Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bioextrax (BIOEX) 🇸🇪

Gløttet litt tilbake på denne analysen fra Västra Hamnen Corporate Finance i mars 2023.

De ventet/venter behov for 2 runder til med kapital i hhv 2024 og 2025. Overkommelige beløper. Og klarer Edward og co å levere 1-2 avtaler til nå med cash upfront eller løpende inntekter, så kan behovet for finansering komme noe mer ned?

image

2 Likes

Si de får et par lisensavtaler til neste år, så er det nok plenty av kursøkning å sette emisjon på. Og kan se for meg at med fortsatt såpass lav cashburn, og økende inntekter så kan en emisjon være nok før selskapet drifter seg selv. Gjerne korriger meg om andre er uenig?

Men det ser vertfall veldig lyst ut, hvis de fortsetter å lande lisensavtaler.

2 Likes

96 % tegningsgrad, TO3!

2 Likes

ja måtte jobbe litt for å få tak i t retter på slutten der syns jeg… :sweat_smile:

1 Like

“Ny” presentasjon fra E. Hall

Bioextrax___jcvpiwvo.pdf (3,5 MB)

1 Like

Fant en direkte link til video på Vimeo
Bioextrax - Nordic Growth Opportunities

1 Like

Takk. Her var det mye info.

Kjemiforetaket var også på PHO sporet først og fremst.

PHO som filmdannende polymer for leppestift var foreløpig kosmetikkforetakets satsning.

PHO som gumbase (som vi allerede gjettet) for tyggegummi.

Mange EU prosjekt.

Ikke hørt så mye info på noen presentasjon tidligere.

1 Like

Ja, her var det mye interessant!

  • Big breakthrough forrige uke på mikrofiber, da de klarte å skalere opp dette i demo anlegg.

  • sa at sukkerprosjektet har de 6 STØRSTE europeiske compounders

  • noen fra bioextrax er nå i USA for å installere teknologien hos startup kunden, og om det går bra så kan de nå kommersiell skala innen nyttår ??? (Så er jo ikke avhengig av helt nybygg, det ville de aldri rukket… må være en noe etablert aktør skulle man tro)

  • kan ta 2-3 år for de største å nå full kommersiell skala, men bioextrax vil ta lisensinntekter for å la de benytte teknologien allerede før produksjon starter

  • godis produsent vil i neste fase ha noen hundre kg, og deretter snakker de om tonn… dette kan de ta veldig mye betalt for

  • Mohammed har tidligere gjort et prosjekt for BASF (var det gjennom studiet?)

  • en fullskala avtale er nok for break even

  • godis produsent vil trenge så store volum at de vil støtte produksjon som benytter bioextrax teknologi, det ville ikke være nok å produsere det på en fabrikk

  • vurderer å kjøre spinout på enten fjær eller PHA del etter hvert, hadde det i samme selskap siden de bruker mye det samme utstyret og teknologi i bunnen(?)

  • på spørsmål om feedstock ble det nevnt at de bruker sukker på det de tester for amerikansk startup, men tror han da sa noe sånt som “if they want to use waste water”… avslørte han noe om kunden der? (Hørte igjen, han brukte det kanskje bare som eksempel, sa de ville trengt en partner for akkumulering i så fall)

8 Likes

Oj, mye spennende. Skal lytte gjennom dette i bilen i morgen.

Ja, her var det mye spennende…

"kommersiell skala innen nyttår " Dette hørte jeg også, synes dette gikk fort, og skulle det skje, så er det helt rått​:sweat_smile::hugs:

2 til 3 år før full skala for de største kundene synes jeg var litt lenger enn jeg håpet på, men de ser betydelig inntekter i fra disse kundene innen dette…
Så dette blir bare bedre og bedre, kun kursen nå som henger etter…

NB. Godisprodusenten kan virkelig bli en gigant kunde😁

4 Likes

Er det den daglige volatilitet eller er webcasten så bull som kursen tilsier i dag (akkurat nå)?

Kombinasjon. Skal du ha eller selge volum må du flytte kurs

2 Likes

De nær 4 mill aksjene fra tegningsopsjonen blir vel handlebare om kort tid. Det kan være en del kortsiktige her som er fornøyd med litt gevinst fra 2,80 + prisen/verdien av TO. Kanskje vil vi etter disse aksjene er absorbert på mer langsiktige hender starte en fin ferd? Spesielt om de før jul klarer å lande et par avtaler med inntekter slik at emisjonene kan dyttes/reduseres noe. Får de ikke noen nye avtaler før jul blir fokuset raskt igjen neste emisjon.

2 Likes

Ja er vel litt vakuum nå. Verdt å være klar over om en vil ha tak i aksjer, så kommer det tilbud snart.

Ser for meg at det er noe kortsiktige som selger, men forventer og at noen har forskuttert gevinst ved å flippet aksjer for TO (ref nedsalget som har foregått siste 3-4mnd)

1 Like

Ja, det virker jo egentlig helt sinnsykt at kurs fortsatt er så lav mtp all derisk og all info man har fått den siste tiden… hadde aldri trodd at TO3 skulle ødelegge kursen så voldsomt, men fint for de som har midler de vil flytte inn… man føler seg jo litt dum som har vært med helt ned igjen fra toppen på rundt 9,5 i våres, men lett å være etterpåklok :wink:

Er vanvittig spent på hva de neste månedene kan bringe, nå skaleres det videre fra 1000 liter til 25 000 liter - det er rått!

2 Likes

TL:DR;

Når kommer TO-aksjene på markedet?
Har vel stort sett fungert som magnet for kursen.

Husker ikke å ha lest noen presis dato. 2-3uker

TO-aksjer kjøpt av eksisterende aksjonærer vil ikke presse kursen tror jeg. Noen solgte kanskje noe for å betale emisjonsaksjene. Spekulanter som kjøpte mye tegningsretter derimot kan presse kursen noe.

Har lyttet gjennom EH sin presentasjon i dag. Spennende tider med så mange store aktører som jobber med Bioextrax sin teknologi :+1:

1 Like

Ser ut som TO3 er omgjort til aksjer nå

2 Likes

Og veldig godt å se at det ikke har utløst et massivt utsalg ned mot 2.80 :champagne:

1 Like