Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bioextrax (BIOEX) 🇸🇪

Jeg noterer en dobbelbunn i oktober (20. og 29.), før den tok turen inn i kanalen sin igjen. Skal ikke så veldig langt inn i februar før vi ser ned mot 45.

Volumet er ikke-eksisterende på det nivået vi ser nå, og det er vel det som holder den innenfor denne kanalen.

En pm med penger, eller noe som underbygger verdien av FCB-avtalen kommer til å gi ny lift-off. Forrige gang var taket på 95. Neste gang tenker jeg at det skal brytes. Uten PM med penger tenker jeg den kommer til å tusle videre i kanalen sin, kanskje til og med bryte ned ettersom tiden fra forrige avtale begynner å bli lang for mange, og tidevannet også er på vei ut.

3 Likes

Ser jeg har tenkt veldig likt som deg. Håper var jo at det kanskje lå litt støtte inni de dobbelbunnene. Interessant å se om den kan hente seg inn dit neste dagene, men pdd virker det som det tørker ut med aksjonærer :sweat_smile:

Men sant skal sier så var det jo guidet tidligere før jul 1-2 kommersialiseringsavtaler om jeg ikke tar feil. Disse er nok som vi snakket om før mest sannynlig forskyvd ut i dette året. Men det er nærliggende å tro at noe burde være nærliggende. Hvis ikke må man begynne å revurdere troverdigheten til ledelse/guiding.

1 Like

Noen som vet om Genecis er en konkurrent?

Det var jo en teori om det kunne være Helian (3D print materiale) den ene evalueringen til Bioextrax var med, men ser Helian har inngått avtale med Genecis i desember…

After some trial and error, they settled on a mixture of bacteria that could convert organic food waste into biodegradable plastic pellets, which could be used for packaging, coffee pods, and 3D printing.

The process uses a proprietary combination of bacteria to break down the organic waste into fatty acids. Then, a second bacteria pieces them together into PHA, a kind of biodegradable plastic. In the final step, the scientists use a chemical process to open the bacterial cells and extract the plastic particles. The entire procedure takes only seven days in the large bioreactors at the University of Toronto.

1 Like

Ser også at Helian har inngått no samarbeid eller avtale med bluepha

bluephahelian

Skjønner ikke helt linken mellom PHAradox, Genecis, Helian, Go!PHA osv.

Ikke full-biologisk metode slik som Bioextrax sin er da.

1 Like

jefflevis

Potensiell kunde av Full Cycle?

eller tja…
“Stony Creek Colors is the fastest growing manufacturer of natural indigo globally,”

bare tenker litt høyt her :wink:

Since PHA is relatively new on the biopolymer runway, we’re partnering with Fashion For Good to test our PHA in a variety of textiles, with an eye on accelerating its production. Imagine a world where harmless PHA t-shirts replace those made from synthetic-based fibers.

ADIDAS

“adidas will gain specialized scouting and screening support, as well as preferential access to market-ready innovations through Fashion for Good’s extensive network.”

Regenerative Loop – made with nature: reflects our ambition to create a future where every adidas product can have multiple lives and then return to nature.

CHANEL
http://corpo-services.chanel.com/medias/Press-release-CHANEL-Mission-1.5-degrees.pdf

“To implement these broad commitments in its own supply chain, CHANEL is also investing in new technologies and start-ups, particularly in the field of raw materials and packaging, as well as in scientific climate-research”

1 Like

Knabbet fra Discord :slight_smile:

2 Likes

https://www.letter4better.org/

"Letter in support of not categorizing PHB as “plastic” "

“One such example of a material made in nature is PHB (polyhydroxybutyrate). PHB, which is a form of natural PHA (polyhydroxyalkanoate), is a material that is made in almost all known life on Earth, from plants and trees to the human body”

Da har jeg signert!

Må få delt dette med Greta :wink:

3 Likes

Tror vi kan få en liten oppgang i morgen ifm EU sin åpning for å se på policyen rundt bioplast. Ikke at det spiller så stor rolle for den langsiktige investeringen…

Har selv 2 poster på BIOEX…

  • langsiktig post som skal stå i årevis, er ikke i tvil ett sekund en gang om at denne skal opp på sikt - om de så får nei av alle pågående evalueringer, så føler jeg meg trygg på at FCB avtalen alene vil forsvare en mye høyere aksjepris enn i dag
  • kortsiktig post som jeg tenkte selge når neste avtale kom… denne svir litt akkurat nå, men vi har jo sett før hvor fort det kan snu
5 Likes

Ja om bare ikke FCB går i dass så vil de med avtalen kunne forsvare dagens verdsettelse kun med en liten brøkdel av vekstmål for produksjon.

Samme her… Det meste på langsiktig basis (godt i pluss) men også inne med litt kortsiktige kroner… De ligger godt i minus :joy:

Tvi tvi, her kan det snu fort :blush:

1 Like

Nettopp… Og sånn som de oppskalerer har jeg vanskelig for å tro det går gale… Men tiden får vise :blush:

2 Likes

Bommet visst litt på den :wink:

Er jo litt skuffet over at det ikke kom flere avtaler i 2021, som sikkert de aller fleste her, men synes det er veldig positivt med samarbeid med BioProceed for å øke produksjon til evalueringene. Ble også fornøyd med å få en oppdatering på samarbeidet med tyske resirkulerings firma, har jo lurt litt på hvor den ble av hele 2021!

3 Likes

Skulle faktisk ikke inn i februar før vi fikk se 45-tallet :sleepy:

Og volumet er noe av det høyeste siden FCB-avtalen ble meldt.

Volumet er allikevel lavt, og nå får vi ett aldri så lite krakk som dras oss litt ekstra ned i søla.

Ja huffa… verste børsdagen min siden jeg begynte handle igjen… heldigvis mye å gå på, men hadde ikke trodd det kunne treffe så hardt og så bredt på EN dag… velger fortsatt å sitte gjennom det, så får en se hvor lang tid det tar før vi er tilbake i ATH :wink:

5 Likes

Fra discord:

Om jag läser rätt i #ägarlistor - har vi ett insider köp (anställd) med hela 67k aktier med inköp senast i Dec 2021 - boom Gissa om de vet mer … moneybag

2 Likes

Har du linken til discorden?

1 Like

Ble delt en spennende FCB presentasjon på discord

Google var jo kjent fra før…

Men Fortune 50 food company, kan det egentlig være noen andre enn PepsiCo? Som er medlem av Go!PHA?

Fortune 500 filter “Food, beverages & tobacco”

Fortune 500 filter “Food & drug stores”

Genecis som jeg lurte på om kunne være konkurrent av Bioex er listet opp som konkurrent av FCB… men om diagrammet til FCB stemmer er FCB overlegne både på pris og miljø!

8 Likes