Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Snodig at ikke BGBIO stiller på denne konferansen.

Forsåvidt enig, tror du man kan/burde lese noe inn i dette? Eneste jeg kommer på er at Trond Mhon er storeier i både Bgbio og Arctic, sistnevnte er vel en konkurrent til DNB Markets?

Du mener Mohn?

Begynner å bli temmelig høy temp i biotech M&A nå.

3 Likes

image

1 Like

2,7 milliarder dollar for den pipen her…

KENILWORTH, N.J. & BURLINGTON, Mass.–(BUSINESS WIRE)–Merck (NYSE: MRK), known as MSD outside the United States and Canada, and ArQule, Inc. (Nasdaq: ARQL) today announced that the companies have entered into a definitive agreement under which Merck, through a subsidiary, will acquire ArQule for $20 per share in cash for an approximate total equity value of $2.7 billion. ArQule is a publicly traded biopharmaceutical company focused on kinase inhibitor discovery and development for the treatment of patients with cancer and other diseases. ArQule’s lead investigational candidate, ARQ 531, is a novel, oral Bruton’s tyrosine kinase (BTK) inhibitor currently in a Phase 2 dose expansion study for the treatment of B-cell malignancies.

2 Likes

Jeg skjønner det litt.

Revers BTKi har allerede vist lovende data i resistent CLL, og ibrutinib har vist at det er et gangske massivt marked.

AKT inhibitor er Orphan i Proteus, men sannsynelig at den vil ha applikasjoner mange steder da AKT er sentral innen mange sykdommer, som kreft, og FGFR har også flere applikasjoner enn iCCA.

Det er kanskje litt dyrt, men 4 ulike, og lovende kinase hemmere kan sikkert komme til nytte for Merck.

1 Like

Hva tenker du om dagens to oppkjøp og pris av “små selskaper” sett opp i mot selskapene på OB?

1 Like

M&A for 5,5 mrd USD så langt denne uka.

Man kunne kjøpt opp alt av biotek på OSE og hadde ufattelig mye penger til overs :stuck_out_tongue:

Merkelig at det skal være så vanskelig å få inn noen hundre dollars til å rampe up denne sektoren her i Norge.

2 Likes

Det er fordi OSE er drevet av laks, olje og gass :stuck_out_tongue:

Hva tenker du om denne da. @larsmkn? Dersom dette er en “fornuftig” prising så føler jeg at vi som aksjonærer i en del av de norske selskapene har mye å se fram til. Dersom de fortsetter å levere selvsagt.

2 Likes

Kanskje noe av forklaringen ligger i det ryktet som biotek-sektoren har fått på seg?

Høy risiko
Få som lykkes
OSV

Så er det dette med kompetanse for å kunne vurdere kandidatene.

Få som fokuserer på den voldsomme kompetansen som er i verdensklasse og som gjennom flere 10-år innen forskning på medisiner gjør at selskapene ligger langt fremme på verdensbasis.

Mange biotek-selskaper er kraftig derisket og mulighetene er meget store for gjennombrudd og da er fortjenesten til de som har aksjer voldsom.

Det er ikke bare i biotek der er risiko.

Er markedet i startfasen til å erkjenne dette?
Så er det noen som fremstiller farmaselskaper og børs som noe fyfy…

Vel , vis meg alternativet.
Skal staten finansiere og drive helsesektoren?

1 Like

Det er jo ikke et rykte. Det er jo fakta at det er høy risiko. Se på Moberg pharma i dag, leverte ikke forventet data, ned 50%.

Kunnskapen på dette forum er 20x høyere en hos finans “eksperter” på Oslo børs…

Det gjenspeiler seg kursen på bio tech sektoren med andre ord :wink:

Men jeg er glad til for uvitenheten…

Selv om det har vært mange røde måneder og år, så har jeg totalt sett kommet ekstremt mye mer ut av “ørkenvandringen”.

Akumulert, Akumulert, Akumulert hele veien og hatt troen!

2 Likes

Pris er vanskelig, men jeg har personlig følt at det har vært billig prising på OB en stund nå, uten at jeg kan smelle opp noen kalkyler for å backe det opp.

2 Likes

Denne skjønner jeg ikke så veldig mye av. Syns det er veldig dyrt for et “IL-2 play”, men de har mange smarte folk i Sanofi som vet bedre enn meg, så blir spennende å se hva dette utvilker seg til :wink:

2 Likes

image

https://twitter.com/AndyBiotech

1 Like

Neste? $BGBIO $X.XB AXLi :crossed_fingers:

Må jo værra lov å håpe :slight_smile:

3 Likes

Snitt på 4,8 mrd dollar…

Sier ikke nei takk til det :wink: