Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Bioextrax (BIOEX) 🇾đŸ‡Ș

Bioextrax presenterer hos Naventus i dag kl 09.30

https://www.youtube.com/live/AYRSmuwGNkQ?si=u6Nw884iz13OkbVf

3 Likes
3 Likes

Bedre og bĂŠrekraftige alternativer trengs

2 Likes

Noen andre som har denne via DnB? Ser ikke helt hvor jeg fÄr tegnet hos dem

Hei, ja jeg fikk epost fra corp.acts som jeg mÄtte svare pÄ. Har egentlig en linket lokalbank slik at DNB ikke fÄr trukket direkte, sÄ fikk tilsendt betalingsinfo til en valutakonto for Ä betale i SEK.

Hentet 9,4 mill SEK uten at garantistene mĂ„tte ta en eneste aksje. Selskapet hevder at det er nok til Ă„ nĂ„ “positiv kassaflĂžde”.

7 Likes

" Huvudsakligt fokus framÄt Àr att kommersialisera de befintliga teknologierna och det Àr dÀrför Mohammad beslutat sig för att lÀmna sin operativa roll i Bolaget. Bioextrax COO, Klas Ingstorp, kommer bli övergripande ansvarig för Bolagets olika tekniska aktiviteter.

” Det Ă€r med blandade kĂ€nslor som jag fattat beslutet att lĂ€mna rollen som CTO för Bioextrax. Vi har under de senaste Ă„ren byggt upp en vĂ€lfungerande R&D-organisation, en uppskalningsanlĂ€ggning samt tagit stora kliv framĂ„t i utvecklingsarbetet. Vi har nu vĂ€lfungerande produktionsprocesser inom samtliga vĂ„ra affĂ€rsomrĂ„den och Ă€ven om vi kommer att fortsĂ€tta optimera nĂ„gra av dem baserat pĂ„ kundbehov Ă€r det kommersialiseringen som nu Ă€r viktigast. DĂ€rför tycker jag att min roll som CTO Ă€r fullbordad. Jag tror starkt pĂ„ potentialen i Bioextrax och har ett lĂ„ngsiktigt perspektiv pĂ„ mitt Ă€gande. Jag ser fram emot att fortsĂ€tta stödja bolaget i en roll som Senior Advisor.” sĂ€ger Mohammad H.A. Ibrahim, CTO, Bioextrax"

Noe overrasket over at Mo slutter som CTO, men Edvard har ogsĂ„ nevnt i det siste at “utviklingsarbeid er ferdig”. Hva tenker folket?

1 Like

Tenker at vi fÄr hÄpe han beholder posisjonen sin.

1 Like

Senior rÄdgiver og storaksjonÊr er jo ikke synonymt med Ä forlate selskapet.

Litt dÄrlig formulert i farten kanskje ja :wink:

1 Like

Det blir jo forklart litt hvorfor, og jeg synes det er en spennende melding.

Min fĂžrste reaksjon var “hva i all verden er det som skjer nĂ„?”, for Mo har vĂŠrt klippen hva gjelder det tekniske og sĂ„ lenge han har vĂŠrt CTO har jeg fĂžlt meg trygg pĂ„ caset
 Jeg snakket en del med Mo pĂ„ Ă„pent hus, og han virket utrolig jordnĂŠr og kunnskapsrik.

Men ved nÊrmere ettertanke har det demret at jeg har jo lurt pÄ f eks hvorfor han solgte noen aksjer til Henrik Nilsson for halvannet Är siden eller sÄ, om det var noe privat prosjekt og om fokus har endret seg noe mot egen tid eller familie. Det samme har jeg tenkt nÄr de har sÞkt etter studenter for Ä jobbe pÄ kvelder, natt og helg, for Mo har nok lagt ned mange timer av dÞgnet til forskning de 20 Ärene han har holdt pÄ, sÄ han fortjener Ä kunne ha normale arbeidsdager.

Ved flere anledninger i det siste har ogsĂ„ Edvard kommentert at utviklingen er “ferdig”, og de har jo bevist at alle teknikker lar seg oppskalere
 SĂ„ timingen viser jo at Mo har ventet til alt er pĂ„ plass fĂžr han lar neste generasjon ta over Ă„rene.

SÄ sÄnn sett mener jeg ogsÄ at meldingen kan tolkes som positiv, for jeg tviler sterkt pÄ at Mo har havnet pÄ kant med strategi, det viser heller at Mo mener teknikken er spikret.

3 Likes

Dette er mye bedre enn om han hadde sluttet og evt gÄtt til et annet selskap.

Han er bare 46 Är sÄ det er ikke snakk om en pensjonering. Jeg tipper at han kommer til Ä fortsette Ä forske videre, kanskje pÄ andre spor enn de Bioextrax fÞlger, og samtidig vÊre tilgjengelig for selskapet.

Kanskje finner “Petter Smart” opp enda flere spennende teknologier som Bioex evt kan gjĂžre nytte av pĂ„ et senere tidspunkt.

Pr i dag synes jeg det er en helt riktig strategi for selskapet Ă„ kommersialisere det som allerede er utviklet fremfor Ă„ forske videre i selskapet sin regi.

4 Likes

Blir ikke én BTA konvertert til én aksje? I sÄ fall merksnodig handel i BTA vs aksje, akkurat nÄ en omvendt arbitrasje ved at BTA er dyrere enn aksjen.

BTA-kurs p.t.: 2,42
BIOEX-kurs p.t.: 2,285

Ja, konverteres 1:1 til aksjer.

Skal skje rundt uke 20 - altsÄ om to ukers tid (kilde prospektet)

image

1 Like

Pause i aksjen. La det komme en juicy PM nÄ :pray:

BĂžrsen i Sverige er stengt for dagen

Kom Ă„rsrapport litt fĂžr bĂžrsen stengte:

“Avseende PHO, den mjukare typ av PHA vi kan producera med vĂ„r unika teknologi, var jag nyligen pĂ„ In Cosmetics Global, som Ă€r vĂ€rldens största mĂ€ssa för ingredienser för kosmetika. Jag kan konstatera att intresset för biologiskt nedbrytbara filmformande polymerer Ă€r extremt stort, sĂ„ detta Ă€r ett affĂ€rsomrĂ„de vi har höga förhoppningar kring.”

5 Likes

Fra side 4 i Ă„rsberetningen:

"Bolagets likviditet, efter den fulltecknade företrÀdesemissionen om ca 9,4 MSEK före emissionskostnader under vÄren 2024, bedöms av Bolagets styrelse vara tillrÀcklig för att finansiera verksamheten under de kommande tolv mÄnaderna. I flera pÄgÄende kundprojekt Àr det kommersiella vÀrdet sÄ stort att ett undertecknat kommersiellt avtal direkt skulle göra Bioextrax kassaflödespositivt. Bolagets mÄlsÀttning Àr att ingÄ ett eller flera sÄdana licensavtal vilket skulle göra vÄrens företrÀdesemission till Bolagets sista kapitalanskaffning, enligt Bolagets nuvarande planer. "

Selskapet er per i dag verdt 82 millioner kroner. De gikk 21, 5 millioner i minus i fjor. De baserer seg pÄ Ä lisensiere ut teknologien sÄ alt over dette gÄr vel rett i kassa.

8 Likes

Lav verdsettelse nÄr en vet hvor langt man har kommet pÄ vei mot potensielt flere kommersielle avtaler.

NĂ„ var nok bĂžrsklimaet bedre for tre Ă„r siden, men da var selskapet verdsatt til over 1 milliard. Det var etter at avtalen med Full Cycle ble offentliggjort, en avtale med en ukjent og usikker partner (noe som dessverre viste seg Ă„ stemme).

Skulle Edvard offentliggjþre en kommersiell avtale med L’Oreal eller Mars/Wrigley bþr det dannes et mye mer solid fundament for en slik verdsettelse etterhvert.

4 Likes