Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Ikke ift godkjenning av Betalutin ihvertfall… Da ligger listen på medisiner som har blitt innvilget ordinary approval – accelerated approval er ikke en endelig godkjennelse og derfor vil ikke medisiner med AA være en barriere ift approval for andre medisinkandidater…
Men det kan selvsagt føre til større konkurranse om pasientene innenfor indikasjonen(e) Nano sikter seg inn på…
(Har ikke tilgang til artikkelen, så vanskelig å kommentere noe mer inngående om nettopp den medisinen…)

1 Like

Denne linken som Boykie delte litt lenger opp i tråden viser noe mer av funnene Roche kommer med.

1 Like

Er dette sånn super late line, typ 4L/5L?

Key takeaways:

Roche is looking very well placed; the company also has an earlier stage anti-CD20 bispecific project, RG6026, that some believe is looking even stronger.

Noen som kjenner til RG6026 studiet/prosjektet?

Most patients will have nowhere to go after Car-T so this is an encouraging finding; at the same time it suggests that bispecifics could find a place in earlier lines of therapy.

Svært bra effekt(lav N) på tross av at dette er pasienter som har vært gjennom ALT av mulige behandlinger.

Ser tøff ut, men det gjenstår å se om den kan slå Archer.

Min største frykt for nano er uten tvil bispesifics

1 Like

Det er helt utrolig at de fleste biotekaskjene går opp. Er det på håp eller konkrete signaler?

På ca. 20 forskninger kommer 1. til markedet. Jeg tror jeg er meget optimistisk.
Så spørsmål: Hva er det gylne egget innenfor norsk biotek ?

1 Like

Du er inne på den største grunnen til at man må være forsiktig med alle biotek selskap, det kan alltid komme en konkurrerende/revolusjonerende behandling som er helt i “blindsonen”. slik vi ser markedet foren behandling for oss nå. Så litt diversifisering er ikke så dumt.

1 Like

Det har jeg prøvd å påpeke tidligere for biotek-menigheten.

Det er ingen logikk i at alle biotekaksjene skal gå opp samtidig. At selskap X nærmer seg noe som kan ligne medisin betyr ikke at selskap Y gjør det.

Det at alle aksjer i en bransje går opp samtidig, uten at det er noen som helst korrelasjon mellom dem (foruten at de er på det tiende året med å utvikle en medisin) er et klassisk boble-tegn.

1 Like

Det er også ett tegn på at det kommer nye friske penger inn i sektoren.

Det betyr ikke nødvendigvis at verdsettelse nå er mer eller mindre korrekt enn verdsettelse for 3 måneder siden. Bare at noen har tatt en vurdering av biotek på oslo børs og funnet ut at de skal dytte mer penger inn i sektoren av ukjente årsaker.

4 Likes

eller at større aktører ser at norsk biotek er priset til en brøkdel av USA f eks …?

Det er jo bare se litt på aksjonærlister hvem som laster jevnt og trutt :wink:

5 Likes

“Priset til en brøkdel av USA” - nok en tankefeil som går på at det skal være korrelasjon mellom aksjene i sektoren.

Dette er selskaper helt uten inntekter. Alt dreier seg om tro, håp og kjærlighet. Det er ingen reell korrelasjon mellom Targovax og Photocure, for eksempel.

Risk/reward …

Forøvrig så ser jeg en stor forskjell på MCAP på Targovax og PHO … :wink:

Nye dumme penger fra diverse indeksfond.

Risk-reward er på ingen måte lik i disse selskapene. I beste fall klarer kanskje ett eller to av selskapene å tjene penger. Resten går konk. Det blir som å satse på alle hestene i et travløp.

Pho og trvx konkurrerer ikke mot hverandre. Så blir vel heller som å satse på flere selskaper da olje-eventyret i Norge startet. Sikker mange som var skeptiske da også.

4 Likes

De børsnoterte biotek-aksjene falt også grovt sett sammenfallende i tre år - før denne siste oppgangen.

3 Likes

Det har jeg registrert ja. Vet ikke helt om du vil fram til noe her eller om det bare er info??

2,5 milliarder dollar der altså…

3 Likes

The $68 per share acquisition price represents a 172% premium to Synthorx’s closing price on December 6, 2019.

Er vel ikke så mange på TI som ville vært fornøyd med en slik premium ved oppkjøp av sin egen biotekstjerne

1 Like

Jepp :slightly_smiling_face: