Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bionor Holding (BIONOR-unotert)

Er det ikke ganske stor sjanse for at kursen endrer seg litt i dagene etter 9/9 ? Jeg ville tro at man kanskje kan vente og så heller kjøpe TR når det har roet seg og de som skal selge har fått tømt seg, eller er det noe jeg ikke ser?

2 Likes

Det kan tenkes, sannsynligvis vil den jo gå ned når den går ex retter.
Man kjøper ikke alajer nå dersom man ikke alter å delta i emisjonen

Ble til ar eg solgte det eg kjøpte under 50 for rett over 50
Sitter fortsatt med aksjer som eg skal ha rettene for

Hvis jeg selger f.eks alle aksjene mine (har ikke mange :P) på mandag 12 September. Får jeg fortsatt 1.56 ganger tegningsretter på de aksjene jeg hadde før 9 September?

Ja, du må bare passe på å eie ved stengetid i morgen

1 Like

Hva er det som påvirker hvor mange aksjer jeg får ved å delta i “Over-subscription and subscription without subscription rights” i “Rights Offering”? Har det noe å si om jeg ikke eier aksjer på det tidspunktet men bare sitter med tegningsretter?

man kan tegne seg uten retter, gitt at ikke alle rettene benyttes.

ser FEF kjøper i dag også

1 Like

hmm , takk men jeg er ikke sikker på om jeg fikk svar på det jeg egentlig spurte om. Hvilke faktorer spiller inn på hvor mange aksjer man eventuelt mottar? Hvis jeg f.eks sitter med 10 000 tegningretter, men ingen aksjer. Jeg tegner meg for de aksjene som jeg har retter til, men har også lyst til å overtegne med f.eks 100 000 aksjer, hva er det som avgjør hvor mange jeg blir tildelt?

Antall retter og hvor mye du overtegner vil bestemme hvor mye du får (ikke antall aksjer).

2 Likes

Det er ingen fasit på formel for hvor mangen aksjer du får om du overtegner, det kunne jo være sånn at du får alle 100k uten retter, dersom den ikke fulltegnes.
For hver rett du har, er du garantert aksjer, overtenning vil komme Ann på i hvilken grad den tegnes.

Dersom du er usikker eller ikke får fullverdig svar, ta gjerne kontakt med megler i banken du handler gjennom, eller tilrettelegger for emisjonen

2 Likes

Yes. Jeg har blitt litt klokere ihvertfall, takk skal dere ha.:sweat_smile:

Litt sprell i bionor da

1 Like

Anbefaler deg å lese mer i trådene til Hugo og Funcom - tegning av aksjer i “reperasjonsemisjonen” om du lurer på mer ifbm. emisjoner. De fleste spørsmål har blitt stilt og svart i de trådene.

2 Likes

Skjer a? Kan ikke registrere noe ny info

Siste dag for å skaffe seg rett til retter ved å kjøpe aksjen.

1 Like

Og så kom det ut meldinger fra egf. Hvem som kommer inn i styret, og hvor mange aksjer de nye investorene har. Og hvor mange aksjer Høie har.

3 Likes

Gikk ut eg, er for mye spenning i gig og NOM nå

Edit : gikk litt imot planen min, og handlet litt " panisk"

2 Likes

Spetalen vil ha 31.37% etter emisjonen

3 Likes

Jeg vil ha 0,001268% minimum etter emisjonen :sunglasses:

2 Likes

Blir spennende å se om det blir ett sluttkjør her nå, kan jo virke sånn

1 Like