Flott vi har foreninger med flinke folk som hjelper å støtter opp under de menneskene som blir rammet
Og med gevinsten i Vaccibody blir det enda mer å pløye inn i viktig grunnforskning og støtte til kreftsyke. Veldig bra!
Posta nettopp denne på en annen tråd, men egentlig passer den best her:
Dumpa nettopp inn i innboksen min; Sbanken har nå endra belåningsgrad for en rekke børsnoterte aksjer. Etter hva jeg kan se er flere av biotekaksjene berørt.
Tre aksjer kvalifiserer nå til 70 % belåning. Disse er PHO, BIOTEC og PCIB.
To aksjer kvalifiserer til 50 % belåning; dvs. BGBIO og TRVX.
Så følger NANO med 40 % og til slutt ULTIMO med 30 %.
Mekka en liten indikator i pine script for å se styrke i forhold til biotek/pharma indeksen.
(Kan væra parameter eg har puncha inn feil. Men er 99% sikker det er rett.)
Copy Paste
study(“Comparative Relative Strength”, shorttitle=“Relativ Styrke Biotek”)
a = input(“OSE3520GI”, type=symbol)
b = input(“OSL:PHO”, type=symbol)
c = input(“OSL:NANO”, type=symbol)
d = input(“OSL:BGBIO”, type=symbol)
e = input(“OSL:PCIB”, type=symbol)
f = input(“OSL:TRVX”, type=symbol)
g = input(“OSL:ULTIMO”, type=symbol)
as = security(a, period, close)
bs = security(b, period, close)
cs = security(c, period, close)
ds = security(d, period, close)
es = security(e, period, close)
fs = security(f, period, close)
gs = security(g, period, close)
plot(bs/as, title=“Photocure”, color=lime, linewidth=2)
plot(cs/as, title=“Nordic Nanovector”, color=purple, linewidth=2)
plot(ds/as, title=“Bergen Bio”, color=yellow, linewidth=2)
plot(es/as, title=“PCIB”, color=white, linewidth=2)
plot(fs/as, title=“Targovax”, color=orange, linewidth=2)
plot(gs/as, title=“Ultimovacs”, color=maroon, linewidth=2)
Flott! Kunne du sendt meg koden?
Kunne du sendt meg også den koden
La det inn i posten.
Jeg tok intensjonen og la til noen av ingrediensene i mitt bibliotek, for å fremheve korrelasjon mellom index og de forskjellige papirene. Fjerner all trend og gjør om til en zero cross oscillator. (fisher transform)
PHO rød, NANO lilla, BGBIO grønn, PCIB blå, TRVX orange, ULTIMO brun
Index er den sorte skyggen, lineplots er de forskjellige papirene.
@Savepig denne er til ære for deg. Du har spekulasjonert i dette før. Jeg har liksom følt at det ikke var så veldig relevant, men med rosk sin gruntwork her så fikk jeg lyst å prøve å fremheve eventuelle sammenhenger
Ser ut til at du har hatt rett i din mistanke: Biotek hopping er faktisk er en ting. Ser noen tydelige motsettningsforhold mellom TRVX og NANO. og tilsvarende PHO opp ser ut til å trekke både NANO og TRVX ned. morsomt.
Om noen er interessert så deler jeg chartet. Det ble et salig rot, men det var ikke uventet. Så får de som har lyst se om det er noen sammenheng med “events” børsmeldinger og rapporter.
Oioioi, denne skal jeg kose meg med i morgen!
Ser jeg bare såvidt har begynt å dyppe tærne på tradingview!
Blir for rotetet, men det er faktisk veldig mye sammenhenger her. Så jeg legger ut selve scriptet også, så får dere valgt symboler og tweaket den
Marketcap oversikt som inkluderer sist torsdag og fredag.
Snurrig å se gamle BIOTEC plutselig kommer putlende fra bakerst i feltet.
How depressing to see the ol’ Woulgan shop about to take over trvx…
Ref. sammenstillingene fra deg og @Investor i pcib-tråden.
Hadde vært interessant å se tilsvarende sammenstilling av selskapene i relativ tid ut fra for eksempel et regulatorisk eller utviklingsmessig tidspunkt som fastpunkt, for eks oppstart fase 1 eller en designation eller noe.
Noe i denne duren?
Helvetes mye jobb.
https://www.tradingview.com/x/wNylzHi8/
Edit:
Men ser jo hvor mye jeg har reddet portisen på å ikke prøve med noe forsvar av NANO-andelen i den. Jeg har et antall aksjer som vil gjøre det pent hvis forløsningen kommer, men det har mindre og mindre å si for hver eneste uke som går hvor lav prisen i aksjen blir.
Jeg likte den visningen også, men det som var min tanke var å sette for eks oppstart fase 1 på samme sted i en tidslinje for alle selskapene og så se på den faktiske kursutviklingen i tid fra den hendelsen.
Man kan sef diskutere nytteverdien av slik visning da
Vet ikke hvor mye nytte du får ut av en slik oppstilling tbh, fordi det er så mange faktorer som spiller inn på hvordan slike events innvirker på aksjekursen at man bare går seg vill.
Les denne så ser man at om et produktet er bra nok kan en godkjennelse skje med rekordfart.
5 mnd foran skjema, og godkjent kun 3 mnd etter innsendelse av file.
Selvsagt på AA, og hadde allerede innkasssert FT, BTD og PR,
Antatt å selge for nærmere 5 mrd dollar i 2023, og kanskje mer!
Ikke onkologi, denne gangen, men dettte produktet har alt hva en biotekinvestor ønsker seg
Någon som är insatt i Pharmacolog i Uppsala AB ?
Interessant for biotekaksjonærer:
Labiotech tilbyr idag en omfattende guide om immunologi:
Hi ,
From cancer to neurodegenerative disorders, and from infectious diseases to metabolic disorders, the immune system is central to a myriad of pathologies and therefore a promising target for novel therapies.
However, major challenges to R&D stem from the immune system’s complexity . To help you overcome its hurdles, the experts at Cisbio have condensed the latest immunology knowledge into this Immunology Guide to provide you with insight into different mechanisms of action and potential druggable targets.
Download the guide to navigate the diversity of the cell types and molecular pathways associated with adaptive and innate immunity and their respective immune responses.
Tenk, som bare to skarve suksesser hadde forandret den grafen …