Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Investornytt idag med E.W. ca fra 23:00
https://www.youtube.com/live/92FiyAAduJw?si=M98e3N40WN5UUr6y

8 Likes

EDW anslår de kan komme til samme nivå som RONA i løpet av 2027. Forsøk på primater mer aktuelt nå med bedre finansiell situasjon. Legg ny / oppdatert strategi i juni, etter rep.emisjon og warrants er avklart…
EDIT: Ingen planer om å gå i klinisk studie på egenhånd.
EDIT: Investorer “lå på oss” fra kursen passerte 5. Pareto var “skikkelig sulte” og ringte “annehver dag”…Ville ikke gi større rabatt enn som for warrants, 20%.

7 Likes

Da gir emisjonen mening over flere lag…

1 Like

Hva VET du om det? Kr 10,80 var mer enn 10 ganger høyere enn kursen det ble solgt aksjer for ikke så mange uker tidligere. Noen aksjonærer hadde ikke likviditet til å være fullt med på denne emisjonen. Det jeg er sur for er at selskapet prosentvis hentet mye mer penger enn intensjonen var til en meget dårlig kurs. Det var omsatt akajer for ca kr 1.80 litt tidligere hvis jeg ikke husker feil.

Fra 54:40:

Det viktige her er at det er en underliggende, potensielt disruptiv teknologi, som kan revolusjonere neste generasjon gen- og celleterapi.

Det er jo det som ligger i bånn, vi kan køse store medisinske behov, og uten det så ville man jo ikke kommet dit.

Og så har vi kanskje den ledende forskeren i verden på dette feltet som driver dette programmet hos oss.

3 Likes

Må si EDW framstår ganske så sikker på at de vil lykkes, med et aller annet…

1:10:35:

Og nå med den kapitalen vi har, den største risikoen var jo finansrisiko, nå er den tatt ut.

Så her, vi kommer til å lykkes med et eller annet, og kanskje mange ting, og så er det fortsatt ikke sikkert hva og hvordan og hvem og hvor lang tid det tar.
Men nå innenfor den runwayen vi har, så kommer jo dette til å lede til avtaler og potensielle transaksjoner i fremtiden uten at det binært står og faller på en enkelt event.

11 Likes

EDW gjest i FA Økonominyhetene, fra 20:45:

[Børsmorgen & Økonominyhetene] Shippinguro, biotechrakett og børsnedgang
https://podcastaddict.com/brsmorgen-konominyhetene/episode/221334911 via @PodcastAddict

• Planen er at dette er siste gang vi henter penger (antar han mener inkl. rep.emi og warrants!)
7 Likes

Måtte han få rett, norsk life science trenger desperat et nytt Algeta snart.

Sarte sjeler bes unngå trykke.

Men må si at ledelse i et biotech sitter og hausser har jeg sluttet og bry meg med for lenge siden, alt utenom fase 3 approval er luft og prat. Caset er 100% sammenlignbart med alle de andre norske casene sånn sett.

Innen precious metals sier vi at en gullgruve er et hull i bakken med en løgnhals på toppen, greia er basically det samme i biotech.

8 Likes

Jeg mener det var smart og riktig å kjøre emisjon nå som kursen har mangedoblet seg. De må helt klart sikre seg økonomisk når de har muligheten👍🏼

3 Likes

100% sammenliknbart, når det gjelder en likhet som er uten betydning når man skal vurdere casene mot hverandre…
Hvis det skal være noen mening å sammenlikne må man sammenlikne noe av betydning, og man må inn i detaljene. Det blir for tynt og intetsigende å si biotek=biotek. Dette diskuteres også i intervjuet med EDW hos Investornytt.

4 Likes

Emisjonen ble i alle hovedsak tatt av britiske og amerikanske aktører, men også noen norske/svenske.

5 Likes

Ja de fleste av oss har vel forstått det gamle testamentet nå :sunglasses:

Det kunne vært interessant å høre hva du mener rundt når man bør investere i selskaper i sektoren? Skal man eventuelt vente til vellkykket fullført fase 3, så kan man like gjerne sette pengene i sektorfond? Kanskje off-topic her, men noe for biotek-tråden kanskje?

3 Likes

Kilde?

1 Like

https://podcastaddict.com/borsmorgen-okonominyhetene/episode/221334911 mot slutten av episoden

3 Likes

Han sa det i innslaget i FA Økonominyhetene i ettermiddag.

4 Likes

Investere med betydelig oppside uten å ta binær risiko av kritisk art burde vel være oppskriften for hvordan man bør navigere hva angår biotek. Som har vært Circio malt med tykk pensel hele veien fra emisjonen (og helt sikkert før der også for de som tok dypdykket på et tidligere stadie).

2 Likes

Hvilket kun betyr at du fortsatt ikke forstår caset :grin:

10 Likes

Da venter vi på mandag, blir spennende :wink:

God helg alle :taco:

5 Likes

Sparegrisen har sine forser, men særlig endringsvillig i møte med ny informasjon vil jeg ikke si. Nesten så jeg tror det er på kødd

4 Likes

Har vært opp russiske prosenter på biotech og følt meg som et geni flere ganger jeg, helt sammenlignbart det. :slight_smile:

Er ikke så tøff i trynet som de her da
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0013033795

2 Likes