Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bioextrax (BIOEX) 🇸🇪

God Jul :sparkles: Ser med spenning om hvor vi er om ett år :star2::sun_with_face:

5 Likes

Skuffende effekt på julegaven vår :wink:

Det er forresten noe fra Q3 rapport som jeg syntes var veldig interessant
" I september deltog Bioextrax vid en global konferens i Köln anordnad av he Global Organisation for PHA (GO!PHA). Flera ledande företag inom PHA-branschen var närvarande under dessa dagar. Vi gav en presentation med titeln “Can a bio-based downstream process reduce costs and improve the polymer properties?” och gensvaret var mycket positivt. Det framkom att stora kapacitetsökningar planeras inom PHA-branschen de kommande åren. De officiellt kommunicerade kapacitets- och produktions-planerna från branschens olika producenter innebär mer än en 10-faldig ökning av den globala PHA produktionsvolymen under de kommande fyra-fem åren. Vi är väl positionerade att leverera teknologi till merparten av dessa anläggningar ."

Så selv om de sliter litt med bemanningen
“Vi har gjort framsteg i en mängd pågående PHA utvärderingsprojekt, samt påbörjat ett antal nya utvärderings-projekt. Jag hoppas att inom en snar framtid kunna presentera resultat från flertalet pågående utvärderingar. Intresset är stort från många kunder och partners. För närvarande är de interna resurserna den största begränsande faktorn för att öka hastigheten i kommersialiseringen av vår teknologi.
Så vil de jo nå få produsert større volum gjennom lab partner de signerte med like før Q3 rapport.

Enda det er uvisst hvor attraktivt PHA vil bli, så har FCB i en presentasjon oppgitt PHA market opportunity til å være 270 milliarder $ (av totalt plast marked 720 milliarder $).

Så sett at PHA markedet bare blir 1/3 av det FCB forventer, og FCB (som BIOEX omtaler som verdensledende) bare skulle kapre 3% av dette markedet, så vil det med bare 6% til BIOEX gi ett meget pent regnestykke på denne ene avtalen alene! Om jeg har regnet rett, så blir det 162 MUSD til BIOEX!

Så når de mener de er bra posisjonert til å levere tech til flertallet av de ledende PHA selskapene fra GO!PHA, så er det vanskelig å ikke tenke i litt større baner! Og det bare på PHA delen :grin:

9 Likes

Fin lesning. Men jeg tror egentlig markedet venter på kommersielle avtaler. Penger i kassa er det som gjelder fremover. Alikevel er det meget positivt med alle disse meldingene. Bygger bare en sterkere grunnmur og oppturen vil bli enda sterkere med en ny komersiell avtale.

5 Likes

Ja, virker absolutt som markedet er mettet på evalueringer og lignende meldinger. Så er enig i at det må kommersielle kontrakter eller cash inn for å ta denne opp igjen. :blush:

4 Likes

Markedet ønsker en kjent gigant som verifiserer PHA, slik at dette derisker det å investere i Bioextrax…

Venter spent på 2 av verdens største kjemiselskap. Når dette evt meldes som licens avtale - bør kursen gå bananas :partying_face::relieved:

Jeg mener det bygger seg opp til en “perfekt storm” når man ser alle värderingsavtaler de siste 15 mnd. :blush:

6 Likes

En fantastisk aksje å sitte long i. Funnet et godt støtte på 60+~ Fundamentalt finnes det ingenting negativt.

5 Likes

Holder seg veldig godt på 60 tallet. Ligger å fisker litt ned mot 50 tallet men den henter seg fort opp derifra. Omsetningen har redusert seg en del da, men igjen tror det bare peker mot at de som vil selge har egentlig fått solgt for det meste. Noe som er good om det kommer en kommersiell avtale snart. Da blir det full fyr igjen.

7 Likes

3 Likes

Vil du klassifisere det som et brudd da, eller ville du ventet på close idag først?

1 Like

Det er en konsolidering foreløpig, men det kan bli nokså eksplosivt om det kommer nyheter. Det er ikke et brudd før det har gått opp over kjeglen, så som regel ned for å teste bruddet og så opp igjen.

Det ville vært rart med en eksplosjon i kurs uten mer håndfaste nyheter eller oppdaterte analyser fra finansmiljø.

3 Likes
11 Likes

Det var jammen snakk om store volumer. Får håpe de skal bruke Bioex sin teknikk. Det er en spennende tid vi går i møte, både tror og håper at dette brygger opp til en perfekt storm.

Gleder meg til neste ordentlige avtale, hadde vært så deilig om de lander en i jan/feb.

2 Likes

At tålmodighet er en dyd er det ikke alle som er av samme oppfatning om tydeligvis.

1 Like

Noen vil ut. Andre kjøper. Jeg mener fortsatt det er en konsolidering.

Oppfatter det heller som at de økonomiske beslutningssentra ikke er på kjøperen samtidig med utålmodighet på selger siden.

fin kjøpsmulighet da. Spent på morgendagen

1 Like

Enig :hugs:
Hadde jeg bare hatt midler :muscle::woozy_face::blush:

Har no lommerusk igjen om vi skal langt ned på 50 tallet. Det er isåfall veldig overraskende men aldri si aldri, sur børs.

Har noen av dere aksjonærliste på Bioex btw? Avanza ser jo utømmelig ut på salgsiden.

Ikke like lett å få tak i, men nytt Q gir håp…
Jeg sjekker kontakter :woozy_face::blush:

Stille før stormen ja. Vi får da inderlig håpe at 1/4 ihvertfall slår inn blant triggerene i q1. Sitter tight med mitt å moden for et byks.

4 Likes