Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bionor Holding (BIONOR-unotert)

Kommer MYE retter. så helt enig der.

Jeg ser fortsatt ikke potensialet i å gjøre det, med mindre du tror aksjen går like mye under 10 øre (eller enda lenger ned) som du selger retter for over 10 øre :slight_smile:

Tingen er kan jeg handle aksjer for under 15øre iløpet av det neste åre. Jeg tror ja.

Rekker jeg å selge aksjene jeg får for rettene før kursen er under 25øre… Jeg tror nei.

1 Like

T retten fåes gjerne etterhvert med tydelig rabatt i forhold til aksjen, pga risikoen er egentlig ganske stor med å sitte med retter som man ikke ønsker å benytte.
Eg tror rettene skal veldig langt etterhvert

1 Like

ned eller opp?; )

1 Like

Kanskje, si 13øre da? Med et tenkt antall på 100k aksjer må du betale 13k kr.

Hvorfor 25øre?
Rekker du det før kursen er under 13øre (med samme scenario) går du i null (på 15øre tjener du 2k) :slight_smile:

Hehe, glemte ordet ned :slight_smile:

Fordi Tretter til 15øre + 10øre for aksjen = 25øre.

Så kan man argumentere at jeg får rettene gratis, men verdien på dem starter på 15øre uansett.

1 Like

Jo, men du har ikke betalt 15øre for rettene dine :slight_smile:
Never mind. Vi snakker forbi hverandre. :wink:

Altså jeg ser poenget ditt. Men rettene har ikke null verdi.

Er derfor jeg ikke er helt enig.

Rettene er 13-15øre i gevinst uten risiko. Mens for å få en aksje må jeg bruke retten + kaste inn 10øre og håpe at jeg får solgt den samme aksjen til 23-2øre for å hente ut samme gevinst. Nå med risiko.

1 Like

Og jeg mener du kan håpe på å få solgt den samme aksjen til 13-15øre for å hente ut samme gevinst med samme eller lavere risiko (ikke 23-25øre) :wink:
Men anyways - si hva du gjør da, så får vi se hvem som kommer best ut av det. Jeg beholder og benytter rettene mine :blush:

Om jeg selger en aksje til 13-15øre som jeg betalte 10øre for tjener jeg 3-5øre.

Om jeg selger retten til 13-15øre. som jeg fikk gratis tjener jeg 13-15øre.

Sistnevnte er uten risiko :wink:

4 Likes

Ja, du har helt rett! Aner ikke hvor jeg er i dag. I think I call it a day! :mask:

2 Likes

Hehe,

Men for å snu litt på det. Bionor er enten ekstremt langsiktig eller superkort.

Og tror man prisen pr aksje er over 25øre om 2år. Godt mulig.

Jeg ser bare mulighet for en hurtig gevinst og jeg tror det er mulig å kjøpe billig senere. Samtidig aner jeg ikke hva Spetalen planlegger og det er jo alfa og omega.

1 Like

Har du noen tanker om at Høie går ut av styret og nå ikke er i innsideposisjon lenger? Spørsmålet er vel om han skal selge seg ut, i hvert fall tegningsrettene?

1 Like

Sikkert noen som kan gi bedre svar enn meg her. Men høie har jo vært bionors sterke mann, og Solomon forsvant vel ut i stor grad fordi høie ville det.

Nå er spettet inne og han pleier alltid å være sjef når han går inn.

Så hele bionor caset er langt mer usikkert. De har jo et stort fremførtbart underskudd som nok overgår det spettet haiet til seg i Clavis.

Bionor slipper jo top 10 lister rimelig ofte, så er god mulighet for å følge med på hva som skjer med Høie sine aksjer.

1 Like

At grunder og hovedaksjonær Høie trekker seg ut, anser eg som ett faresignal.
Håper rettene hans kommer i markedet

1 Like

Noen har solgt 9 millioner aksjer i dag og 7 millioner TR

2 Likes

Mer blir det nok, og hvem sitter på så mangen aksjer ?
Det er ikke mangen…

Noen som har solgt eller kjøpt retter idag da ?

Ingen som vil si noe om kjøp / salg av retter ?
Gjerne se hvordan det går først, før man sier noe ? :grinning: