Du spurte om en TA på sektoren @TyrionIV - og holy maloney! For et bullrun sektoren har hatt siden bunnen! Jeg mener… what the **** ? Hvordan kan jeg ikke ha fått det med meg? (Jo, fordi jeg har shortet toppene og tradet intradag bull / bear produkter, derfor). Men, la oss se på chartet.
4 hr:
Stigende trend som er brutt på oppsiden (!) - normalt ikke positivt da det betyr at det skal mye til for å pushe det videre. Ser også ut som dagen avsluttet med en potensiell pullback på gang. Hvis det fortsetter ned i morgen ville jeg sett om den tar i mot på 0.718 fib (611) eller 595.
Da kan vi potensielt konsolidere litt og danne et bullflag som kan ta oss videre.
Jeg vet likevel ikke hvordan dette vil spille seg ut på kort sikt fordi jeg har en bearish bias til aksjer generelt, og ser at volumet toppet seg veldig i dag. Det har ikke vært mer volum i biotekindeksen siden februar - altså pre-lock-down og dump. Mao. så ønsker vi å se lavere volum på throwback for å ikke miste moment her. Men siden jeg tror OBX skal ned, så regner jeg med børsen generelt drar med seg bio ned også.
Det sagt så har bio holdt seg MYE bedre enn andre aksjer under denne krisen, og hvis det gjentar seg så kan kanskje biotek sektoren være en litt safe-haven relativt til andre sektorer på børsen?
Stoch.RSI viser tegn til at moment skal avta nå, mens RSI har pushet seg over 70.
Det kan være rom for et leg til opp, i likhet med indeksene, men jeg synes personlig r/r er for dårlig å gå long her nå. Jeg ville ventet og sett hvor langt pullback blir, og hvordan de to neste candlene ser ut på daily før eventuelle kjøp.