Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bioextrax (BIOEX) 🇸🇪

Jeg velger å fokusere på at jeg oppdaget de på 150mSEK market cap :grin:

Ja hvis dette fungerer er det ikke vanskelig å se for seg både 5 og 10 ganger høyere prising. Hvis alle som tegnet i IPOen benytter tegningsrettene sine nå i januar har de også nok penger gjennom 2021 såvidt jeg husker.

1 Like

Bioextrax presenterer tirsdag kl 20
https://www.aktiespararna.se/aktiviteter/stora-aktiedagen-stockholm-2020-digitalt-evenemang

2 Likes

Bioextrax fra ca 16.15 https://youtu.be/YPoq7we8HDI

2 Likes

Bioextrax påbörjar utvärderingsprojekt med ett ledande produktutvecklingsföretag inom livsmedel

Bioextrax AB (publ) har tillsammans med ett ledande produktutvecklingsföretag inom livsmedel (årlig omsättning överstigande 5 miljarder SEK) påbörjat ett utvärderingsprojekt angående Bioextrax teknologier för protein producerat från fjädrar och protein som en biprodukt från Bioextrax process för PHA (bioplast). Syftet med utvärderingen är att undersöka potentialen i att använda dessa två produkter som proteinkälla i livsmedel.

Det ingångna utvärderingsprojektet avser både hydrolyserat protein från fjädrar och hydrolyserat encelligt protein som är en biprodukt från Bioextrax patenterade process för extraktion av bioplasten PHA. Inom projektets ramar kommer Bioextrax skicka olika provprodukter till produktutvecklingsföretaget för utvärdering. Projektet pågår tillsvidare. Detta är en marknad Bioextrax inte tidigare har undersökt, men med beaktande av de relativt höga prisnivåerna inom livsmedel, jämfört med djurfodermarknaden, ser Bioextrax detta projekt som kommersiellt högintressant.

“Bioextrax har fram till nu fokuserat på protein för djurfoderapplikationer, och detta kommer vi göra framgent också, men nu lägger vi till protein för livsmedelsapplikationer. Vi ser framför oss att vi inom livsmedel kan ta ut en signifikant premium på våra proteiner, tack vare den mycket starka hållbarhetsprofil dessa produkter skulle få. Vi har inte tidigare utvärderat potentialen inom livsmedel och om det lyckas finns här en mycket stor kommersiell möjlighet”, säger Edvard Hall, VD, Bioextrax

6 Likes

Blir spennende om de får noen evalueringsavtaler på keratin fiber, det ser jo ut til å ha stort bruksområdet: “Keratin fibers has high potential for a wide variety of applications, such as composites, electric circuit boards, insulations, membranes & filtration, packaging, plastic fillers, textiles, etc.” Samtidig som det er: 100% Bio based, bio degradable og chemical free.

1 Like

Noen slides fra dagens presentasjon

3 Likes

Veldig solid presentasjon :+1:

Denne twitterbrukeren mener at to av de store selskapene som de har evalueringsavtaler med er LÒreal og IKEA.

3 Likes

Se der ja, kontakt med fem potensielle kunder til evalueringsavtaler på keratin fiber også. Ref sliden til Zappa

1 Like

Det er bare å kjøpe det man skal og så la denne fly, i mine øyne.

  • 15 muligheter til for konkrete evalueringsavtaler.

Her kan det komme èn evalueringsavtale i uken frem til første signeres. Og la oss ikke glemme… Signeres èn, så betyr det at sjansen øker drastisk for at de får flere på kroken.

Topp det hele med

  • 3,16 mill aksjer
  • lav free float
  • ren diskontert kontantstrøm (20 års avtale, 10% diskonteringsrente, scale up 10-50mSEK på 5 år) fra èn av avtalene regnes til 150kr aksjen.

Market cap er nå i dag under 200 mill.

Dette var haussete, men så har jeg aldri sett en kandidat som dette på kort sikt. Jeg tror vi som har plukket opp denne kan ha gjort noe veldig smart.

4 Likes

I tillegg til de 15-16 mulige nye fikk de nye henvendelser hver uke sa han.

1 Like

Rett og slett en kanonimponerende presentasjon!! :muscle::muscle::muscle:

1 Like

Skulle hatt litt flere aksjer, dere får roe ned hausingen :joy:

4 Likes

image

Veldig interessant hvordan de har satt opp casen for vekst. Både signering av en drøss evalueringsavtaler og kommersialiseringsprosessen er lagt perfekt opp til å matche den grønne omstillingen i Europa de neste 10 årene.

Det blir spennende å se fasiten om ett år.

Market cap i dag; 190mSEK.

2 Likes

I slike selskaper er det bedre å fokusere på nedsiden enn oppsiden. Jeg har sikret en del gevinst innfor 2021, men jeg er jo også opp 80%. Usikkert hvor stor effekt TO konversjonen kmr til å ha.

Dog tror jeg dette blir ett av årets case 2021.

De som har TOer kjøpte i emisjonen en unit, som var 2 aksjer + 1 TO, korrekt? Jeg tror ikke helt jeg skjønner hva du er redd for, så forklar gjerne :slight_smile:

Ellers så er jeg enig i at det er viktig å ha kontroll på nedsidene, men på 3 måneders sikt så synes jeg risk/reward er rimelig god.

15 samtaler utenfor de avtalene som allerede har kommet @babyrage, 15… Det kommer til å renne inn børsmeldinger :wink:

Og med risk så mener vi da kortsiktig volatilitet pga lavt volum i aksjen, samt den nedsiden som åpenbarer seg hvis de store selskapene ikke vil ta i bruk teknologien.

Du kan og selge aksjen, og kjøpe tegningsretten, du trenger bare over 14 kr gap. Litt styr med konvertering da men har hørt det skal være greit, og en fin mulighet om der blir gap på 20-25kr.

1 Like

Har fulgt litt med i TOen her de siste dagene, Gapet ligger på en 16-18 kroner men den er enda mindrelikvid en aksjen så jeg har ikke giddet å kjøpe.

Min erfaring er at TO konverting ikke nødvendigvis gir kurspress. Spesielt ikke i en en slik liten konverting der ledelsen tok en god del av TOene

Men ingen vet hva fremtiden bringer :grinning:

1 Like

ja, der er nå ikke mange heller, så blir ikke noe press derfra.

var bare ment som en ops, i tilfelle noen ville prøve fiske der, for å bytte.

1 Like