Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bioextrax (BIOEX) 🇸🇪

Denne kan vel komme noe penger fra etter hvert. Nå har de holdt på i 8 mnd i den nye fasen, men er mulig de ventet litt på produksjonsøkningen i vår.

image

3mill inntekter første året, så evt 6 mill inntekter ved uppskalering. Monner å drar det. Blir spennende å se om noen større tør å starte på større produksjoner, eller om de også starter i det små. Men da er vertfall teknologien et stort steg nærmere validering vertfall.

3 Likes

Ja absolutt.
Tror den nye produksjonslinjen vil gi større troverdighet hos potensielle kunder

8 Likes

Et par interessante ting fra presentasjonen.

  1. 2022 European Bioplastic rapport viser noe lavere forventet total bioplast produksjon ift 2021 rapport, men den viser en høyere andel PHA!
  2. Mikrofiber produksjon har blitt skalert opp og de håper å ta store steg ila de neste ukene og måneder (se fra 15:00 min)
  3. Royalties varierer fra forhandling til forhandling men de mener det er vanlig i markedet med 10% av omsetning eller 20% av gevinst

Noen som plukker opp noe mer interessant?

6 Likes

Gledelig at de virker å ha kontroll på patentsituasjonen, 2035 og 2040 så langt

4 Likes

Bet meg merke til ordlyden rundt Microfiber, ser ut som at vi endelig skal få noe nytt rundt dette…
“microfibres from poultry feathers”
Godfølelsen for fremtiden er på plass…

2 Likes
3 Likes

Bioex holder QA i forbindelse med innløsning av TO3 i dag kl 15- 16

Registreringsskjema under for de som har mulighet

https://register.gotowebinar.com/register/5898617533227836512

3 Likes

min skåne er ikke heelt stødig kjenner jeg, men det funker…

Syns ikke det har kommet frem noe revolusjonerende nytt enda?

Synes det er interessant at det ble informert at de ila Q4 allerede planlegger å teste i 25 kubikkmeter (25 000 liters, ifølge Edvard sin uttalelse kan den gi 2 tonn i uken) reaktor sammen med amerikansk startup… det er vel ikke hvem som helst som kan ha mulighet for å teste i en så stor reakter per i dag? :slight_smile:

1 Like

ja jeg bet meg såvidt merke i det der, men sleit med å få med meg hele setninger :sweat_smile:

For 2tonn i uken, er jo nesten 4 ganger mer enn de meldte i børsmeldingen?

De har vel ikke meldt noe eksakt rundt oppskalering med startup i børsmelding…?

Trodde det var mellom 1t -2t i mnd, men ser i meldingen at d var p. År, my bad.

Uansett så er jo deres prod kapasitet på 2t i uken veldig bra!

Ja, dette er jo langt fra industriell skala enda… når de sier at industriell skala er definert til 2000 tonn/år… med 2 tonn i uken blir det jo bare litt over 100 tonn/år… men det er likevel en interessant detalj, ettersom en oversikt som ble delt på en tidligere presentasjon viser at mange startups har bare 50 tonn/år kapasitet…

Ser vi har fått Bioextra IA nå, er dette en midlertidig “aksje” som konverteres til en vanlig aksje?
Tegningsretter man har til overs blir fjernet?

Tegningsbeløp reservert hos Nordnet også ser jeg.

Jepp,

Utfall och leverans av nya aktier
Utfallet av utnyttjandet av teckningsoptionerna kommer att offentliggöras via ett pressmeddelande omkring den 18 september 2023. Innehavare av teckningsoptioner som utnyttjats och betalats får interimsaktier (IA) tills registrering av emissionen har slutförts hos Bolagsverket, varvid interimsaktierna automatiskt kommer att omvandlas till stamaktier i Bioextrax.

2 Likes

Ikke verst! Noen som vet ca hvor emisjonskostnadene er?

3 Likes

Det var betryggende, nærmere 2 kvartalers burn?

Finner ikke kostnaden oppgitt. Men rimelig å anta ca 10% ? Denne gangen er det vel ingen særskilt kostnad til garantistene?

Fra hovedemisjonen i oktober 2022:
image

1 Like