Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Der har du forklaringen.

Men mener og huske jeg hadde dem i flere år. nå har jeg kun sjekket mot skatteetaten. Som du ser på edit 2, kan det ikke da hende at jeg hadde hadde disse noen år i forkant av listing på hovedlisten. Når de da blir notert rapporteres det ? Tenker at gråmarked aksjer ikke blir rapportert inn til myndighetene ? Som eksempelvis bitcoin trackere . Nå har vi dårlig nett her vest i havet, så er lutt stress og sjekke nærmere. Men dette må jeg få en klarhet i :blush::blush:

Nano hadde en emisjon mai/juni 2013 til 15 kroner pr aksje og en på 25 pr aksje i 2014. Mener også at det var en emisjon på 7,5 kr pr aksje i 2011/2012 en gang også, men det var vel helt i startfasen.

Disse emisjonene var før notering.

1 Like

Synes og ringe en bjelle når du skriver 2013 og 15 kroner, men skal ikke påstå noe som helst før jeg har fakta på bordet. Mener bare og huske at vi chattet en del om nano i en periode på DNO sjatten, for de av dere som kjenner til den.

Nano har hatt disse emisjoner prebørs:
6,25 (2009)
6,75 (2010/2011)
15,00 (2013)
25,00 (2014)
32,00 (2015 børsnotering)

Edit: nano ble (etter emi i 2013) kun handlet gjennom direkte kontakt med megler som samlet inn bid/ask fram til 2014 da notc-noteringen kom… vet det ble omsatt så høyt som på 50-tallet i den perioden… etter notc-notering var den vel oppom 40 ca…

1 Like

Da er det klarlagt fra en som husker bedre :joy: Gikk inn samtidig.

Hei hgsd300. Jeg husker dette annerledes; i januar 2015 gikk jeg inn i Nano da de ble notert på otc og markedsverdien var da 33ish? Så steg den til kanskje til 37 før den falt til 12 osv. På den tiden holdt de et årsmøte i dagens lokaler på Brekke og stilen var uformell med improviserte løsninger på strategiske spørsmål.

AZ i gang igjen med coronavaksinen sin, etter at britiske helsemyndigheter har bekreftet at det er trygt!

3 Likes

Kan gi grunnlag for et lite minirally!

2 Likes

Gilead to buy cancer drugmaker Immunomedics in $21 billion deal
https://www.cnbc.com/2020/09/13/gilead-to-buy-cancer-drugmaker-immunomedics-in-21-billion-deal.html?__source=iosappshare|com.apple.UIKit.activity.Message

Har du noe kjennskap til selskapet Gilead har kjøpt?

Fint lite, har hatt tickeren på watch list i lange tider ute å prioritere research på det.

Oppkjøp kontra partnerskap, her er en uttalelse fra CEO i Gilead i så henseende

8 Likes

Abound Bio, take my money!

Hva er dette Pappi?

Det samme som finansavisen skriver om i dag, men litt mer utfyllende:

Nå har indeksen vært over 100 fire måneder i strekk

Håper at et av selskapene på OSE får en saftig avtale med et stort biotekselskap eller blir oppkjøpt. Da vil det komme på nyhetene om at norske biotekselskaper er undervurdert og underpriset. Det vil gi et løft for hele sektoren.

4 Likes

Har venta på det i et par år nå, så holder ikke pusten :laughing:

3 Likes

Tar gjerne den stigningen i Nano, tilsvarende fra 57 kr til 2400 pr aksje :grin::money_mouth_face:

2 Likes