…
Årets julegave til aksjonærene i Sarepta Therapeutics, de inngår en avtale med Roche.
– Roche obtains the exclusive right to launch and commercialize SRP-9001 outside the United States –
– At closing, Sarepta will receive an upfront payment of $1.15 billion, comprising $750 million in cash and $400 million in Sarepta stock, priced at $158.59 per share of common stock –
– Additionally, Sarepta is eligible to receive up to $1.7 billion in regulatory and sales milestones, plus royalties on net sales –
– Sarepta will continue to be responsible for clinical development and manufacturing of SRP-9001 with global clinical development costs shared equally with Roche –
Jadda. Mer mat til xbi
Takk for gavene / planlagt hagefest.
God morgen og God Jul!
Skjeldent at jeg har värt saa fornöyd med gavene som laa under treet i aar. Akkurat det jeg önsket meg mest.
Takk for den fine genseren som du Elisabeth og Jonas har strikket og sendt meg. Setter stor pris paa arbeider dere har lagt i strikkingen. Den er passe stor og akkurat passe tykk til helaarsbruk. I nord om sommeren, i sör om vinteren.
Takk for den tilsendte Hexvix-flasken, Kjell. Setter stor pris paa den. Blir först aapnet ved en spesiell anledning eller kan den nytes ved flere? Jeg savner deg etter at du flyttet fra nabolaget og jeg tenker ofte i takknemlighet paa deg. I huset du bodde har det flyttet inn en blaadress som er saa stiv i blikket mot salg at han enda ikke har oppdaget naboene. Tror Kristian tar seg när av det, men han har jo Per som nabo paa den andre siden av huset og de har jo värt gode venner lenge.
Takk Per. For det assorterte utvalget av raketter. MEN, har du enda ikke faatt med deg forbudet om oppskyting i Norge? Ikke for aa fremstaa som utakknemlig, men jeg tror jeg overlater de til min engelske onkel Pascal ved neste besök. Muligens etterlater han noen av styrepinnene her siden det er vanskelig aa faa plass til alt i bagasjen. Ikke kast de, du vet Kristian samler paa slike.
Takk Öystein (S) for den annonserte julegaven. Synes det var et lite troverdig forsök med aa skylde paa Posten. Til naa har du nesten bestandig blitt overrasket over at ogsaa julen kommer saa tidlig. Du er sikker klar over at det sliter paa godt naboskap naar du sender julegaver i oppkrav og ellers bare opplyser om den store samlerverdien.
Takk Kristian. Forstaar slagbormaskinen som en anerkjennelse for aa väre nabolagets altmuligmann med litt viten om mye i motsetning til til dere andre som har mye viten om lite. Regnet först med at opplysningen om at den virker paa alt dere har prövd den paa bare var skryt. Men etter aa ha prövd maskinen for tidlig i dag morges har du overbevist meg. (Tok et polaroidbilde av den resterende familien etter oppmötet. For familiealbumet.)
Off topic: Skal vi ved neste anledning spleise paa en ordentlig gave til Per? Syns det blir litt stusselig med disse smaagavene siden han paastaar aa ha alt allerede. Har du et forslag til noe han ikke har?
Takk for hagesaksa Öystein (KA). Stusset först over en slik gave midt paa svarte vinteren. Dessuten ser min hage ut som om jeg har flere, mens din ser ut som om du ikke har noen. Ved mitt siste besök fikk jeg flere store risp av tornene paa hekken da jeg kom. Tror ikke du har prioritert hagearbeidet sörlig höyt, men muligens hjelper @Neladner deg i fremtiden. Skal i hvert fall ta meg en tur over gjerdet etter lövsprett for aa rydde oppkjörselen til huset. Det vil lette adkomsten og gjöre huset mer synlig fra veien.
Nytt tema: Hagefest
Jeg savner nabolagets tidligere hagefester slik de i forbindelse med de siste emisjonene. (Tenker med gru paa hangoveren i etterkant.) Men likevel, kan vi ikke ta sikte paa en ordentlig St. Hans-feiring neste aar? Har luftet ideen for Elisabeth og Jonas og de er villige til aa planlegge hvilke oppgaver den enkelte nabo skal bidra med. Dere hörer fra de saa snart planleggingen er avsluttet.
For aa unngaa en diskusjon allerede i den innledende planleggingen om KH eller DS skal inviteres, har jeg konkludert med; Begge. Sistnevnte er tross alt nabo. Kanskje han er en riktig"haalligong" bak fasaden?
Men bare saa det er sagt; jeg kommer ikke saafremt det er behov for telt og slagstövler!
Ha en fortsatt God Jul og et enda bedre Nytt Aar. Vi sees.
(underskrift ikke dechifrerbar)
PS.
Jeg har litt darlig samvittighet for at mine julegaver virker lettvinte, upersonlige og fantasilöse. Men de maa sees i perspektiv av en benskjör pensjonist’s som ofte har trynet paa isen. Men naa, sett ut av vinduet, ser det ut som om der har blitt sandet godt i nabolaget. Det kan selvsagt virke som en selvmotsigelse at jeg vurderer risikoen med aa gaa ut naa som höyere enn för ströbilen kom.
De overförte pengen til barna haaper jeg kommer godt med i studiene.
DS
Mye snacks å nerde med i dette regnearket:
Følger du selskapet? De har vel hatt flere utlisensieringer, så ble det vel noe søksmål, så flyttet de over på en unotert børs, så hentet de vel noe penger fra et mindre fond og nå taler kursen for at selskapet er konk…
Følger kun vagt, som du sier så har kursutviklingen vært av en slik art at man har holdt trygg avstand.
Takk for link Savepig - der var det endel snacks
Hva er forskjellene innen gruppen TRVX og NANO kontra PHO og PCIB?
innen følgende kategorier:
a) Finansiering / emisjoner / burnrate
b) Konkuransesituasjon
c) Tid til markedet
d) Sansynlighet for suksess
e) Tidligere resultater som indikerer at dette blir suksess
Hvilke konklusjoner bør en trekke på basis av svarene gitt på spørsmålene over her?
Vel først og fremst er det jo logisk at det holder med en lommelyktteknologi og man bør selge PCIB for å kjøpe PHO.
Var det svaret du var ute etter?
Jeg ser ikke hvorfor man skal se innad de to gruppene du oppgir og svarene i a, b, c, d og e er alt for omfattende til at man kommer frem til noe spesifikk fasit. Bare a, b, c, d og e vil rettferdigjøre en mangesiders rapport for hver enkelt aksje, ikke for å nevne hvordan det ville blitt med sammenlikninger. Det er ikke småting du spør om
Har du aksjer i targovax Lars ?
Jada, jeg har aksjer i PCIB, PHO, TRVX, NANO og BGBIO
Traff ok med snittet og sitter nå i pluss
Man kan følge portisen min her: https://www.shareville.no/medlemmer/larsmkn/wall
Hva tenker du om siste AZ mld og 6 uker (kort frist) for å teste ut annet enn onkologi?
To av selskapene i norsk biotek ble kåret til nyttårsraketter av pressen - BGBIO og NANO. NANO har jeg fulgt med på lenge. Hva er statusen hos Bergenbio annet enn at aksjekursen har steget ganske kraftig i det siste?
Vet ikke helt hva jeg skal gjøre ut av det. Kort frist som du sier, men kan gi mine tanker, som ikke nødvendigvis er rett
Fint at de endelig kan komme ut med navnet på samarbeidspartner, noe jeg mener aldri burde vært hemmelig, og AZ har tidligere hatt mye fokus på sykdommer utenom onklogi, så det er jo positivt at de nå vil teste ut teknologien der. Jeg antar at de har positive resultater fra onklogi-samarbeidet, hvis ikke tror jeg ikke de hadde tatt dette steget. Jeg tror den korte fristen de har fått kan være et ønske fra PCIB. De har tidligere sagt at de vil gi AZ korte frister for å tvinge frem progresjon.
Jeg håper derfor at AZ nå bringer det til klinikken innen onkologi (kan ta alt fra 0-2 år), og at de samtidig kan melde at det pre-kliniske samarbeidet utenfor onkologi fortsetter. Worst-case er at det ikke kommer noe innen onkoligi eller videre pre-klinisk utenfor onkologi. At det ikke kommer noe innen onkologi kan være av mange hensyn, strategiske og fokusbaserte, og trenger derfor ikke være pga resultater. Husk at AZ har hatt en del omrokeringer i ledelsen siden 2015.
Vi får ta tiden til hjelp så kommer vel svaret etterhvert
Så på shareville at du solgte PCIB på rundt 51kr. Ikke hele porteføljen tenker jeg. Hvordan er du vektet i
Ja, jeg begynte å bli skikkelig lei av den dårlige avkastningen i norsk biotech, og med frykten for emisjon begynte jeg nesten å bli redd for en dødsspiral. Har derfor solgt litt ned i PCIB og BGBIO for å putte i fond. Hadde jeg gjort det fra starten hadde jeg også vært en rikere mann nå
Har ikke supert fokus på vekting, burde sikkert hatt det, men jobb har vært full fokus det siste året.
PCIB er vel den mest profitable enkeltaksjen din pdd med vekting inkludert. Ser gjerne at du skriver mer på PCIB tråden, gjerne med et kritisk blikk på selskapet (hvis du finner noe) da det er mye positivitet der (med god grunn også) .