Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Fortsatt over 300 mill kr som ikkje fikk delta i emisjon

1 Like

Men vil de kjøpe når det ikke er 20% rabatt i juni? Dette var 100% finansielle aktører, og for dem ligger hele forskjellen der

Samtidig har man fått definert et gulv på rundt 11. Hvis dette nå sementeres så kan det bidra til å hindre et større (20%) kursfall etter at VWAP er fastsatt.

At det har kommet inn nye aksjonærer fra utlandet kan også være positivt, og oppfattes som en bekreftelse for selskapet. Samt at den utvidede økonomiske robustheten kan virke angstdempende. Det er redusert risiko (for å si det svært forsiktig) for at vi får en kriseemisjon i fanget i 2026/27 (i motsetning til situasjonen for noen andre bio/helse-selskaper på OSB).

Jeg tenker det er viktigere for meg som aksjonær at selskapet har sikret seg penger for flere år fremover, og at de kan øke tempoet for å oppnå lisensieringsavtaler, enn hva jeg evt kan tjene på de warrantsene jeg har på konto.

Men det viktigste for hva som skjer mellom VWAP og innløsning av warrants er vel hvilke meldinger/nyheter som kommer på det tidspunktet?

1 Like

Det veit vel hverken eg eller du

Blir uansett spennande og eg trur på ei meget lys framtid for selskapet og er meget imponert over kva Erik og gjengen har fått til med minimalt av ressurser.Er meget overbevist om det nå blir full fart framover🙂

5 Likes

Litt snacks fra artiklen med investornytt :

Vi har hentet inn de beste hodene. Den fremste forskeren i verden på dette feltet leder vårt utviklingsteam i Stockholm. Det styrker naturligvis vår kredibilitet i bransjen; når vi sitter i møter med store globale selskaper, ser vi at de allerede kjenner til vår forskning. Det gir oss en inngangsbillett og en tillit som er uvurderlig i denne bransjen.

Litt mer ;

Aksjekursen deres har vært en “snakkis” i markedet. Dere har levert en avkastning som få andre kan matche?
Det har vært et utrolig år. Vi er i dag det eneste børsnoterte circRNA-selskapet i verden, og vi er den biotechaksjen som har steget mest i Norden de siste 12 månedene – kanskje også globalt. Det viser at markedet begynner å ta innover seg den unike posisjonen vi har kapret. Det har jo også vært gøy for dere også (Investornytt red.anm.) som det eneste mediumet som faktisk har gått i dybden på hva vi faktisk gjør.

Og så faktaboksen :

Faktaboks: Milliard-valideringen av circRNA

• Oppkjøpet av oRNA Therapeutics for 2,5 milliarder USD markerer et globalt gjennombrudd for sirkulært RNA (circRNA).
  • Gigantavtalen bekrefter at farmasibransjen ser teknologien som den neste store bølgen etter mRNA-suksessen. Mens oRNA nå er kjøpt opp av Eli Lilly, forblir norske Circio det eneste børsnoterte circRNA-selskapet i verden.
  • Circio har en unik teknologisk tilnærming og forventer å nå samme modenhetsnivå som ordinær RNA innen 2027.
  • Dette milliardoppkjøpet fungerer som en kraftig finansiell validering av teknologien Circio utvikler.
  • For investorer synliggjør avtalen det enorme verdipotensialet og den massive prisforskjellen mellom de få aktørene i feltet.

Flere som nyter ett glass vin på fredags kvelden ? :wine_glass:

12 Likes

Det er mye støy her nå, noen bør holde seg til Shareville kanskje. Det var veldig bra info her da jeg tegnet abo, men nå er det “vannet” litt ut :stuck_out_tongue_closed_eyes: :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 Likes

Vi trenger ikke forumpoliti i tråden…

Hvis man ønsker mer long form diskusjon, så går det jo an å gjenopplive denne:

Fundamentaltrådene blir moderert mye strengere mtp kvalitet på innhold.

4 Likes

Skulle vel bare mangle at det ikke er en del støy sett i lys av hvor mye kursen har økt. På forsvinnende kort tid. Hvordan landskapet ser ut avhenger av ens ståsted. Emisjonen med påfølgende short gjør ikke saker og ting mer oversiktlig. Og da blir det nødvendigvis en del ymse i strebenen etter å få kompasset til å gi mening. Fra vidt ulikt ståsted. Ytterligere påvirket av varierende grad av risikoaversjon.

Når er det circio må begynne å bevise noe i mennesker, har de mange 10x ganger i seg før det tror folket?

Jeg er enig i at skeptiker ikke er treffende når nedet gjelder CRNA. For noen år siden skrev jeg mye om DSRT. Ifjor lot jeg meg lure pga misvisende informasjon etter mitt syn og tapte ca 400 000 kr. Det jeg hadde igjen ble raskt investert i CRNA, etter at kursen hadde steget fra 60 øre til over en krone. Min erfaring etter over 50 år i aksjemarkedet er at de fleste bedriftsledere er for optimistiske på vegne av sine selskaper. Derfor er jeg generelt skeptisk. Inntil nå har lederne i dette selskapet ikke skuffet meg.Av og til lønner det seg å ta høy risiko. Jeg kjøpte 1% av Norsk Data i 1979. Kursen ble tjuedblet i løpet av et par år. Trygve Hegnar var en gangen skeptisk da veksten var var ca 60% i året samtidig som egenkapitalen var lav. Kontantstrømmen ble ikke problemet, men at den teknologiske utviklingen førte til at minimaskiner ble avlegs.

3 Likes

Nykode gjorde også en rettet emisjon mot en spesialistinvestor for noen år siden. Markedskursen var vel 19,5 NOK, den investoren var så unik at ledelsen i NYKD fant det riktig å la de tegne seg etter børs på 17 kroner. Dette var en viktig validering for teknologien og gulvet var satt der også. Til og med Haaland slengte seg inn på listene.

Ett år etter var kursen 1,80 NOK og alle tidligere avtaler var null verdt. Det samme var aksjene til proffene i spesialistfondet.

Dette er biotech i sin vakreste form. Man ser dollartegn og endelig har man funnet den ene stjerna på himmelen. Hva kan i det helt tatt gå galt når alt ser så bra ut? Dessverre ganske mye…

Etterpåklokskap har begrenset kronesverdi, men man blir nok ganske observant på å tolke og justere risiko. Thorsen i Star Kapital har tapt mye på de andre «stjernene» som bare visste seg å være støv, i Circio har han solgt en del ut og fått tilbake innskuddene med god margin. Det er aldri feil.

Blir utrolig spennende å se hva Circio til slutt blir, det er nok viktig at de klarer i første omgang å holde / pleie kursen over 10 kroner. Den steg raskt 1,5 krone på artikkelen i dag, men salgspresset kom raskt tilbake. Det frister nok en del å shortte aksjen nå som de vet at store aktører er inne hvor stop loss er en del av strategien. Derfor er det en interessant periode man går inn i når aksjonærer kan tegne aksjer med 20 % rabatt til markedskursen, men eneste muligheten for å betale for de er å selge de man allerede eier…

Det blir som i Paradise Hotel; hvem slipper kula først for å sikre seg pengene? :sweat_smile:

2 Likes

Nå sitter vel de fleste i Circio med både aksjer og warrants selv også , samt at de såklart vil at de pengene kommer inn

At de har “noe” som skal opprettholde interessen i den perioden tror jeg de er 100% inneforstått med :+1:t2:

Mitt håp er at de får garantist på utestående warrants som ikke blir tegnet :relaxed:

Og det var jo litt interesse for denne emisjonen fra utlandet så vi får se :sunglasses:

1 Like

Blir nok ikke noe kule slipping før abstraktene kommer :nerd_face:

2 Likes

Nå ser lista litt mer proff ut :yum:

1 Like

1 million euro = 1 million aksjer, +/-

1 Like

Det er fortsatt 20% rabatt i Juni via warrants samme hva aksjekursen er, 20% er 20% om man skal handle aksier i det tidsrommet.

Ja, hvis kursen forblir konstant i tegningsperioden - noe den garantert ikke blir. Den kan gå opp og den kan gå ned. Med denne emisjonen ble det betraktelig mer sannsynlig at den går ned. Men vet dere hva, jeg skal slutte med dette nå. Men jeg forbeholder meg retten til i hvert fall én “hva var det jeg sa” en gang i fremtiden.

6 Likes

Helt enig i teorien, men er rimelig sikker på at etterspørsel vil vokse sterkere enn hva emi aksjene fjerner av etterspørsel, gitt at presentasjonen leverer på haussingen til CEO så langt.

2 Likes

Ja men lite svar å få fra den lista. Utenom at amerikanerne ser ut til å ta ett jafs av selskapet. Får håpe Roche e.l ikke venter altfor lenge og at ett oppkjøp eller en partner avtale blir signert etter konferansen er over.

1 Like

Eg tror man får veldig gode renter om det kan ta litt lenger tid og selskapet kan bevises enda mer før oppkjøp

6 Likes