Morro om de skal droppe noen big news most soon. Da kunne det blitt bra baluba og trangt i døra å eie aksjer 14-18 mai.
Hvis selskapet trur at det skal kome store nyhende snarleg hadde dei vel ikkje gjennomført emisjon no?
Tja. Du får 5% av aksjene dine i emisjonen. Om du betaler f.eks 80 pr. aksje så gitt at du kan kaste ut 70-kronersaksjene dine for 80 når du får emisjonsaksjene så har du i praksis betalt 79,5 pr. aksje.
Regneeksempel:
1000 aksjer a 80,- pr. stk koster totalt 80.000
50 aksjer a 70,- pr. stk koster totalt 3.500
Du har da betalt 83500 for 1050 aksjer
83500 / 1050 = 79,52.
Ikke bonanza ved kurs 80 altså, og det forutsetter at du faktisk får 80 for emiaksjene, så tror ikke på kjøpsrush egentlig.
Om kursen mot formodning skulle være oppe i 120, og du kjøper da for å få emiaksjer, er reell pris, ved salg av emiaksje til 120,-, ca. 117, så jo høyere kurs, jo større sjans for at noen er fornøyde med differansen og velger å selge aksjer over børs for å sitte med gevinst på emiaksjer.
Tror det er større sjans for at endel selger de 5% emiaksjene de venter på, over børs, og bidrar til kurspress ned mot 70,-
Om vi glemmer alle regnestykker om antall aksjer litt og leser bakgrunn for emisjon igjen, så er det utrolig gode tegn der! De skal hovedsaklig ekspandere og utvide produksjons kapasitet for å klare å levere til alle evalueringer og kommende kommersialisering prosjekter.
“utifrån konkreta pågående och nya kommersialiseringsprojekt under 2021-2022”
Aksjonærene må eie aksjene 14 mai, så de kan ikke selge for å sikre seg EMI aksjer… Men dette er en bitte liten emisjon. Dette taes så fort som mulig pga trykket i kundeforespørsler. Dette blir likt for alle, så Bioextrax tar ikke hensyn til om det kommer melding til neste uke eller om 2 mnd…
Bakdelen med emisjonen er at det ofte setter et lite “lokk” på kursen pga emikurs på 70… Til EMI er over…
Men her tror jeg heller at det er satt en nedre grense for kursen og aksjekursen vil leve fritt iforhold til hva de leverer av meldinger…
At de får større og større ambisjoner er det liten tvil om…
Selskaper priset i dag til ca kr 250 mill…
Så her tror jeg mange med litt teft ser at dette kan bli en meget god investering
Kapitaliseringen ska bland annat finansiera uppskalning av produktionen av material för kundtester, från nuvarande 7–60 liters produktionsvolym, till 600 liter samt än större reaktorer, tillsammans med Bolagets samarbetspartners. Syftet är att möta den fortsatta efterfrågan på Bolagets produkter och teknologier. Därtill ska emissionslikviden från Företrädesemissionen huvudsakligen användas för att finansiera utvärderingsprojekt, expandera organisationen, samt säkerställa tillgång till mer omfattande produktionsutrustning utifrån konkreta pågående och nya kommersialiseringsprojekt under 2021–2022.
Hvor er disse fra?
Interessant analyse, men inntektene varierer jo veldig fra prosjekt til prosjekt… noen er jo oppgitt til å kunne gi 50 millioner i året, mens andre bare oppgis til 7 millioner… så skjønner ikke helt de inntektstallene, selv om det vil være noe treghet på inntekter i starten grunnet at anlegger må bygges osv. Tviler uansett sterkt på at vi trenger 3 kommersielle avtaler for å nå 100 kr eller hele 7 kommersielle avtaler for å nå 120 kr.
Forøvrig litt rart det er satt opp bear case med 0 kommersielle avtaler etter de allerede hadde signert en kommersiell avtale? Selv om det per nå bare er batcher til demo anlegg.
Selskapet har guidet roughly i børsmeldingene til mange av avtalene, så det kan være der de henter tallene.
Noen som skal ha noen få aksjer, og vipps over 80 igjen.
Jeg sitter og venter på at førstemann skal skrive “nå er det noen som veit noe!”
Kanskje kommet no analyse?
Denna vecka snackas det nanocaps inom ESG och SaaS i form av två heta case: Bioextrax och DecideAct.
Kommet litt positivt omtale fra denne podcasten idag;
Godt med litt grønne tall igjen
Nå er det noen som vet noe
JEG VET, JEG VET! små bokstaver