Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

EDW gjest i FA Økonominyhetene, fra 20:45:

[Børsmorgen & Økonominyhetene] Shippinguro, biotechrakett og børsnedgang
https://podcastaddict.com/brsmorgen-konominyhetene/episode/221334911 via @PodcastAddict

• Planen er at dette er siste gang vi henter penger (antar han mener inkl. rep.emi og warrants!)
7 Likes

Måtte han få rett, norsk life science trenger desperat et nytt Algeta snart.

Sarte sjeler bes unngå trykke.

Men må si at ledelse i et biotech sitter og hausser har jeg sluttet og bry meg med for lenge siden, alt utenom fase 3 approval er luft og prat. Caset er 100% sammenlignbart med alle de andre norske casene sånn sett.

Innen precious metals sier vi at en gullgruve er et hull i bakken med en løgnhals på toppen, greia er basically det samme i biotech.

8 Likes

Jeg mener det var smart og riktig å kjøre emisjon nå som kursen har mangedoblet seg. De må helt klart sikre seg økonomisk når de har muligheten👍🏼

3 Likes

100% sammenliknbart, når det gjelder en likhet som er uten betydning når man skal vurdere casene mot hverandre…
Hvis det skal være noen mening å sammenlikne må man sammenlikne noe av betydning, og man må inn i detaljene. Det blir for tynt og intetsigende å si biotek=biotek. Dette diskuteres også i intervjuet med EDW hos Investornytt.

4 Likes

Emisjonen ble i alle hovedsak tatt av britiske og amerikanske aktører, men også noen norske/svenske.

5 Likes

Ja de fleste av oss har vel forstått det gamle testamentet nå :sunglasses:

Det kunne vært interessant å høre hva du mener rundt når man bør investere i selskaper i sektoren? Skal man eventuelt vente til vellkykket fullført fase 3, så kan man like gjerne sette pengene i sektorfond? Kanskje off-topic her, men noe for biotek-tråden kanskje?

3 Likes

Kilde?

1 Like

https://podcastaddict.com/borsmorgen-okonominyhetene/episode/221334911 mot slutten av episoden

3 Likes

Han sa det i innslaget i FA Økonominyhetene i ettermiddag.

4 Likes

Investere med betydelig oppside uten å ta binær risiko av kritisk art burde vel være oppskriften for hvordan man bør navigere hva angår biotek. Som har vært Circio malt med tykk pensel hele veien fra emisjonen (og helt sikkert før der også for de som tok dypdykket på et tidligere stadie).

2 Likes

Hvilket kun betyr at du fortsatt ikke forstår caset :grin:

10 Likes

Da venter vi på mandag, blir spennende :wink:

God helg alle :taco:

5 Likes

Sparegrisen har sine forser, men særlig endringsvillig i møte med ny informasjon vil jeg ikke si. Nesten så jeg tror det er på kødd

4 Likes

Har vært opp russiske prosenter på biotech og følt meg som et geni flere ganger jeg, helt sammenlignbart det. :slight_smile:

Er ikke så tøff i trynet som de her da
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0013033795

2 Likes

Helt enig med deg! Aksjonærene har svært varierende interesser. Jeg satset nesten alle likvide midler på dette selskapet sist høst til en kurs på ca kr 1,50, Jeg økte lånegrensa på et kredittkort med 50 000 kr og fikk da 50 000 aksjer for dette beløpet.Jeg har nå en papirgevinst på nesten 3 mill kr.Jeg har ikke penger å kjøpte flere aksjer for. For meg er det utmerket at andre bidrar med en kvart milliard kr i egenkapital.

For dem som har satset lite eller solgt en stor del av aksjene sine for en brøkdel av dagens verdi fremstår det vel surt at andre enn aksjonærene får en prosentvis moderat gevinst ved å kjøpe aksjer for kr 10,80 pr aksje. Som en reder ligger en heter vel et ordtak. Noen aksjonærer tjener enormt på heldige, andre går glipp av store gevinster pga uheldige disposisjoner. Jeg velger bevisst ordene heldige/uheldige fremfor kloke/ukloke.

6 Likes

Gratulerer!

Et rent kvantefond. Jeg gjetter vilt på at grunnen til at ikke flere shorter en pre-klinisk biotek som har gått 10x så fort er fordi det nesten ikke er aksjer til utlån.

Som er bra.

Må bare poengtere det faktum at Circio ikke hadde en media release i fjor på ASGCT, men det har de i år! Dette forbeholdes bare et lite knippe av presentasjoner som er mest viktige og nyhetsverdige, mandag blir utrolig spennende!

9 Likes

Jeg gjorde det sanne men jeg lånte 200k og solgte andre aksjer for 400k :slight_smile:

3 Likes

Ja er det mandag vi får vite mer, oral presentasjon?