Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bioextrax (BIOEX) 🇸🇪

Blir nok eksponensielt øket i takt med testprogrammets omfang hvor 10 tonn må være når man starter med vareprøver/smaksprøver utenfor labb i småskala i tillegg til oppskalering.

1 Like

Veldig mye interessant i Q&A i dag! Får samle noen punkter ila helgen

3 Likes

Oppdatert analyse, men har ikke rørt kursmål… Men skrevet om en del punkter fra Q&A i dag

3 Likes

Forsøkte å samle noe info fra Q&A i går kveld… ble litt liten skrift, så mulig bildet må lastes ned for å leses…

6 Likes

Må ta på brillene her ja :stuck_out_tongue_winking_eye:
Supert, takker og bukker👍🏻

1 Like

Ser jo veldig lovende ut med mange aktører som ønsker å gå videre og de er i forhandlinger med.

1 Like

Dissonans mellom kursbevegelse og kanon fremdrift på alle fronter.

1 Like

Ja det er temmelig sykt hvor lav kurs er i forhold til hvor mye som faktisk har skjedd i prosjektene… Men er vel noen som har interesse for å presse ned enda…

Litt emisjonsfrykt kanskje. En galant finansiering hadde gjort seg frem til flere av samarbeidene har blitt modnet.

1 Like

Nydelig jobba @stone ! Kan du minne meg på hva det er sukkerprodusenten skal bruke PHA til? Vet vi det?

Konspirasjonsteorier om “kurspress” er ikke verdt noe. Men vi vet at casen er nært binær fremdeles. Enten får vi cashflow snart eller så kommer det en emisjon og fortsatt venting på cashflow. Bioex er en lottoaksje inntil de begynner å få avtaler med lønnsomhet. Tiden er nok forbi da selskaper ble priset til himmels på håp, powerpoints og gode intensjoner.

Nei, vi vet vel ikke så mye mer enn at det er 6 compounders/kunder det allerede er inngått samarbeid med og at de skal velge hvilken type PHBV de ønsker.

I forrige kvartalsrapport stod det litt om PHBV i VD ord
“PHBV är en PHA som liknar den fossilbaserade polymeren polypropen (PP) egenskapsmässigt. PP är en av de största polymererna globalt, med ett totalt marknadsvärde på ca 120 miljarder USD.”

Så man kan jo se litt på PP applikasjoner

Takk! PP er jo overalt, så det er ikke vanskelig å se for seg applikasjoner. Var bare nysgjerrig på hvorfor akkurat en sukkerprodusent var interessert. Kanskje de lager sin egen emballasje?

Konspirasjonsteori er en ting, men når Edvin (som var sterkt delaktig i å trolle ned kurs i 22Q3 med skremsel om at de ville måtte hente flere hundre millioner osv) igjen begynte å slenge med leppa på Discord etter amerikansk startup sa opp avtalen, og når jeg spurte om han var fornøyd med inngang på rundt 2 SEK, så svarte han rett ut at han heller deltar i rettet emisjon. Skulle ikke forundre meg et sekund om han er involvert når man blant annet kunne se at så snart kjøpersiden dempet seg på fredags morgen, så ble aksjen solgt ned med 20% på lavt volum.

Edvin er vel fortsatt bitter etter at han og noen andre deltok i rettet emisjon på 27ish for et par år siden?

Sukkerproduksjon sitt case vil jeg spekulere i at det er snakk om foredling av avfall fra produksjon som idag går til destruksjon eller dyrefor. Enten til pha eller renere og bedre protein.

I likhet med fjær så er det stort potensiale i å hente ut lønnsomhet fra avfallsstrømmene sine.

1 Like

Ja, det virker som han trodde han satt på innside informasjon om at fjær avtalen skulle banke inn… noe den ikke gjorde… Edvin skrev jo når han solgte på rundt 17 at det var et av de største tapene han hadde tatt.
SpanskeRyttern på Discord skrev jo at den avtalen alene kunne kjøre kursen 10x alene, og det var på en høyere kurs enn nå… han var også med å skape kaos før emisjonen i 22…
Bioextrax forklarte det nylig med at det hadde blitt en omorganisering i det selskapet, men at ledelsen nylig har gitt beskjed om at deres prosjekt skal prioriteres.

2 Likes

Jeg tror de var inne på det en gang at sukkerprisene varierer veldig, og at de derfor ser på alternative caser når sukker salg i seg selv er litt “dårlig butikk”… men kan ikke garantere at jeg husker helt riktig

1 Like

De skal bli plastprodusent selv. Av eget restråstoff.

1 Like

Store krefter som vil tjene på å fortsette som før - Vi får satse på EU tar nødvendige regulatoriske grep slik at etterspørselen vris og blir mer bærekraftig

2 Likes