Veldig godt poeng. Men om man sitter på til -95%, så bør man også delta på emisjoner og kapitalinnhenting. Da blir jo GAV redusert for hver gang. Smertefullt, men når det først går oppover igjen, så blir jo heldigvis avkastningen litt bedre enn å bare sitte på opp og ned igjen
Men om det totalt går i + er et annet spørsmål…
Et stykke tid siden – Blarcamesine blev afvist hos EMA i november og Anavex har bedt om Re-eksamen, som blev godkendt 17. december.
Re-examen har en tidsramme på 60+60 dage.
Denne gang kan Anavex have alle tilgængelige data med og har bedt CHMP om at SAG-n skal indrages.
Udover det er ACCESS-AD Europa involveret i et større forsøg samt Alzheimer foreningen Europa har lagt maxmimal pres på CHMP.
Der er store chancer for at Blarcamesine er på dagsorden i morgen hos CHMP da de på februar mødet havde havde stillet spørgsmål til SAG-n.
Disse svar skulle de gerne have fået svar på.
Hvis ikke de er på dagsordenen i morgen – ja så bliver det April 20.-23. med svar den 24.
STOR sandsynlighed for at de er på dagsordenen i morgen 23. 26. marts med afgørelse 27. marts
Hvis det skulle ende med at CHMP endelig godkender en Betinget godkendelse, så er vi i gang og dermed store indtægter til Anavex
En aktie med stor risiko !
Weekend tanker fra DK.
Dansken
Blarcamesine er på dagsordenen og muntlig høring/forklaring i morgen tirsdag.
Stor sandsynlighed for afklaring Godkendt/afvist nok engang inden uges udgang – senest fredag kl. 1400.
For dem der kan lide at følge med !!
Dansken
Så er der Oral præsentation i eftermiddag med CHMP kl. 1600 med indbudte 3. Part.
Fra dagsordenen:
3.5.1. Blarcamesine Anavex - Blarcamesine - EMEA/H/C/006475
Anavex Germany GmbH; treatment of Alzheimer’s disease and dementia Scope: Opinion
Third-party intervention
Action: For adoption
Dansken – spændende tider
Desværre trækker Anavex deres ansøgning tilbage grundet EMA ikke kan give et positivt tilsagn !
Ærgerligt
Dansken
Og der kom Merck med et bud.
Kan det komme et motbud fra noen andre?
DNBs nye helse-sjef: – Vi ligger bak
No shit Sherlock! 🕵🏻♂️
Det mangler både kapital og kompetent ledelse.
Diamyd med IA på fase 3 i dag
Ja, litt kjedelig å lese om forskjell når det gjelder børsnoterte selskaper Norge vs Sverige:
- I Sverige er det mer enn 200 helseselskaper på børs, viser tall fra DNB. Mens det i Norge knapt er 20.
Artikkelen avsluttes med:
Grabe ønsker seg et tettere samarbeid mellom de nordiske landene innenfor helse og biotek.
Kan bli en veldig god prat det. Først og fremst vil jeg advokere for risikostyring og at man tenker over posisjonstørrelse.
Og hvis du sammenligner med hva jeg mente for ti år siden, så har jeg mer eller mindre snudd 180 grader om på hvor mye verdi jeg mener det gir å dukke for dypt ned i det medisinske, Ultimovacs ble spikeren i kisten på det for min del.
Og det i randomisert fase 2… bjørheim virka noe blåøyd etter initium feila.
Helt enig i det du sier om risikostyring og størrelse på posisjon. Har vel som mange andre her noen dårlige erfaringer på det…
Men hvor langt må et biotek selskap komme for at det ikke skal være bare “luft og prat” som du har nevnt? Og bør man ikke lytte til ledelsen i et selskap, både for å få en formening om hva som er bra eller dårlig? Hva er alternativet til å lese hva selskapet / ledelsen sier?
Jeg prioriterer i følgende rekkefølge fra høyest pri til lavere:
- Uavhengige publikasjoner
- Publikasjoner med tilknytninger til selskapet
- Selskapets skriftlige presentasjoner
- (Tolkninger av) hva ledelsen sier
(Meglerhus/analytikere havner da et sted 2/3/4 avhengig av hvor godt begrunnet/dokumentert info de kommer med)
Replimune fikk i dag CRL #2 for sin RP1 og går temmelig hardt ut mot FDA sin avgjørelse.
Aksjen har vært suspendert nesten hele dagen, men nå etter stengetid kom selskapet med melding.
Hva er egentlig tilstanden i FDA nå etter at Trump har revet ned alt bare på faen?
Det er vel en blanding, de forsøker å være fleksible og raske med det som er teknologi de «liker», også er det vanskelig med ting som har mRNA eller vaksine i navnet.
Håpløs situasjon for de som havner utenfor beslutningsforum sine rammer
Hvem er disse som sitter i dette beslutningsforumet? Virker som de tar noen omdiskuterbare valg av og til…
Fint å bidra her