Kjøp Moderna .
Kan bli store endringer i FDA og amerikansk helsepolitikk de neste fire årene, men lobbyistene har nok litt de skal ha sagt og også bruke penger på?
Gjorde et kjapt søk og research, og “off the bat” virker gastro-kirurgen (“Makary is a pancreatic surgeon and has pioneered novel surgical procedures”) å være en data-driven og common sense guy, som er ryddig, logisk og systematisk.
Systematisk:
Common sense, og gjorde beste beslutning med “data at the time”, og sett i ettertid:
I ettertidens lys er min mening at det han uttrykte den gang, på den sterkt polarisert og politiske vaksine-debatten, var ganske så korrekt.
Data-driven henger også sammen med “accountability”, og åpenhet:
Tror ikke det blir mulighet for hemmelighold av sikkerhets-data på vaksiner, slik det ble prøvd på, men ble tatt i rettssytemet:
Solskinnshistorie hvor pasient overlevde pga CAR-T behandling.
Nærmer seg mainstream nå
“Tredje generasjons immunterapi”
Men for all del alle selvradikaliserte, la oss ikke bruke vaksiner og diverse.
Svarer i denne tråden da poenget mitt er mer generelt for illikvide biotekaksjer enn Per Waldays gamle lekegrind. Historien bare gjentar seg - når en trader vil kjøre en biotekaksje så kaster shareville- og hegnar-bermen seg på for nå mener de at nå vet vel noen noe, eller så kommer det nyheter i morgen helt sikkert. Vi så det i Thor Medical i dag, vi har sett det i Circio for ikke lenge siden. Lav market cap og lav omsetning, enkelt å kjøre for de proffe.
Bergen Bingoen er forøvrig verst , den kan hauses og kjøres på ingenting og sist jeg sjekket var den eid av nesten 10 000 på Shareville. Ser den er opp nye nesten 30% på ingenting igjen idag, etter å ha doblet seg siste uker. Altså market cap er over 500 millioner i et selskap ingen skjønner noen ting av. Mens Nykode, siste stående biotek på børs i Norge, prises langt under kontantbeholdningen. Ikke rart biotek kalles bingotek i dette landet.
Tidligere i høst kjøpte Novo 80% av Stingray Marine Solutions (luselaserprodusent).
Hva er det Novo holder på med?
“The transaction is aligned with the Novo Holdings Planetary Health Investment team’s strategic focus on aquaculture technology to drive growth, innovation, and sustainability”.
Så da er spørsmålet: Hva blir neste (norsk) selskap de kjøper / investerer i?
Edit: Skulle sikkert vært i “oppdrettsaksjer”-tråden, men den eksisterer ikke. Og jeg funderer litt på hvilke ev. synergieffekter som oppstår i samarbeid med Novo.
For de som fortsatt er skeptiske om LYTIX:
Les dagens oppdatering!
Foreløpig ORR: 97%
LYTIX: BETYDELIG REDUSERT UTVIKLINGSRISIKO BASERT PÅ FASE II-RESULTATER FRA BCC-STUDIE
Ikke bare norske biotekaksjer som får kjørt seg om dagen.
Det er mange som ikke var overasket over at studien ikke gav signifikant bedring.
Han har vel lest en del her da?
Investorene har i alle fall forstått at norsk biotek først og fremst drenerer egenkapitalen, og klok av skade har de forsvunnet til andre jaktmarker.
Norsk biotek funker godt på mus, dårlig på mennesker.
Det i grunnen synd at mus generelt har en så begrenset betalingsevne.
For de som er skuffet over norsk bioteknologi, anbefaler å bruke 5 minutter og lese om LYTIX.
Også se på dagens presentasjon på redeye
(Spol tilbake til første presentasjon stream2):
https://www.redeye.se/events/1038747/redeye-technology-life-science-day?tab=schedule
Det er vel neppe Shareville han har lest ihvertfall…
Kanskje på tide å dra fram denne igjen, nå som nesten all norsk bio har blitt buss-vennlig.
Norsk biotek er som jr. miners. Du sitter der i 10 år mens de driver prospecting, og så viser det seg at det ikke var noe under bakken likevel.
En kan ikke skylde på andre når man velger RADFORSK gjenvinningsbukett istendenfor LYTIX med interim ORR 97% og klar til FDA dialog for fase3 til sommer-25 som firstline beh. alternativ fremfor kirurgi.
Som en med erfaring fra kreftpasienter, kjenner jeg ikke en medisin tilsvarende høy respons!
Nå setter du opp en stråmann. Jeg skylder ikke på noen. Jeg kommer med én stk. observasjon. Men burde kanskje ha skrevet at jeg ikke inkluderte Lytix? Personlig foretrekker jeg studier med tresifra antall pas. Men altså, L kan vurderes. På et eller annet tidspunkt. Klart det.
Apropos «tresifret antall pasienter»:
99 pasienter er ikke langt unna tresifret
Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.
Merck med gode fase 3 resultater.