Mini mini mini avtale, men en start på noe STORT
Dette er vel en av flere vi venter. Tyskland avtalen kan vel kanskje forventes å bli større? (om det blir vel og merke)
Dagens avtale er vel ikke en ferdig avtale, men en utvidelse av den tidligere avtalen hvor de nå får betalt litt for testbatcher som kundens kunder skal teste. Den endelige avtalen er jo snakk om opptil 7 mill pr fabrikk.
Avtalen i dag er bare en liten betaling for 1 test. En reel licens avtale gir helt andre summer…
Over 105 er det et stort gap. Våger nesten ikke tenke hvordan dette vil gå ved en reell avtale. Spenennde uker fremover.
Hadde håpet på litt mere omsetning, men det tar kanskje litt tid for nyheten å synke inn? Uansett tar jeg til takke med en flott børsmelding som forhåpentligvis er starten på noe stort for selskapet og oss.
Tror den vel gå dagene fremover når folk får fordøyd dette.
Fra 86 til 101 i morgen blir det videre opp.
Om ikke annet så er det enda et tegn på at det er veldig stor interesse, og at kundene nå er så overbevist at de velger å betale for prøvedosene (muligens for å komme frem i køen?)
I tillegg tar jeg oppdateringen som et bekreftende signal om at utsagnene til ledelsen stemmer vedrørende interessen. Enda kraftigere conviction på at ledelsen snakker sant og ikke oversminker produktet er i mine øyne verdt mye!
Dette burde gi enda et par stykker som satt på gjerdet nok tro til å hoppe om bord, og jeg blir ikke overrasket om den etablerer seg en ny periode over 100.
Tolker dagens avtale til at dette kan være tilfelle, for her har det gått fort til kommersielt steg
Vil også belyse at Nord-Amerika var ikke engang med i beregningene deres fra tidligere presentasjoner og fokus var hovedsaklig i EU.
"Bioextrax kund har utvecklat en kostnadseffektiv metod för PHA-produktion (ackumulation) baserat på vissa typer av organiska avfallsströmmar som Bioextrax inte fokuserar på. Kunden har dock ingen egenutvecklad metod för utvinning (extraktion) av PHA ur bakteriecellerna och det är detta som nu ska genomföras med Bioextrax patenterade teknologi. " Kort fortalt, ENDA en potensiell åre for selskapets patent. Snakk om å legge sten for sten i hyppig tempo.
Etter å ha tenkt litt over meldingen må jeg si at den fremstår mer positiv enn ved første øyekast. Årsaken til en skuffelse hos meg skyldes nok at meldingen ikke lever opp til overskriften.
Når en tenker seg om kan det ligge en skjult melding om at de ikke lengre anser veien til industriell produksjon som noe problem.
Når man produsere noe på en ny måte er det minst 2 ting som må på plass, produsenten må kunne produsere det og kundene må være villig til å kjøpe det. Etter å ha brukt litt tid på å sette meg inn i produksjon av plast har jeg forstått at plast ikke bare er plast, det finnes et utall av varianter som lages etter kundens behov.
Så det at kundene av PHA produsenten nå etterspør og får tilgang til større batcher tolker jeg som om at PHA produsenten (Danimer?) ikke ser industrielle utfordringer med å bruke Bioextrax sin teknologi. Men de trenger naturlig nok sine kunders godkjenning før de kan starte kommersiell produksjon
Da er vi i gang. Den første av mange tror jeg. Kan hende enkelte andre får det travelt nå
Tror du muligens er inne på noe her
“” Om ikke annet så er det enda et tegn på at det er veldig stor interesse, og at kundene nå er så overbevist at de velger å betale for prøvedosene (muligens for å komme frem i køen?""
Edvard har over flere mnd sakt at de må prioritere hardt blant potensielle kunder, og ikke umulig at kunden med dette forteller om at de ønsker en “aggressiv” tidslinje som de i tillegg ønsker å betale litt for, selv om det er småpenger.
Men dette kan gi domino effekt blant konkurrenter til evt kunder til Bioextrax…
Ikke uten grunn at de får mange henvendelser…
En ting er pressemeldinger, men ganske så interessant å høre de forskjellige intervjuene/presentasjonene det siste året ifra Edvard.
Har ledelsen diskutert om det er aktuelt med aksjesplitt for å få ned kursen? I dagens børsklima så skulle man jo nesten tro at mcap kunne doblet seg bare av det…
Tipper aksjesplitten kommer når kursen har stabilisert seg på over kr 300. -
Atså iløpet av Q2/Q3
Det blir spennende i dag. Lykke til, godtfolk.
Ikke bare i dag, men jeg skjønner hva du mener. De neste dagene, ukene og månedene blir ekstremt spennende.
Er det klart for en god gammeldags BBBBBBbb? Denne kan bryte opp i ukjent terreng.
Edit 3: oida
Ikke selg for tidlig gutter. Dobla på 106,5 400 aksjer nå. Det blir en mini investering men er lsåt opp resten.
Spotlight ble ødelagt
NÅ kan det ikke være mange igjen som tviler på meg når jeg sier at denne åpner 100% opp dersom det kommer en kommersiell avtale av størrelse.