Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Kan skje, men tror tross alt Nordnet kjenner på litt forpliktelse i å ikke gi Netfonds kundene vesentlig dårligere vilkår enn de hadde der. Faktisk litt overasket over at Nordnet ikke matcher netfonds 30% på pcib. Husker ikke nano tror det var 20%.

Interessante tall. Pcib har ca 3700 aksjonærer så ca 1/6 av dem er hos Nordnet. Vil vel øke nå som netfonds er lagt ned.

Du kan ha aksjer gjennom Nordnet uten å være registrert på Shareville.

2 Likes

Jeg kan ikke finne kliniske resultater, eller noe som tilsier at Tilos Therapeutics gjør kliniske studier per nå. Altså over $700 mill for pre-klinisk selskap. Det er jo nesten like som MCAP på PHO, TRVX, BGBIO, PCIB og NANO til sammen (sic)! Norsk sektor virker ikke overpriset på meg…

11 Likes

Nei, nå begynner jo sektoren å bli så billig at man ikke trenger å være biotekjunkie for å øyne gode kjøp!

BTW, Fikk du noe respons på spørsmålet du sendte?

Fra meldingen
Under the terms of the agreement, Merck, through a subsidiary, will acquire all outstanding shares of Tilos for total potential consideration of up to $773 million, including an upfront payment as well as contingent milestone payments

Summen inkluderer milepæl betalinger, så er kanskje up front nå 15 - 30%. Tar jo ned risikoen betraktelig for Merck

2 Likes

Veldig typisk måte å strukturere sånne dealer.

Nope, ikke fått noe respons enda :unamused:

Så de betaler X antall dollar nå for aksjene, og hvis milepæler nås så får de gamle aksjonærene X antall dollar i tillegg?
Er dette vanlig ved oppkjøp?

Ja… derfor mange er så gira for ONCOS.

BMS sitt kjøp/partnerskap av PsiOxus sitt virus (preklinisk) er også slik.

50m$ up front (for utvikling av viruset NG-348) og 886m$ gjennom milestones… dette kun for world wide rettigheter av NG-348…

Er vel mer vanlig ved kjøp av ikke børsnoterte selskaper

1 Like

Belåningsgrad Nordnet.

PCIB 20%
Nano 10%
BerGenBio 10%
Targovax 10%
Ultimovacs 0%

Hva var belåningsgraden hos netfonds?

Takk til hegnar!

https://quotes.hegnar.no/quotes/market.php

Problemet jeg sitter med er at bedriftene blir utvannet mer ved emisjoner jo lavere kursen går, og mindre andre veien selvsagt. Og da bør de være mindre verdt jo lavere kursen er eller høyere jo høyere kursen er. Lurer på hvor lavt de må gå for å ikke lenger kunne fortsette studiene sine og ser det som den største risikoen nå, da flere har vist gode nok resultater til å få noe salgbart til slutt om de har penger til veien dit.

Si det… Kanskje noen tidligere Netfonds kunder kan svare på det?

Bortsett fra TRVX, så er det spreke summer som har blitt hentet av NANO, PCIB, ULTIMO og VACCIBODY.

Så vi er generelt ikke der at det er krise enda.

Nei det er ikke krise enda, tenker langt perspektiv her.

Vi tåler ikke mange flere TRVX type emisjoner, det tror jeg de fleste er enig i.