Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Jeg har brudd på log chart, men dette bruddet skal testes nesten 100% sikkert neste uke.
Stigningstakten er for bratt. Ved velykket test her kan vi friskmelde indeksen! :slightly_smiling_face:

WEEKLY

1 Like

Ja enig, dette må testes. Men det er definitivt en friskmelding vi faktisk ser etter her, hadde vært litt av en julepresang.

Det er jo vanvittig positivt at det er Photocure som så kraftig bidrar til dette, for risikoen i det caset er ekstremt lav ift andre aksjene

dog aksjen må jo konsolidere den og

@Nocturne det er den villeste golden crossen jeg har sett på lange tider som tegnes opp her straks.

log skjema viser brudd på nedtrend.

Det golden crosset var drøyt.

Er vel mest riktig å bruke log på en indeks over så lang tid?

1 Like

Hovedgrunnen til at jeg ikke tror indeksen vil falle tilbake igjen i en dødsspiral:
De tre største selskapene er ferdig med en “dødperiode” og står foran spennende tider.

PCIB: Vært litt “kjedelig/stille” lenge, men står nå ovenfor mulig utlisensiering av både Nac og Vacc. Det nærmer seg noe for Chem også.

PHO: Endelig svarte tall på bunnlinjen - så enkelt.

NANO: 2019 var “not sexy”. I 2020 kommer Archer til å være vveeldig spennende, og PARADIGME nærmer seg slutt. Interim kommer i midten av året.

Rett og slett et trendskifte :slight_smile:

26 Likes

Ja jeg er helt enig, 2019 har vært en perfekt storm av et bjørnemarked som nådde et klimaks, pluss ventetid for flere av selskapene.

Dette med log/lineær skjema går jeg runder på hele tiden. Jeg føler av og til man kan få charts til å se overdrevet positive ut ved å bruke log. :stuck_out_tongue:

Det første jeg postet over her er lineært, det andre er log.

2 Likes

FDA godkjenning

Interessant artikkel fra Bloomberg om FDA og godkjennelsesprosessen.

« “It isn’t that we changed our policies and are saying we are going to approve drugs faster,” said Janet Woodcock, director of the FDA’s Center for Drug Evaluation and Research, who joined the agency under President Ronald Reagan. “The difference now is we are going to see more of those because of the science. If there are people out there with no options and they have terrible diseases, we are going to get those drugs to them as fast as feasible.”.»

13 Likes
7 Likes

@pdx du burde feste en disclaimer på PCIB-trådene. Det er så mye hauss der inne nå at jeg blir helt svimmel :grin:

11 Likes

@Savepig, legge denne her også.

https://mobile.twitter.com/JacobPlieth/status/1126399656446103552

Gir jo på en måte støtte til grenseløs haussing, biotek KAN være latterlig feilpriset til tider.

Selv har vi jo flere kandidater her på OB som kan stå foran lignende utvikling.

6 Likes

Clearly the company thinks it can repeat the trick with Endocyte, offering the markets another salutary lesson about the risks of shorting even the most questionable biotech stocks.

5 Likes

Update fra epizyme. De planlegger å sende inn sin NDA for FL i løpet av desember.
https://finance.yahoo.com/news/epizyme-presents-updated-phase-2-150500064.html

Update fra Roche om mosunetuzumab

5 Likes

Vakkert å se hvor lista ligger.

2 Likes

Norsk Biotech er stort sett 100% ukjent hos retailnvestorer i alle andre land enn norge.

Og antagelig ikke så mye mer hos større investorer heller.

Men: Big Pharma kan dere være brennsikre på har full kontroll på hele vår lille bukett.

Og shortaktørene på oslo børs har boltret seg i sektoren i tre år.

Børsprising helt frem til det sekundet et tilbud kommer på bordet kan man stort sett se bort fra. Våre dominerende storeiere vet nøyaktig like godt som Big Pharma hvor prisene i markedet ligger.

18 Likes

Ifølge pressemelding planlegger de å søke om godkjennelse i både EZH2 WT og EZH2 MT. Blir interessant å se om de får godkjennelse i EZH2 WT der ORR foreløpig er 35%.

2 Likes

Noen som har noen formening om denne?

1 Like

Det ser ut som et bispesifikt CD3/CD20 antistoff, vil det virke for pasienter som er refraktær mot anti-cd20 behandling?

Tror det altså. REGN1979 er vel også Cd3/CD20, og funker på R/R pasienter.

Er det grunn som aksjonær i Nano å frykte Roche sine resultater med mosunetuzumab? Mener du listen ikke blir for høy for Nano?

Jeg ville vært interessert i å finne mer ut av dette om jeg var NANO aksjonær ihvertfall. Men kan jo være hype også da, får se hva som kommer frem ila ASH.

1 Like