Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

AACR ser ut til å bli flyttet til August, men det skal OGSÅ avholdes et virtuelt møte i April som vil inkludere kliniske data og innovative presentasjoner. Dette er veldig relevant for de selskaper som skulle presentere på AACR. Utklipp fra mail jeg fikk i dag:

"As we work together to flatten the curve and minimize the scope of the outbreak, the AACR staff is planning to reschedule the Annual Meeting for August. We will announce the dates and location of the rescheduled meeting in the near future. While we look forward to holding an in-person meeting that will give the members of the cancer community an opportunity to present and discuss the implications of their important work, make valued connections, and build collaborations with colleagues around the world, we do understand for both the benefit of the research community and cancer patients that some of the latest developments in the field need to be shared in advance of the rescheduled meeting.

Therefore, we are very pleased to announce that the AACR will hold a Virtual Annual Meeting Preview during the dates of the originally scheduled meeting. Beginning on Monday, April 27, the AACR will host a slate of online sessions featuring innovative presentations of proffered papers and invited content. The virtual meeting program will include exciting clinical trial data from submitted abstracts as well as basic and translational science selected by the Annual Meeting Scientific Program Committee."

8 Likes
2 Likes

Lesestoff i karantenetider

2 Likes

Mulig et dumt spørsmål, men hvorfor stiger noen norske bioselskaper mye mer enn andre på en grønn dag, som nå om fredagen?
Jeg har frigitt litt cash jeg ønsker å reinvestere… er per i dag i PCIB og PHO.

Hva gjør at feks at PCIB og PHO stiger veldig lite i forhold til BerGenBio, Nano og Targovax (intradag/slutt).
Nano opp 28% på en uke…
Ultimovacs er kun 34% ned på en måned…
Targovax opp 7,38% på en uke…
BerGenBio opp 14,53% på en uke og kun 26,3% ned…

PCIB og PHO er en av de med mest nedgang på 1mnd… på 1uke er begge fortsatt i minus… Hvorfor fikk ikke de slik kjempeoppgang på fredag (intradag eller sluttkurs)? PCIB fikk jo en oppgang de også, men ikke slik som jeg ser på de andre bioaksjene…
Er det noe mer i kulissene på de andre selskapene?

Jeg har prøvd å lese litt på de andre trådene for å se årsak, men jeg forstår ikke… Vanskelig å få meg seg alt som foregår i disse selskapene…
Jonas E sa at det forhandles om avtaler i flere selskaper…

Er grunnen fordi det er fler småaksjonærer / tradere som prøver seg i de andre?
Eller fordi man forventer positiv melding først på de andre?
Mindre risiko?
Større mulighet for gevinst?
Er bunnen nådd først på de andre?

Takk for noen synspunkter rundt dette.

2 Likes

IDEX har ingenting med biotek å gjøre.

Beklager, redigert innlegg nå… blandet med InDex (sverige)

Innrømmer å ikke ha lest hele tråden, men er det ingen av dere som har hørt om SoftOx??
Her diskuteres alle de norske biotekaksjene som har en ting felles : de blir negativt berørt på ulike måter av Korona krisen. Med SoftOx er jo situasjonen stikk motsatt: De får en flying start med denne krisen og gjør samtidig en kritisk samfunnsfunksjon! Les dere opp!

Ser at innlegget ble rapportert. Hadde det ikke vært bedre å argumentert til meg om hva som var galt med innlegget? Er ikke SoftOx et bioselskap?

6 Likes
4 Likes

Til de som reagerer med et barnslig klovnefjes på at jeg skriver noe som ikke passer med deres egne investeringer: Hadde vært mye mer interessant med reelle argumenter.

14 Likes

Soft-OX har en egen tråd SoftOx Solutions :slight_smile:

3 Likes

Det har jo alle de andre selskapene som diskuteres i denne tråden også. :wink:

3 Likes

En ting jeg har tenkt på er at vi i Norge har mange spennende biotek-selskap som for Norge kan være den nye oljen. Men når disse biotek selskapene blir kjøpt opp 100% av BP så vil jo denne muligheten bli borte. Nå er jeg på ukjent farvann, men Algeta ble jo kjøpt opp av Bayer AG i 2014, hvorfor kommer ikke Norge på banen? For høy risiko?

4 Likes

Dette uttrykket “den nye oljen” er litt sært, da vet man ikke hvor mye inntekter vi faktisk har fra olje. :stuck_out_tongue:

image

Så er det ellers sånn at Norge har bestemt at vi skal hovedsaklig investere i utlandet for å bygge opp andres industri, vi skal ikke satse her.

3 Likes

Eierne forsvant til Tyskland, men arbeidsplassene ble i Norge.
I PHO er arbeidsplassene i USA og eierne er paa tur dit.

2 Likes

Litt tilfeldig, så snakket jeg akkurat med en av norges største investorer, og han var veldig enig i at når dette er over, så er det en ting som er sikkkert, og det er at det kommer til å bli fornyet og forsterket fokus på helserelaterte aksjer. Og kanskje særlig i Norge, der vi nok en gang har fått erfare hvor sårbar oljeøkonomien er.

24 Likes

Denne var fin :slight_smile:

4 Likes

ASCO avlyses og går digitalt:

https://www.dagensmedisin.no/artikler/2020/03/24/kreftkongressen-asco-i-chicago-avlyses/

4 Likes

Pho er nok satt minst 1-2 år tilbake på grunn av Corona.
De har trolig kapital til å klare det men veksten tviler jeg på blir som forespeilet.
Kan bli en god investering med inngang om 1 års tid

1 Like

Indeksen:

1 Like

https://medwatch.dk/Medicinal___Biotek/article12035413.ece

Godt å lese at kina er i ferd med å starte opp landet igjen.
Gir en følelse av at denne bisarre tiden snart går mot slutten?

2 Likes