Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Helt enig med deg! Aksjonærene har svært varierende interesser. Jeg satset nesten alle likvide midler på dette selskapet sist høst til en kurs på ca kr 1,50, Jeg økte lånegrensa på et kredittkort med 50 000 kr og fikk da 50 000 aksjer for dette beløpet.Jeg har nå en papirgevinst på nesten 3 mill kr.Jeg har ikke penger å kjøpte flere aksjer for. For meg er det utmerket at andre bidrar med en kvart milliard kr i egenkapital.

For dem som har satset lite eller solgt en stor del av aksjene sine for en brøkdel av dagens verdi fremstår det vel surt at andre enn aksjonærene får en prosentvis moderat gevinst ved å kjøpe aksjer for kr 10,80 pr aksje. Som en reder ligger en heter vel et ordtak. Noen aksjonærer tjener enormt på heldige, andre går glipp av store gevinster pga uheldige disposisjoner. Jeg velger bevisst ordene heldige/uheldige fremfor kloke/ukloke.

6 Likes

Gratulerer!

Et rent kvantefond. Jeg gjetter vilt på at grunnen til at ikke flere shorter en pre-klinisk biotek som har gått 10x så fort er fordi det nesten ikke er aksjer til utlån.

Som er bra.

Må bare poengtere det faktum at Circio ikke hadde en media release i fjor på ASGCT, men det har de i år! Dette forbeholdes bare et lite knippe av presentasjoner som er mest viktige og nyhetsverdige, mandag blir utrolig spennende!

9 Likes

Jeg gjorde det sanne men jeg lånte 200k og solgte andre aksjer for 400k :slight_smile:

3 Likes

Ja er det mandag vi får vite mer, oral presentasjon?

Circio has submitted two abstracts for ASGCT 2026, of which one has been
selected for oral presentation and one for poster presentation. Further
information about the Circio presentations and the full abstract texts will be
released on the general abstract publication date, 13 April 2026.

1 Like

Den største risikoen er finans risikoen…den er nå tatt bort. Det er ganske store ord før helga:)

2 Likes
7 Likes

Skikkelig gutsing det, selv har jeg aldri våget å gjøre noe sånt ifht. investeringer i aksjer. Har hatt litt belåningsgrad hos megler for endel år siden, men fant ut at det påvirket nattesøvn, selv om det gikk bra, så sluttet med det.

2 Likes

Hvor kan en lese mer om dette?

Jeg la merke til at han sa at det veldig store selskapet det er innledet samarbeid med er et legemiddelselskap (ikke bioteknologiselskap). Har det noen betydning for hvilket selskap det dreier seg om?

Gjorde det samme i Lytix. Satt inn gevinsten i Circio og betalte tilbake lånet. Det er egentlig ren gambling, men gode råd fra folk som kjenner sektoren har hjulpet. Jeg tapte en del sparepenger på Ulti (noe flere også gjorde), men nå er det et avsluttet kapittel. Jeg sitter igjen med mye lærdom og faktisk gevinst, til og med mer enn det jeg håpet Ulti skulle gi.

Enda er det mer å gå på her, selv om det ble noe støy denne uken.

1 Like

Gange 10 på nytt :grin:

17 Likes

Hva vet jeg om hva? Om den siste emisjonen skjedde til 30% underkurs eller hvor enkelt det ville være å gjøre justeringer med den kommende warrantperioden som ville gjøre det greit å hente mindre penger enn 67 mill x 0,8 x VWAP?

Kombinert med et annet innlegg fra deg litt oppi her høres det ut som du investerte alt du hadde og mer i form av forbrukslån i en periode der de fleste anså selskapet som uinvesterbart, til en høyere kurs enn du kunne kjøpe for da emisjonen ble annonsert før jul og det ble investerbart . Og at du da ikke hadde råd til å være med i denne emisjonen i januar. Og at du derfor er fornøyd med å bli vannet ut på 30% rabatt nå. Det har jo gått veldig bra med deg hittil, men dersom alt dette stemmer så bør du nok ta ned risikoen nå.

…særlig når du har investert alle dine likvider i Circio i et halvt år uten å vite svaret på det spørsmålet selv.

2 Likes

Jeg tenkte meg selge aksjer for en million eller litt mer dersom kursen hadde steget ytterligere en krone re eller litt mer fra kr 14,40. Men når store britiske og amerikanske selskaper pluss enkelte andre har tilført selskapet mer enn et par hundreill kr anser jeg de neste månene risikoen for en kurs særlig under 10 kr som liten. Jeg ser derfor lite behov for å sikre gevinst nå. Potensialet på et par års sikt som et sted mellom 5 og 10-gangeren. Beklager, men jeg har mistet mye av respekten for deg etter at du fortsetter å masem om en 30% rabatt - som jeg ser på som fiktiv.

2 Likes

Jeg tror du må få deg ett nytt brukernavn​:sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:

Skeptisk er ikke det første jeg tenker på når det gjelder deg lenger. Gratulerer.

Ja, 30% var rask og slurvete (men ikke fiktiv) hoderegning fra min side. Det riktige tallet er 25%. Sluttkurs på tirsdag var 14,4 og emisjonen ble satt på 10,8.

25% er fortsatt vesentlig mer enn de aller fleste andre rettede emisjoner på oslo børs. Men hovedpoenget mitt er uansett at denne emisjonen som vanner ut eksisterende aksjonærer på lavere kurs var helt unødvendig og heller kunne skjedd gjennom en justering av warrantene i juni. Poenget med designet på emisjonen i januar var at selskapet la opp for at de som var med å bidro med penger i januar i en kritisk fase skulle få en ytterligere fortjent gevinst. Den muligheten forsvinner høyst sannsynlig nå. Og jeg klager selv om jeg ikke eide warrants på tirsdag. Så dette er 100% prinsippielt fra min side.

5 Likes

Hvorfor dette er “høyst sannsynlig” kunne med fordel vært noe mer begrunnet/konkretisert.

Etterspørselen etter nye aksjer er sunket med 250 mill?!

1 Like