Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Legger inn denne her også. Kan være nyttig å lese seg litt opp på strategier rundt partnerskap i biotech.

BergenBio fikk Fast track nå!

Hvor mye steg Nano på denne nyheten? Falt fort tilbake mener jeg å huske.

Hehe. Er vel negativt for de andre biotekselskapene, siden det virker som det må selges Biotek for å kjøpe Biotek :see_no_evil:

2 Likes

Jeg syntes det så ut som dem holdt god stand PCIB og NANO. Eneste jeg fikk meg en god latter av var den mest illikvide av alle NAVA, hvor noen fikk det travelt med å selge 22000 aksjer klokken 14:40. (timingen er for god til å ikke være en spekulant som skal hoppe over til BGBIO)

Ser når jeg skriver innlegget at PHO har et merkelig sammentreff på samme tidsrom :rofl:

Kan godt være traderne skal herje litt med Bergenbio men skal uansett videre opp da en prising <2mrd er helt usannsynlig billig på denne indikasjonen.

Her er bare å bette og sitte i ro.

4 Likes

Den tankegangen tror jeg mange hadde hatt godt av å ha. Alt for mange som har det alt for travelt med å ta gevinst, og verst er vel vi som trader, gjerne på alt for korte tidsintervaller.

Er det noen som har en graf over generell bioteksektor Oslo børs? Med lang horisont? hvor er vi i syklusen?

Tenker på du OSE35GI (inkludert medtech?)

1 Like


tradisjonell candlestick, Monthly. Tendens til at den kan stoppe nedgangen her faktisk.

Renko av samme index (lineær candle, variabel tid)

2 Likes

Grøss, enda en IPOi biotek?

Det har vel ikke vært noen hemmelighet?

Får bare håpe det blir en annen børs :blush::crossed_fingers:

Yepp this time its different

Hva skjer med BioNTech da? Opp mer enn 50% siden fredag ettermiddag!
Og jeg som vurderte inngang sist uke der, valgt istedet Nektar, den er bare opp 5-6%

https://www.tradingview.com/chart/yB2ZvEQi/

2 Likes

Moralen er: Man trenger ikke ha produkt på markedet eller være i pivotal fase for å bli høyt verdsatt som biotekselskap.

BioNTech slutt 20,64 (+27%)
Market cap: 4,67 mrd Dollar.

Litt om BioNTech,

BioNTech was founded in 2008 on the understanding that every cancer patient’s tumor is unique and therefore each patient’s treatment should be individualized. To translate this idea into reality, we have combined ground-breaking research with cutting-edge technologies to develop pioneering therapeutics for cancer and beyond. As we prove the value of our approach in the clinic, we will continue to build the partnerships, manufacturing and team required to bring individualized treatments to patients worldwide. From our roots in Mainz, Germany, we are driven to become the leading global biotechnology company for individualized cancer medicine

Hvis dere lytter på en av Podcastene med Vaccibody, jeg husker dessverre ikke hvilken, så sier Agnete Fredriksen at Vaccibody også er blant pionerene innen persontilpasset kreftmedisin, og trolig nr 2 eller 3 etter BioNTech!

Så at Vaccibody er priset til 3 mrd NOK er kanskje da ikke så uforståelig når BioTech er priset til 14x mer!!

3 Likes

Norsk biotek er vel generelt sett priset langt lavere enn utenlandske selskaper.

3 Likes

Har det blitt for mange biotekselskaper på lille Oslo børs som kjemper om de samme investorenes penger?

1 Like

Yess sirrr!

Er ikke plass til mer enn 1-2 selskaper før det bli kannibalisme

2 Likes

Tror det kan skapes plass til flere, det handler bare om å få flere interessert spesielt blant de med “lange penger” som verdipapirfond, pensjonsfond og andre større langsiktige investorer. Dette tar tid og må skje ved aktiv markedsføring og opplæring av disse investorene. Økt dekning fra gode analytikere i flere meglerhus vil også være en viktig del av dette, det kan også være de som er nøkkelen for å få inn flere internasjonale fond/investorer i de ulike aksjene.

Kommer det en suksesshistorie til på linje med Algeta vil det selvsagt gi positive ringvirkninger for hele sektoren og kan gi en varig økning i interessen for sektoren. Sist ble jo Algeta optimismen langt på vei ødelagt av Clavis fiaskoen som kan like etterpå.

3 Likes

De store fondene vil vel helst komme til dekket bord med dessert? Når selskapene er priset til 10% av innskutt kapital og risiko er så og si fjernet.

Kunne gjerne vært flere tidlig fase aktører som Sarsia Seed og RadForsk. Med mer kapital i “før børs” fasen vil det kanskje også være mer modne selskap som kommer på børs. Igjen tror jeg en suksesshistorie som skal til for å få mer penger inn i den tidlige fasen.

1 Like