Hva skjer i BergenBio? Kjører de emisjon med 10% utvanning for å få midler til drift i kvartal???
Ja 10% er 10%. Når da noen har jobbet såppass hardt for å presse ned kursen før emisjon så blir ikke 10% forhøyelse av aksjekapital de store summene.
Håper Finanstilsynet kommer på banen her. Hele biotek-sektoren begynner å bli en farse av nødemisjoner.
Når hovedeier tar 90% så er vel detta det sikreste tegnet på at aksjekursen er utrolig lav , og eneste måten de får gribba til seg flere aksjer på !?
Bull
PHO: ingen emisjonsfare.
PCIB: ingen emisjonsfare.
BGBIO:
TRVX - ikke oppdatert etter Q1:
NANO - ikke oppdatert etter Q1 (dvs tallene er spekulative):
Har du en for pcib og?
Ingen emisjonsfare!
Nei, fordi smerten fra PCIB emisjonen var det som inspirerte dette oppsettet, og de er sikret for lang tid framover så jeg har ikke sett noe poeng i det.
Jeg stoler heller ikke på fremskritt/guiding for PCIB, så jeg vil heller lage en om 18 måneder og se an situasjonen da. Per i dag tror jeg ikke det er noen emisjonsfare for pcib.
Men flott for å sammenlikne på tvers.
Kursene går som regel under emi-kurs. Både i selskaper ved emisjonsfare og f.eks pcib uten emisjonsfare.
Ut fra dette oppsettet vi forvente en emisjon til i nano før readout?
Korrekt. Jeg antar Q4 / Q1.
Emisjon du har i 2014 på trvx. Vet du hvilken kurs det var?
Børsnotering ipo var vel 110 millioner på 7,5 kroner i 2016 ikke 2014
Merger med oncos var vel 200 millioner kroner på 25 kroner.
Emi i 2017 var vel også 200 mill på 20 kroner.
Det er mulig jeg har noen feil der, absolutt. Jeg har forsøkt å gå gjennom chart historisk + børsmeldinger fra selskapet. Mulig oppkjøp og andre ting har rotet til opplegget for meg.
Nei jeg synes det så veldig bra ut Det er i hvertfall spyttet inn enormt mye mer penger i selskapet enn det mcap er idag
Kan godt hende det ikke blir flere emisjoner i Targovax. Om data som kommer på Oncos blir ok/bra vil Big Pharma slå til. Ref Viralytics deal uten data for ca 2 milliarder. Dette mener selskapet var billig.
Another must-have oncolytic virus asset for big pharma
Boehringer Ingelheim struck a deal with the oncolytic virus company Viratherapeutics in 2016, and it has clearly seen something extraordinary in the intervening two years. Otherwise it would be difficult to understand why it would today shell out €210m ($245m) to exercise an option to buy out Viratherapeutics without having seen a scrap of clinical data. It is clear that big pharma sees oncolytic viruses as an increasingly important part of the anticancer combination armoury. The previous deal, in February, saw Merck & Co pay a 184% premium to take out Viralytics for $394m, though unlike Viratherapeutics this company had a phase II asset ( Merck & Co makes biggest oncolytic virus bet since Amgen in 2011, February 21, 2018 ). True, Amgen’s 2011 buyout of the Imlygic originator Biovex for $424m is a long way from being declared a masterstroke, but the potential of oncolytic viruses in immuno-oncology combinations is now increasingly being talked about – specifically in terms of turning “cold” tumours “hot” – and indeed Boehringer says this dual approach is central to its cancer immunology research strategy. Expect increased interest in other oncolytic virus companies, such as Targovax, Transgene and Oncolytics.
Viralytics ble solgt for 4 mrd og det var det trvx mente var billig.
Viratherapeutics er et annet oppkjøp som ble solgt for 2mrd…
Ups😅
Jeg lurer på om jeg helt har undervurdert dette som en faktor, siden jeg som nordnetkunde fra før nå faktisk har gått opp en del i belåningsmulighet. Har rett og slett netfonds nedleggelse vært enda en likviditetstyv i markedet samtidig med at ultimovacs ble notert?
Edit:
Teknisk analyse av index er ikke en øvelse jeg gjør veldig mye, men. Vi er nå nede på nivåer som ligner veldig på den tiden der NANO hadde utsatt PARADIGME og var knust helt ned til under kontantbeholdning:
Tviler på det egentlig. Det hadde vært noe annet dersom det var motsatt og netfondskundene måtte over på like belåningsvilkår som nordnet. Da hadde det kommet mange tvangssalg på rappen.
Jeg fikk også som nordnetkunde plutselig lov til å låne en hel haug mer av penger.
Men for all del. Det kan være noen har blitt overlykkelige når de så hvor mye de fikk lov til å låne og tok seg vann over hodet.