Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Poenget her er at selv om prisen for Zolgensma er høy så er dette en kostnadseffektiv pris i forhold til det medisinen leverer. Hvis effekten som er demonstrert er langvarig så ligger prisnivået langt under andre medisiner som staten betaler for i Norge.

ICER har konkludert med at det er en kostnadseffektiv pris:
https://icer-review.org/announcements/icer_comment_on_zolgensma_approval/

1 Like

Det blir spennende å se om Healthcap sitter rolig eller begynner å selge seg ned

2 Likes

Hvis det er konsekvensen av din investeringsprofil, så høres det meget fornuftig ut å dreie over på tryggere grunn. Tror OY klarer av Dhirubhai-1 og kan både opprettholde yield og gi økt kurs. Lykke til.

Roche eier 3 av de 5 størte produktene hvor patentbeskyttelse utløpet i 2019. Er ikke små summer vi snakker om.

Capture%20-%20Copy

3 Likes

Et par selskaper på Oslo børs nærmer seg tiden for oppkjøp (PCIB og NANO).

Nå som det er flere andre selskaper som er og vil komme på børs (for å hente kapital) innen bio-tech familien vil vi garantert få synergier fra et eventuelt oppkjøp.

Det mest spennende er hvor mye vil folk reinvistere i sektoren av den frigitte kapitalen ved et eventuelt oppkjøp.

Uansett spennende tider for bio-tech sektoren :slight_smile:

1 Like

Jeg tror BGBIO blir det første selskapet som blir kjøpt opp av de som er børsnoterte i dag, og Merck er den mest åpenbare kjøperen.

Men jeg holder ikke pusten mens jeg venter.

8 Likes

Selv tror jeg Nano lander en partner eller blir kjøpt opp i løpet av 0-18 måneder.

Må bare føye til at det er rett og slett er så mange potensielle kandidater til å ta over Nano eller eventuelt kjøpe hele selskapet, at det bare må bli en realitet.
Vi har Roche, som satser med nebb og klør på å beholde markedsmakt innenfor NHL segmentet(først ute med Rituximab og har en bred pipeline inn mot NHL), Novartis som satser hardt på RIT(og som også har en Rituximab biosimilar), i tillegg til andre BP som har Rituximab biosmiliars eg Pfizer, Teva, Amgen etc

Ellers er jeg enig med FakeNews, det blir veldig spennende å se om et eventuelt oppkjøp eller en signifikant kursoppgang vil føre til reinvestering eller realokering innenfor biotek-sektoren.

3 Likes

1 Like

Jeg tenkte det kunne være moro å se hvilke av PHO, NANO, PCIB, TRVX og BGBIO som ville vært det beste kjøpet hvis man KUN skulle se analytikerene sine kursmål i forhold til aksjenes nivå i dag. Dette er selvføgelig ikke noe fasit da analytikere ikke trenger å være noe flinkere til å spå fremtidig kurs enn mannen i gata, så ta det for det det er :slight_smile:

Tallene er hentet fra https://investor.dn.no/#!/Oversikt over hver av selskapene. Jeg kan ikke love at dette er den mest oppdaterte informasjonen, men jeg syns det ser ut til å stemme.

Og her kommer tallene! :slight_smile:

Selskap Snitt Kursmål (NOK) Opp fra dagskurs (%) Analysedekning
NANO 110 147,86 3
TRVX 12,75 159,67 2
BGBIO 58,50 170 4
PCIB 60 114,29 1
PHO 56 21,74 1

Jeg vat at folk kommer til å mene at dette ikke gir hele bilde og ikke burde ligge til grunne for hvor du velger å investere, og det er helt greit, for jeg er enig i det :slight_smile:

Dette viser kun en liten del av et mye større bilde, og faktorer som som risk etc. er ikke innkludert, så ikke brukt dette som en endelig mal på hvor du putter pengene :slight_smile:

9 Likes

Planen min ved eventuelt bud på noe jeg sitter i er
1 stem nei
2 selg endel
3 spre det på noen andre selskaper.
4 kjøp bil :wink:

Ved eventuell budkrig som tar av har jeg da uansett tapt mindre ekstra fortjeneste en hva som er extrapotensiale i de jeg flyttet andelene til.
Sånn sett kan vi gjøre markedet mer solid på volumet drevet av budet. Kjøperne da vil vel i stor grad være budgiverne og andre interesserte.
Om kjøpet ikke skjer og kursen resetter er det da en stor fordel at noe av den «gamle kapitalen» solgte.

Sånn sett blir det da endelig uansett mer kapital i biotech i Norge etterpå. Og «vi» små kan handle hverandre opp i de andre.

Blir en morsom tid om det skjer.
Førstemann inn på bunn ;).

Hvem blir først kjøpt opp?

• Nordic Nanovector
  • Bergen Bio
  • Photocure
  • Pci Biotech
  • Targovax
  • Ultimovacs
  • Vaccibody

0 stemmegivere

1 Like

For å kalibrere stemmegivningen mot egne posisjoner tar vi med denne også.

I hvilket av disse selskap har du per idag størst verdi i kroner?

• Nordic Nanovector
  • Bergen Bio
  • PCI Biotech
  • Photocure
  • Targovax
  • Vaccibody
  • Ultimovacs

0 stemmegivere

1 Like

Ved et bud i Nano, som jeg sitter lastet med, så vil jeg sitte på alle aksjene til ting er avklart, da det første budet vel ofte blir avslått og fulgt opp med et høyere.
Alt avhengig av størrelse på eventuell oppkjøpssum, så vil jeg nok reinvestere noe innen norsk biotek, også da avhengig av hvordan situasjonen er i de forskjellige selskapene på det tidspunktet.
Den ultimate drømmen for meg er jo å få en bra sum for selskapet ( 2 milliarder dollar og
oppover) , så kjøpe seg inn i f.eks Targovax eller Pcib på en lav kurs, så sitte der til den aksjen også tar av :money_mouth_face:
Vet det er litt “lottofantasi” men hey, hvorfor ikke drømme litt stort? :slight_smile:

6 Likes

I think there might be a few in here with a similar plan :wink:

1 Like

Så bergenbio er en finurlighet, venter man på en dipp? :slight_smile:

Tilbake til denne litt… :smile: Hva ligger bak det?

Teknisk er vel Pho i slutten av en fin triangel som har potensiale til å bryte opp på oppsiden any time nå.

Ja det er grunnen til at de ligger i pho nå da. :slight_smile:

Men jeg har litt bevaking på nano og funcom bare i tilfelle noe skjer

Ikke PCIB? :face_with_raised_eyebrow:

PCIB har jeg vært undervektet i, driver og kjøper meg opp der for å bli normalvektet. :slight_smile: Men ser ikke ut som om det er noen bråhast.