Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Slides fra CC som pågår nå:
http://archive.fast-edgar.com//20200427/AGBZK22C8Z2282Z222JG2WZZMOBIZ2U2DL22/

Tox virker ok.

Effektdata:

Veien videre:

LGSOC virker veldig lovende, dog er det få pasienter. NSCLC virker litt meh? Jeg ser ikke hvorfor de ulike KRASmutasjonene skal ha noe å si for effekten ettersom kombobehandlingen virker på mål som er nedstrøms for KRAS. I tillegg har de respons i LGSOC i flere ulike KRAS-mutasjoner. Muligen den går ned fordi markedet forventet mer i NSCLC?

3 Likes

Har fått plukket opp en del nå mellom 2.80 og 3.11 USD. Håper på en bra sprett her.

EDIT: It’s not happening!

1 Like

Prøvde et bet her jeg og, men fikk -20% i trynet med en gang.

Edit: Retter seg litt nå.

Såvidt jeg kan se har de over 1 dollar bak hver aksje i cash, et produkt i salg og spennende pipeline.

Ser ikke dyr ut hvis det stemmer at det er 80 millioner aksje og kurs nå 2,38. Verdsatt lavere enn PCIB i s å fall.

Shares outstanding as of 12/31/2019 80.1M

Artikkel ute på resultatet nå fra EP: https://www.evaluate.com/vantage/articles/events/conferences/aacr-2020-verastem-reveals-logic-behind-its-kras-deal

1 Like

Takker for tips, fikk en god inngang ser det ut til, iallfall foreløpig :slight_smile: blir nok ikke langsiktig, men moro å se hvor denne går i ettermiddag.

1 Like

Det tallet stemmer nok ikke. Ble gjort en rettet emisjon i februar på 46.5 millioner nye aksjer til 2.15 per aksje.

Edit:
Ser ut som 158.6 millioner aksjer:

https://finance.yahoo.com/quote/VSTM/key-statistics?p=VSTM

Jeg syns resultatene var ganske spennende. Dette er en måte å hemme KRAS signalering nedstrøms av signalveien, altså etter KRAS. KRAS kan ha flere ulike mutasjoner, og det vi har sett nå er at hemmere mot en av disse mutasjonene (12C) har fått mye hype. Det som er spennende med disse resultatene er at de ser respons i andre mutasjoner enn 12C noe som øker andelen pasienter som kan behandles.

Jeg tror hovedgrunnen til at den sank mye var at den har gått veldig mye på kort tid, at resultatene i lungekreft var midt på treet og at det er noe bekymring rundt tox. Det kan se ut som at folk er redde for at det terapeutiske vinduet skal bli for lite. Totalt sett så syns jeg resultatene så spennende ut, at selskapet ikke er priset så grusomt mye som andre KRAS-play er, og at mekanismen de går etter kan være mer fornuftig enn hemmere mot enkelte KRAS-mutanter.

Resultatene fint oppsummert her: https://www.evaluate.com/vantage/articles/events/conferences/aacr-2020-verastem-reveals-logic-behind-its-kras-deal

Jeg tror det kan være en fin anledning nå til å ta et litt spenstig veddemål.

3 Likes

Spørs vel om du regner med opsjoner etc hvis de trykket 47 millioner nye aksjer, har de i så fall 127 “outstanding”. Mulig “fully diluted” er så høyt so m du indikerer ja. Likevel på 150 mill aksjer og kurs 2 dollar, er de priset til “bare” 300 mill USD. I og med at de de da hentet 100 millioner dollar, har de ca 200 millioner dollar i cash, så EV bare 100 mill USD. Høres billig ut! De har tross alt et produkt som selger og en spennende pipeline!

Men innser at en inngang på 2,80 var en bom, men vi får se om det kommer en bounce her.

Indeksen ruser på:

Sammenlign siste året med osebx

3 Likes

Siste tids oppgang, nedgang og oppgang er jo helt wicked!

1 Like

Har en mistanke om at det flyter godt med penger over fra andre sektorer til biotek for tiden.

Olja sliter, lakseeksporten og konsumet sliter, stortank over toppen (?). Hvor skal så pengene puttes? Jo, biotek!!

Ser ut som vi opplever en nærmest ‘perfect storm’ for tiden💪

9 Likes

Verastem opp 5% i førhandelen nå.

Har du oppdatert biotekindeks etter dagens brede oppgang…? :slight_smile:

1 Like

Lurer på om biotekaksjer er sykliske.
BGBIO opp 37,55 % på 1 mnd, ned 1,16% på 3 mndr, opp 13,23% på 6mndr og ned 16,21% på ett år. Tilsvarende for PCIB 45,53%, -10,67%, 100,36% og 117,86%. Nano 27,86%,-35,22%, -21,48% og -63,33%. TRVX 61,05%, -0,54%, 55,66% og 16,62%.
God aften

1 Like

Du spurte om en TA på sektoren @TyrionIV - og holy maloney! For et bullrun sektoren har hatt siden bunnen! Jeg mener… what the **** ? Hvordan kan jeg ikke ha fått det med meg? (Jo, fordi jeg har shortet toppene og tradet intradag bull / bear produkter, derfor). Men, la oss se på chartet.

4 hr:

Stigende trend som er brutt på oppsiden (!) - normalt ikke positivt da det betyr at det skal mye til for å pushe det videre. Ser også ut som dagen avsluttet med en potensiell pullback på gang. Hvis det fortsetter ned i morgen ville jeg sett om den tar i mot på 0.718 fib (611) eller 595.

Da kan vi potensielt konsolidere litt og danne et bullflag som kan ta oss videre.

Jeg vet likevel ikke hvordan dette vil spille seg ut på kort sikt fordi jeg har en bearish bias til aksjer generelt, og ser at volumet toppet seg veldig i dag. Det har ikke vært mer volum i biotekindeksen siden februar - altså pre-lock-down og dump. Mao. så ønsker vi å se lavere volum på throwback for å ikke miste moment her. Men siden jeg tror OBX skal ned, så regner jeg med børsen generelt drar med seg bio ned også.

Det sagt så har bio holdt seg MYE bedre enn andre aksjer under denne krisen, og hvis det gjentar seg så kan kanskje biotek sektoren være en litt safe-haven relativt til andre sektorer på børsen?

Stoch.RSI viser tegn til at moment skal avta nå, mens RSI har pushet seg over 70.
Det kan være rom for et leg til opp, i likhet med indeksene, men jeg synes personlig r/r er for dårlig å gå long her nå. Jeg ville ventet og sett hvor langt pullback blir, og hvordan de to neste candlene ser ut på daily før eventuelle kjøp.

5 Likes

I dag fikk man litt sånn meltup følelse.

Det er en ting man skal huske på med norsk healthcare: Samlet market cap er fremdeles under 10 milliarder.

Når man ser marketcap på topp 20 aksjer på osebx, så er det forsvinnende lite penger som skal sektorforskyves til biotech for å holde prisene våre oppe.

14 Likes

Kan det være et ufortjent rykte at biotek er high-risk og at noe av effekten vi ser nå med at volumet og kursøkningene stiger er grunnet at investorene ser med selvsyn at sektoren begynner å vise takter?

Ville jo vært fantastisk om så var.

2 Likes

Takker for svar og at du tok deg bryet! =)

2 Likes

ALARM ALARM!!!

Da ble det riktig;)

6 Likes

Må jo bli en kjempeboost for alle de norske Biotek-selskapene. Aller mest BergenBio såklart. Spennende børsdag i morgen.

6 Likes