Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bioextrax (BIOEX) 🇸🇪

Mange skudd på mål her. Og med 100 mill i MCAP, lav cashburn (20 mill/år) og finansieringen i orden det neste året burde det være mulig å få en god avkastning hvis dette går veien for selskapet.

Bioextrax Ongoing Projects

Presentasjon av selskapet fra starten av mars:

3 Likes

Hyggelig å se den snuse på 3 igjen, ikke ofte man får 50% på emmisjonsaksjer, dog lavt volum.

2 Likes

Rentekutt i Sverige kan vel bidra til økt risikoappetitt :slightly_smiling_face:

2 Likes

Det skal ikke store gnisten til i form av nyheter før Bioex tar fart nå. Tidlig stengning på Stockholmsbörsen i dag forresten.

1 Like

Med tanke på at det var en emisjon på 1,8 kr i april må man kunne si at salgsviljen er lav. Her kan man selge emisjonsaksjer med 50 - 60 % fortjeneste, men lar være.

Hver enkelt av avtalene selskapet er i dialog med vil kunne doble selskapsverdien på dagen (og vel så det). Det vet aksjonærene.

3 Likes

Venta lenge nok nå😄

Har hengt meg litt opp i en link jeg synes er veldig spennende.
Bioextrax har tidligere sagt de er i dialog/prosjekter med noen av verdens største sukkerprodusenter.

Balrampur Chini Mills Limited er en av disse:
18/02 kjøper de en minoritetsandel av Konkan Speciality Poly Products:

19/02 annonserer de at de går inn i PLA produksjon med en ny fabrikk med kapasitet på 75.000 tonn pr. år.

7/3 - Bioextrax annonserer lisensavtale med Konkan.
Bioextrax skriver licensavtal med Konkan Speciality Polyproducts avseende produktion av PHA - Bioextrax

Bioextrax har altså en teknologi som gjør det mer effektivt/økonomisk å produsere PLA fra avfallsprodukter fra sukkerindustrien.
BCML går inn i PLA-produksjon og investerer i både fabrikk og en av de store aktørene innen PLA i India.
Bioextrax skal i første omgang levere prøver til Konkan. Deretter skal Konkan selv kunne gjennomføre/produsere inntil 100 tonn i året for å verifisere storskala. For dette betaler de 18.000 USD for et år. (dvs ca. 18 kr / kg).
Hva de får av lisensinntekter på fullskala aner jeg ikke, men om det skal produseres 75.000.000 kg holder det jo med en krone for at det skal bli kjempebutikk av dette.

6 Likes

Q1 på torsdag.

Oppdatering på

PHA:
-Global topp 3 kjemiselskap
-Global topp 3 kosmetikkselskap
-Global topp 3 Godteriselskap
-Verdensledende sukker produsent og 6 ledende EU Bioplastprodusenter
-Chematur
-Konspec

Fjær:
-Ledende europeisk avfallsbehandlingsselskap
-Stort EU-prosjekt

Ganske imponerende når man ser det stilt opp slik.

4 Likes

Bioextrax driver med PHA, ikke PLA… Men hvem vet, plutselig kan Konkan planlegge like store PHA fabrikker

PLA har jo vært på markedet en stund så vidt jeg skjønner. Men det må komposteres for å brytes ned. PHA derimot er naturlig nedbrytbart, noe som kan være et stort fortrinn da det ikke må samles inn. For tyggegummi og fiskeredskaper må jo det være en fordel.

1 Like

Hei!
Takk for oppklaring. Her har jeg blingset litt, og trukket litt raske slutninger.
Gravde litt videre i det, og gikk gjennom Transcript of Conference call: SE_PLA_Concall_Transcript.pdf (chini.com)
Her snakker de litt om PHA og at det er mye mer kostbart å produsere. BCML vil ikke produsere PHA, men at PHA f.eks kan være en del av en batch for å oppnå den egenskapen som sluttkunden ønsker.
De sier at investeringen i Konkan er for å sikre deler av verdikjeden der Konkans oppgave er å formidle, og om nødvendig, “skape” etterspørsel nok til all PLA de produserer.
Det er nok her Bioextrax kommer inn i bildet, og at Konkan utforsker muligheten for å bruke PHA i blandinger for å kunne tilby produkter med riktige egenskaper.

Slik jeg leser det er det nok ingen ulempe for Bioextrax at Konkan får 75.000 tonn PLA i året de skal bli kvitt i ulike former.

1 Like

Lite nytt i rapporten i dag, håper å få noe mer ut av presentasjonen kl 11

2 Likes

Västra Hamnen Corporate Finance:
Bioextrax: Going from research to development

2024-05-21 10:28:00

  • Ökat fokus på affärsutveckling
  • En övertecknad emission gav 9 MSEK
  • Vi behåller det motiverade värdet om 7,60 SEK per aktie
3 Likes

Der syns noen det var på tide å dra på vei mot 7.60…

Hva skjer?

1 Like

Årsmøte og omvisning i dag. Kanskje noen som likte det de såg og hørte?

“Referat” - lånt fra Discorden

8 Likes

Ja hva skjer her da, ikke ofte den omsettes for over 1 mill

3 Likes

Lisensavtalen Bioex i dag har skrevet med Chematur er jo fantastisk for selskapet å bygge videre på. Håper det løsner nå Eddie!!

10 Likes

blandet respons i markedet men mulig mange er inne for en trade bare?