Nei det er ikke en av de tre. Den har kommet lengre og er den jeg foreløpig venter meg mest av.
Du forventer mest av søppel firma avtalen?
Sorry går litt surr i de forskjellige prosjektene…
Bioextrax selv mener jeg også har sakt/skrevet at de forventer at den tyske "søppel/avfall avtalen vil være den som kommer først…
Har lest og hørt alt/det meste rundt Bioextrax, så ikke Be meg linke til påstanden Husker ikke…
Men har en skikkelig godfølelsen for Bioextrax, virker dønn dyktige
Hehe, det har jeg forsåvidt kun lest her på forumet så akkurat den kunne du godt husket hvor du leste @zappa66 har sagt det samme, så kanskje han husker?
Skal prøve huske
Ser jo fort en kjapp dobling på en avtale med såpass lav mcap. Om kursen bare holdes i ro er det ett godt bet på at de får en kontrakt eller to. Lykke til.
Noen mnd gammelt intervju av Edvard, lytt ifra 3 min og hør svaret. Ganske sikker på at han henviser til den tyske avtalen, men må dobbel sjekke…
Nb. Så har det selvfølgelig dukket opp avtaler etter dette intervjuet
Og her er avtalen som Edvard henviser til…
"Bioextrax har sedan början av 2018 genomfört tester
tillsammans med ett globalt ledande avfallshanteringsbo-
lag (”Avfallshanteringsbolaget”). Avfallshanteringsbolaget
är en del i en tysk familjeägd koncern involverad i återvinning/avfallshantering, logistik och transport, med
en årlig omsättning om mer än EUR 14 miljarder och
mer än 75 000 anställda. Bioextrax ingick i januari 2020
ett term sheet inför ett samarbetsavtal avseende denna
teknologi med Avfallshanteringsbolaget, som Bioextrax
enligt överenskommelse inte kan namnge. Överenskom-
melserna i detta term sheet, som har förhandlats under
andra halvan av 2019 och slutförhandlats under januari
2020, ska vara basen för ett formaliserat samarbetsavtal.
Överenskommelserna i detta term sheet innebär i korthet
att Avfallshanteringsbolaget står för investeringskostna-
der nödvändiga för kommersialisering, både vad gäller
produktion och marknadsföring.
Avfallshanteringsbolaget, som har en global närvaro,
producerar i dagsläget hydrolyserat fjädermjöl (HFM)
samt andra ingredienser för djurfoder, vilket innebär
att de, enligt Bolaget, är en optimal partner både ur
ett kompetens-, logistik- och försäljningsperspektiv
för att ta denna teknologi till marknaden samt få stora
marknadsandelar globalt sett. Detta är skälet till att
Bioextrax har valt att ge Avfallshanteringsbolaget en
global exklusivitet. Avfallshanteringsbolaget har vidare
kommunicerat en icke-bindande målsättning om att
starta industriell produktion av djurfoder från fjädrar med
Bioextrax teknologi i slutet av 2021 eller början av 2022
och Bioextrax kommer då att erhålla 6-18 procent av
vinstmarginalen. Under 2020 förväntas Bolaget tillsam-
mans med Avfallshanteringsbolaget genomföra fortsatt
produktanalys samt utfordringstester, samt påbörja
försäljningsarbetet gentemot slutkunder.
Jeg har tidligere spekulert i at det er Rethmann-gruppen dette dreier seg om, uten at det har så mye å si. Store er de iallefall og en avtale her vil kunne sette fyr på raketten for alvor. Ellers er flere av de andre selskapene de har samarbeid med også av det større slaget.
Dette er jo eksplosivt. Sover søta bror eller??
Virker jo faktisk som de har avtalt produksjon og salg med de. Ett mega selskap de samarbeider med. Bioextra trenger ikke løfte en finger. Kun motta royalties. Litt lave summer med alikevel…
Det er kun 3.5mill aksjer i selskapet, derfor blir de langsiktige avtalene gull verdt kursmessig, selv om beløpene totalt sett er små. Men, ja, flesteparten sover enda, både i Sverige og på TI. Vi som er inne er jo av den mer risikovillige sorten, da teknikken enda ikke er validert i form av at noen har tatt steget og innlisensiert.
Om vi skal ta steget videre mot 1milliard må nok en slags validering av teknologien komme. Det som gledes er at det ikke finnes selgere, kan få et voldsomt hopp ved neste nyhet.
Og som fornybar sier, risiko gir reward. Men synes Risk/reward på dette caset virker som et scoop.
Man kan jo tenke seg bullscenarioet. De tegner en eksklusiv avtale med dette avfallsselskapet, og innlisensiør forplikter til å bygge anlegg, salgsorganisasjon o.l mot den royalteestørrelsen skissert over her.
Hvem selger på 150 da? 200?
Jeg aner ikke egentlig hvor den åpner i et slikt scenario, men jeg synes 150 høres veldig lite ut all den tid det er 10 andre diskusjoner hvor mange sannsynligvis er avgjort i løpet av året, og i mine øyne øker sjansen for flere positive meldinger dersom man får den første.
(disclaimer: stor risiko fordi ingenting er avklart enda, jeg eier aksjer nå)
Det som er negativt med avtalen med avfallshåndteringsselskapet er at ekslusiviteten ikke ser ut til å være tidsbegrenset dersom det ikke er fremdrift i forsøkene og forhandlingene
Det ville være underlig om ikke oppnåelse av denne rettigheten er knyttet klart opp mot fremdrift i prosjektet.
Håper du har rett, ser ingen grunn til at avfallshåndteringsselskapet skal trenere.
Begge parter bør vel være tjent med fremdrift
Tror ikke vi skal problematisere dette for mye. De får selvsagt ikke worldwide rettigheter hvis de ikke benytter teknologien selv.
Det er jo bare å spørre VD
Ser ingen grunn til å plage ham. Dette er ubegrunnede “bekymringer”.