Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Xbi klarer seg faktisk greit mens alt annet stuper i statene.

2 Likes

Biotekrekyl i morgen.

Helt irrasjonelt nedsalg i nano, trvx og pcib på slutten dagen da børsen krakket. Ser indekser generelt og xbi spesielt er noe opp fra oslo close.

Var dagen i dag den washouten som trengtes for å sette en bunn i biotekindeksen?

4 Likes

La oss håpe… :pray:

1 Like

Når kveldsroen senker seg er det klart for håpefulle meldinger. Håper du får rett !

La oss først avvente evt tweets fra trump, for å se om utviklingen mellom china vs us eksaleres ytterligere :tired_face:

som kunde i DNB har du det veldig godt.
aldri mere urolige netter med marerit om børskrakk
why so?
systemet vil aldri fungere den dagen du trenger det anyway
så hvorfor ødelegge natesøvnen?
genialt

:upside_down_face:

4 Likes

Fikk du noe respons på dette?
Kanskje @larsmkn har noen tips, han er visst ganske godt inne på forskningen.
Lykke til, håper det går bra med din nære venn.

Hei Oilimp,

Og takk for at du følger opp. Ja takk, fikk noen innspill - så det er fint. Men dess flere jo bedre😃

Riktig god helg!

1 Like

Biotek gir meg dype magesår. Istedenfor å delta i IPO på Ultimovacs eller akkumulere i Nano, TRVX og PCIB vender jeg nå kappen mot vinden og kjøper utbytteaksjer som AkerBP og OCY. Blir sikkert ikke rik av det, men her slipper man sykdommer og søvnløse netter.

2 Likes

Synd å høre biotop, har du solgt alt i de nevnte selskaper?

Nei, har lagt dem i nederste skuff, men brent barn skyr ilden så jeg tror ikke det er særlig smart å akkumulere i fallende trender.

Diversifisering svir ikke i fiseringen. Skal innrømme at mesteparten av min aksjesparing for tiden går i fond

Smart det. Se på TRVX nå som sitter i deep shit. Selskapet er teknisk konkurs hvis det ikke kommer overbevisende data fra ONCOS.

1 Like

Pcib er ikke i fallende trend da. Opp 26% siden bunn i oktober og drøyt 10% ytd.

Den er et mulig unntak, lovende. Glemte å nevne at jeg også har BGBIO. AXL teknologien til dette selskapet er vanskelig å forstå, og personlig tenker jeg at de gaper over for mye på samme tid. Men de er dyktige og evner å få til partneravtaler i motsetning til de andre.

1 Like

Så targovax er dårlige på og få partneravtaler og utlisensieringer …???

Ja morn ! …

Enig der. Bgbio kan også lykkes.

Men mest tro på nano og pcib, dette er de to selskapene som er nærmest markedet.

Mtp Enterprise value på bare drøyt 700 mnok og den svært spennende og undervurdert fimavacc-teknologien, framstår pcib som det beste bettet nå slik jeg ser det. Derfor er jeg all-in der.

Men ønsker alle selskapene og dets aksjonærer alt godt og vil stå på sidelinjen å heie hvis et av selskapene drar en kanin opp av hatten.

Synes det var litt interessant at du trakk fram Ocy og akerbp da jeg har hatt flotte reiser med dem tidligere.

Er imidlertid nå veldig happy med å ha skiftet strategi. Disse vanlige selskapene følges av en haug analytikere og det er omtrent umulig for amatører å ha en edge. Biotech er så smalt i Norge at her kan man faktisk ha en edge.

4 Likes

Nå ble vel nettopp partneravtalen med Parker skrinlagt sammen m TG01

Avtalen gjelder fremdeles, ihverfall frem til det har vært kommunikasjon mellom partene og evt bekreftet noe annet. Targovax har medisinen på lager og kan levere til studien. Det var Parker som til slutt ønsket å benytte TG i fremtidige studie®. Tiden vil vise, jeg syntes uansett det hele er veldig rart…

I tillegg har Targovax klinisk avtale med CRI/astrazeneca, samt SOTIO som har noen av europas rikeste eiere,. Det ligger ingen penger på bordet, men syntes Targovax har fått til et par spennende samarbeid. BergenBio også. Det gjelder vell også Vaccibody slik jeg har forstått det med Roche.
PCIB har flere, men foreløpig kun i preklinisk. Forhåpentligvis vil flere av disse gå i klinisk etterhvert.

1 Like

Det er ingenting ved dagens kursutvikling som tilsier at Targovax har rike onkler i bakhånd. De traff godt med den siste emisjonen, og jeg er glad for at jeg ikke tegnet meg. De vil få store problemer med å hente frisk kapital dersom ONCOS ikke innfrir. BP står neppe i kø her selv om du hardnakket påstår noe annet