kjenner noen som jobber der.

Investor presentasjon 19 september

2 Likes
1 Like