Korreksjon og korreksjon. Selskapene er jo opp alt i fra 30% til over 100% bare siste måned. Så en dag med nedgang er det vel få som er sjokkert over. Seff kjedelig for de som ikke ble med, men kanskje de får muligheten nå
Jeg tror du undervurderer effekten av parabolic move men time will show
Absolutt ikke det er den jeg liker! Parabolic-effekten er som regel ikke ferdig etter bare 30-50% når en negativ trend snur til positiv.
Time will show ja
Men det er jo klart at makro kan stoppe festen etterhvert. Det er alt for mange selskaper som er milevis unna å tjene penger. Så det kan jo merkes på børsene
Diamyd Medical går bananas i dag.
Time will TELL!!
Indeksen fikk en rett i magan på start i dag men tok seg fint inn.
Edit:
Vi hadde denne uken en skikkelig market cap all time high for biotech om en ser bort i fra den dagen Algeta ble kjøpt.
De fleste selskapene er opp mer enn 50%, i allefall de som betyr noe for indeksen. Det vil alltid være hvileskjær og bounces i en korreksjon, poenget er at du ikke får noen ny high.
Dere gjør som dere vil of course, er lei av å diskutere dette fra et teknisk standpunkt når folk enten gir en skyld for å være bitter, ELLER gir en skyld for å skape frykt når en har rett
Jeg tenker det beste man kan håpe på her er en EQ med lower high og higher low. Så kan man få nytt brudd til oppsiden. Men teoretisk vil en slik formasjon ha 50/50 sannsynlighet for brudd ene eller andre veien, så igjen, time will show. Jeg venter som nevnt med å ukritisk fylle på her
Stemmer, det har vært en helt uvirkelig måned!
Skjønte ikke helt denne. Som du selv skriver så har du varslet korreksjon for veldig mange prosent siden. Er det folk som har solgt for tidlig som er sure eller?
Vi har jo uansett forskjellig tidshorisont. Jeg liker å prøve å time en bunn få god avkastning på flere måneder uten å gjøre en transaksjon.
Poenget var uansett at tradere som sier at en aksje er overkjøpt og exstended etter 20 % stigning, så pleier det mange ganger bare være en begynnelse og mer et kjøpsignal.
Du husker sikkert vi diskuterte Bitcoin tidligere i år. Den så veldig overkjøpt ut fra 3200 til 4800. Men fortsatte opp til 14000 usd.
Time will tell
Det var litt tidlig om morgenen før kaffe, bare et hjertesukk fra min side. Men jeg sa på tirsdag at Nano kom til å gå ned i går. Fikk ganske mye pepper i insiderchatten for det, men fikk rett. Var bare det jeg refererte til
PCIB imponerte meg med å hente inn hele fallet sitt. Er spent på hva som skjer der. Tenker det er AZ avtalen som holder den så godt oppe, og det fremstår ekstremt binært for meg.
Det er ikke meningen å fremstå som skråsikker her, men jeg blir litt tent i lunta når alle er euforiske og tror alt bare skal stige rett til himmels. Jeg husker IKKE at jeg sa BTC var extended på $4800, link gjerne til innlegget? Høres merkelig ut. Må ha vært på en kort timeframe i tilfelle. Jeg anbefalte kompis av meg å ta gevinst på $13200 (inngang rundt $8k) og det var helt riktig. Ikke langt fra toppen det!
Men, en ting er å ha rett, en annen er å bli anklaget for å baisse – er bare det jeg er lei av. Jeg har liksom fremdeles 75% av formuen min i Nano men man har ikke lov å mene noe annet enn at ting bare skal opp. Sorry, men det er ikke slik ting fungerer i min verden.
Ja dette vet jo jeg ingenting om, men du svarte jo meg personlig her. Så det eneste jeg har kommentert er jo at når noen mener at en aksje er overkjøpt så kan jeg like gjerne se på det som et kjøpssignal.
Rett og rett. Du har vel ment pcib også har vært overkjøpt veldig lenge. Så det er jo klart at det vil komme en dag med nedgang der også. Den gikk ned fra 76,90 til 76,50. Så du kan jo si du fikk “rett” i de 40 ørene.
Men de har vel strengt talt mer rett de som har kjøpt på 20- tallet og sittet helt i ro
Noen som er kjent med denne? Diamyd Medical AB
Ser de har kommet langt i utviklingen av en autoimmunterapi behandling mot diabetes type 1.
About Diamyd Medical
Diamyd Medical develops the diabetes vaccine Diamyd®, as an antigen-specific immunotherapy for the preservation of endogenous insulin production. Diamyd® has demonstrated good safety in trials encompassing more than 1,000 patients as well as effect in some pre-specified subgroups. Besides the Company’s own European Phase IIb trial DIAGNODE-2 where the diabetes vaccine is administered directly into a lymph node, two investigator initiated clinical trials are ongoing with Diamyd®. Diamyd Medical also develops the GABA-based investigational drug Remygen® for regeneration of endogenous insulin production. An investigator-initiated Remygen® trial in patients living with type 1 diabetes for more than five years is ongoing at Uppsala University Hospital. Diamyd Medical is one of the major shareholders in the stem cell company NextCell Pharma AB and has holdings in the medtech company Companion Medical, Inc., San Diego, USA.
Ja, absolutt! Jeg er ingen magiker og har bommet grovt på PCIB. Det er jeg helt enig i. Problemet med parabolic moves som jeg har forklart før er at ingen vet hvor de ender. Man må bare være varsom NÅR korreksjonen kommer. I PHO var det ganske tydelig. PCIB synes jeg fremdeles er uavklart. Men jeg er ikke interessert i PCIB så har latt være å kommentere den i senere tid. Ikke vits å bruke tid på ting man uansett ikke skal kjøpe
Du fikk pepper??? Jeg trodde jeg plutselig ble sendt til en parallell verden når jeg sa at vi får en korreksjon og at shorten ikke skal undervurderes. Ble trakassert, beskyldt for å ha uredelige hensikter. Noen har til og med konstatert at jeg garantert er en eller annen skikkelse fra HO-forumet. Helt koko. Ler av det nå men moderatorene på forumet har en jobb å gjøre. Fint du backa meg i kampens hete, @Nocturne
Den er god men blir feil å diskutere da vi har ulik horisont. Jeg er langt i fra en daytrader, mens du kan gjerne kjøpe og selge samme aksje flere ganger i løpet av samme dag. Så begge kan jo få rett selv vi mener forskjellig om samme aksje på ulike tidspunkt. Det ser ut til å bli et sinnssykt år så vi må jo heller juble over avkastningen enn å krangle om hvem som er best
Moderatorene ser litt på hvordan vi kan smi på praksisen her.
Det jeg tror mange trøttner på er at man har en diskusjon gående om et selskap, og da er ikke nøvdvendigvis et voldsomt fokus på den enkeltes kjøp og salgs særlig relevant. Vi har porteføljetråder hvor folk kan mappe opp sine egne handler hvor dette vil være relevant, og vi kan også se på om TA-trådene kan bli enda mer tradingorienterte hvor folk kan diskutere hvordan man agerer.
Men det pepperet dere fikk er jo bare barnemat ift den tynen jeg fikk når jeg var så frekk å nevne at det kunne være lurt for et prekommersielt selskap å kjøre en 10% emisjon på ATH.
Sånn nøyaktig hva er det du snakker om her?
Høres interessant ut, har det kommet noe informasjon om hvordan de kliniske forsøkene går?
Hvis de faktisk kan regenerere betaceller og også hindre immunsystemet i å angripe dem så er det jo en gamechanger. Virker nesten for godt til å være sant.
iamyd Medical announces that a new analysis based on data from more than 530 individual patients from previous phase III and II trials in Europe and US with the diabetes vaccine Diamyd[® ]has identified genetically defined subgroups of type 1 diabetes patients that show a positive and statistically significant dose-dependent treatment response.
In the analysis, patients who were positive for certain HLA genotypes and treated with the highest number of doses of Diamyd® (three and four subcutaneous injections) experienced a statistically significant treatment effect of approximately 60% compared to placebo at 15 months from baseline. Also, when treatments with low number and high number dose regimens (two, three and four subcutaneous doses) were combined, a statistically significant treatment effect of approximately 40% was seen.
“This has great significance for Diamyd Medical, type 1 diabetes research and the antigen-specific immunotherapy field in general”, says Mark Atkinson, Professor and Board member of Diamyd Medical. “These results support the notion that you can identify patients that will have a much higher likelihood to respond to a GAD-based therapy based on a well-known and scientifically plausible genetic profile. This finding has implications for both disease prevention as well as intervention trials in type 1 diabetes. I am encouraged that we are poised to advance a safe, specific and efficious treatment that has the potential to signifcantly change the course of this disease.”
“The importance of today’s announcement cannot be understated,” says Ulf Hannelius, CEO of Diamyd Medical. “This finding strengthens the likelihood of success for the diabetes vaccine Diamyd® and will be taken into account in the analysis of the ongoing DIAGNODE-2 trial. Notably, in the phase IIb trial DIAGNODE-2 we are advancing intralymphatic administration of Diamyd® which we forsee to be even more efficacious than the subcutaneous route used in previous trials.”
Professor Johnny Ludvigsson, Principal Investigator for the analysed Swedish Phase II and European Phase III trials and for the ongoing Phase IIb trial DIAGNODE-2 trial underlines the importance of these findings: “This may be a break through step towards understanding how personalized medicine for autoimmune diseases will evolve. It is a great achievment to for the first time be able to identify a large cohort of patients that experience a significant effect of autoantigen-specific treatment.”
The analysis is based on data from more than 530 patients from three previously published trials: a European phase III trial, a Swedish phase II trial and a US phase II trial. The group showing the strongest response to the GAD-specific immunotherapy Diamyd® represented approximately 25% of the total number of patients involved in the analysis. Also, a more broadly defined responder subgroup, representing approximately 50% of the total number of patients, showed a statistically significant treatment response. The results will be submitted as an abstract to a scientific conference and are based on a collaborative effort between Diamdy Medical, academic researchers and clinicians.
Jeg oppdaget den helt tilfeldig i går. Leste siste oppdatering på studien. Samme inntrykk som deg. Har gått nesten 100% etter siste oppdatering. Men, MCAP på ca 900 mill SEK er jo ingenting hvis dette går igjennom, så prises jo isåfall svært lavt.
Disclamer: Kjøpte en tradepost i dag
Bare hyggelig