Det kan se ut til at strategien også hos Dnb Healthcare er at det er småsparere og enkelte ganske få spesielt interesserte større private med “penger til overs” som skal stå for investeringen i innovasjon på dette området i Norge. Fordi jeg fremdeles har en konto hos Dnb så får jeg stadig eposter derfra, også lenker til en podcast. Og nå har jeg for første gang hørt på den. I denne siste podcasten fra Dnb legger Benedicte Bakke hos Dnb Healthcare først ut i det vide og brede om hvor viktig det er at det investeres langsiktig i slike selskaper, at årevis uten inntekter er noe man må regne med osv. Og så blir hun spurt om hvordan Dnb Healthcare forholder seg til dette, investerer hun og de andre hos Dnb Healthcare i slike selskaper ??? Nei… De har “satt som mandat” at de kun skal plassere penger i selskaper som allerede har sikker og stabil positivt betalingsstrøm… På Dnbs nettside presenterer derimot disse løgnaktige hyklerne seg slik:
Realiteten altså at de gir blanke faen i å bidra til dette som Benedicte Bakke så fint kaller “en viktig del av økosystemet”. Men de har ihvertfall en nettside hvor de på sedvanlig løgnaktig og hyklerisk vis går inn for å skape et inntrykk av det motsatte: Her satses det på forskning med hvite frakker og reagensrør. OG dette er altså Norges største finanskonsern. Måtte de bare rammes av kreft og stryke med for min del.
Nå er det riktignok også fordi jeg for noen år siden begynte å få inntrykk av Dnb som nettopp dypt uetiske og hykleriske at jeg bestemte meg for å ta full kontroll over mine egne investeringer, og nettopp ikke overlate noe som helst til slike som Benedicte Bakke & Co, at jeg selv har endt opp med å gjøre min innsats med gode utsikter. Så jeg kan ihvertfall tildels takke hykleriet hos Dnb for at jeg har kommet på bedre tanker selv.