Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Avkjøling på indeksen, men langt over bearish nivåer fremdeles

4 Likes
5 Likes
2 Likes

Biotech Pharmacon, børsens mest verdifulle biotek og indexens redningskvinne

image

Noe av oppgangen for BIOTEC/AZT skyldes vel også (som vanlig) “kannibalistisk” nedsalg fra de andre selskapene.

1 Like

En bør vel se litt tilbake på opplevelsene en har hatt gjennom ymse valg av biotek-selskaper på børsen.

Konklusjonen for min del er at jeg så vidt “overlevde” de første årene som biotek-investor.

Det var som å komme til en helt ny verden å forlate Serodus med knapt lommepenger tilbake.

Ser av MedWatch sin artikkel at også tidligere serendex sine produkter har spilt falitt.

Se artikkelen:

Amerikanere lider nyt tilbageslag med dansk-udviklet lægemiddel

Savara har stoppet et fase 2-studie med midlet Molgradex, som selskabet overtog ved købet af danske Serendex. Udbruddet af covid-19 får en del af skylden

Jeg var aksjonær i:

Serendex
Serodus
Clavis
Bionor

Hvær gang…Opp som en hjort , ned som en lort.

1 Like

Bionor var et h…
Kom meg merkelig nok ut med noen tusenlapper i +, men det var kontanter i bakhånd som reddet.

Mener å huske den gjekk fra 1,5 til 8 kroner og så stupte til 0,4 og opp igjen til 1 krone iløpet av samme uken.

Jeg hadde Opprinnelig inngang rundt 1,5-2, doblet beholdningen på 0,4 og solgte alt på 1. Ish

Men det var en turbulent uke, mulig det var mens det fortsatt het nutripharma. Nå er gel dette Solon Eiendom

1 Like

Tror det som er en forsterkende virkning på nederlagene var at en kjøper seg inn som langsiktig.
Samme problematikk med dagens også , selvfølgelig.

Det er en voldsom selvbeherskelse som skal til for å holde fast ved og praktisere langsiktighet i bioteksektoren og en undres jo på om denne teesen holder stand når dommens dag er her.

Virker jo helt fjernt og temmelig tulleruskt at langsiktighet slår treaderene ved veis ende men det finnes bare en vei å teste det ut på og det er å holde ut til selskapene enten lykkes eller havarerer.

Tror ikke jeg er helt på villspor men ikke å straks sikre gevinster i millionklassen for en vanlig arbeider grenser jo til å være litt sært , ikke?

Hvilke tanker gjår mine medkapitalister seg om langsiktighet kontra tradere.

Skal langsiktighet som aksjonær-filosofi ha noen sjanse så må en vel ha …la oss si 10 blodrøde selskapshavarier bak seg før den 11’te blir en algeta på steroider (les PCIB) :slight_smile:

Om en videre beholder kapitalen vunnet ut av systemet eller taper alt igjen med renter gjenstår jo å se og det blir temmelig surt å forklare hvor de 5,4 millionene forsvant til døtrene mine.
Ved ettertanke forteller jeg dem ikke noe.

Dersom PCIB får en medisin (feks fikser bile duct cancer) og at en driver samme hoderystende filosofi og ikke sikrer noe men lar hele sulamitten svinge opp og ned i milionklassen innen dagen er omme og ikke sikrer gevinst samme f… for deretter låse ned aksjene o kaste nøklene på havet , ja , hva da???

Det kan kun fremtiden fortelle oss om.
Men en er med for fullt.

Har mie år på baken nå og ingen behov for kapital.
Tror ikke kapital på bok utover en grei inntekt betyr så mye for trivselen som menneske her på jorden.
Et jævla sted å være i bunn og grunn.

Skulle jeg ende opp ved perleporten og bli forestillet et nytt forsøk slik at det skulle bli noe av meg så ville jeg svart vedkommende… den dritten kan du drive med selv.

Så penger til etablering for døtrene mine er drivkraften min men til hvilken filosofi??

Langsiktig eller treader , that is the question.

Hva mener dere??

3 Likes

Langsiktighet. Min strategi er å kjøpe aksjer. Selger kanskje en gang per år når jeg rydder litt i porteføljen samt de ganger man blir tvangsinnløst. Kjøpene gjøres uregelmessig og bestemmes av tilgang på kapital, gode kjøp og emisjoner.

Har vært i PHO siden 2003 og i PCIB siden fisjonen fra PHO. Begge er godt i pluss og posisjonen gradvis bygget opp over perioden.

3 Likes

Det tror jeg man gjør lurt i. :slightly_smiling_face:

Min kone har ingen kjennskap til størrelsen på mitt «biotek-eventyr», ennå.
Hehehe, men det er jo grenser for hvor stor formue man kan opparbeide seg og samtidig klare å holde den skjult for omgivelsene. :sweat_smile::crossed_fingers: (ikke noe stort problem ennå, kan du si)

Man kan ikke forvente at de man omgås har samme forståelse for volatiliteten i biotek-bransjen, eller klarer å forholde seg til det faktum at så lenge de ti fuglene fortsatt sitter på taket, så har man ingen i hånden.

7 Likes

NEXTCELL er opp 35 % på denne fase2 meldingen
Nylig gjennomført emisjon og MCAP på rundt 400 mill

NextCell Pharma AB : ProTrans visar signifikant effekt vid behandlig av diabetes

NextCell Pharma AB (“NextCell”) meddelar idag att den kliniska diabetesstudien ProTrans-2 har påvisat signifikant effekt. De patienter som behandlades med en dos av ProTrans hade bevarat en statistisk signifikant högre insulinproduktion efter en 12 månadersperiod jämfört med de patienter som behandlades med placebo (p-värde <0,05).

Totalt inkluderades 15 patienter i ProTrans-2-studien. De randomiserades för att få antingen ProTrans (n = 10), NextCells egenutvecklade stamcellsterapi, eller placebo (n = 5). Behandlingen var dubbelblindad vilket säkerställde att varken patienter eller läkare visste om de hade fått aktiv behandling eller placebo under den 12 månader långa uppföljningsperioden. Efter att prövningsenheten Karolinska Trial Alliance sammanställt och monitorerat all data, bröts koden och
resultaten har därefter granskats av Enheten för Medicinsk Statistik vid Karolinska Instituet.

För att utvärdera om ProTrans kan förbättra beta-cellfsunktionen (kapacitet till kroppsegen insulinproduktion) hos vuxna patienter med typ 1-diabetes, diagnostiserade under de senaste två åren, mättes C-peptid under två timmar efter ett MMTT (blandat måltidstoleranstest). Det primära effektmåttet i ProTrans-2 definieras som delta-förändring av C-peptidområdet under kurvan (AUC) för MMTT, dag 372, efter ProTrans / placebo-infusion jämfört med baseline-värden före
behandlingen. Med andra ord, mäta patientens andel av insulinproduktionen som återstår efter ett år.

C-peptidnivåerna hos de patienter som fick placebo minskade med -47% (från genomsnittliga 48 nmol/l x 120 min, [SD = 26] vid baseline till 30 nmol/l x 120 min, [SD = 26] efter 12 månader), medan motsvarande nivåer för de patienter som behandlades med ProTrans minskade med -10% (från genomsnittligt 96 nmol/l x 120 min, [SD = 34] vid baseline till 85 nmol/l x 120 min, [SD= 30] efter 12 månader). De patienter som behandlades med ProTrans har bevarat en signifikant högre
insulinproduktion jämfört med de placebobehandlade patienterna (p <0,05).

"Allogen cellterapi har återigen visat effekt vid typ 1-diabetes. Den här gången i en randomiserad, placebokontrollerad studie, säger huvudforskaren professor
Per-Ola Carlsson, Uppsala universitet och Uppsala universitetssjukhus.

" Spännande resultat. 2 av 9 patienter som behandlades med ProTrans hade ökat sin insulinproduktion efter ett år och totalt hade 4 av 9 en minskning med 5%
eller mindre vilket kan jämföras med 0 av 5 patienter som fick placebo, säger Mathias Svahn, VD NextCell Pharma, AB.

Arean under kurvan C-peptid baserat på ett måltidstoleranstest (MMTT) är standardmåttet för kroppsegen insulinproduktion vid typ 1-diabetes. Det fanns signifikanta skillnader i kroppsegen insulinproduktion mellan grupperna vid baseline. Den statistiska analysen av förändring av C-peptidnivåerna beräknades i procent enligt protokoll. Ett t-test (tvåsidigt med lika varians) användes för p-värdeberäkning, p = 0,011. Hittills har endast primära resultat analyserats,
mer data kommer att presenteras så snart de är tillgängliga.

En kort presentation av resultaten kommer att ges idag kl 14:30 (presentation på svenska, slides och underlag på engelska samt möjlighet att ställa frågor på engelska). Välkommen att se presentationen hos Financial Hearings på adressen; https://tv.streamfabriken.com/2020-09-08-press-conference eller ringa in på; SE:
+46856642705, Storbritannien: +443333009260, USA: +18332498406.

Torsdagen den 10 september kl 16:00 bjuder professor Per-Ola Carlsson och NextCell-teamet in till en webbsänd presentation av resultaten och planen framåt för ProTrans och behandling av typ 1-diabetes. Presentationen sänds av Direct Studios via länken; https://youtu.be/HzV8T2kpdGI.

Denna information är sådan information som NextCell Pharma AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades,
genom nedanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 8 september 2020.

Har litt kjennskap til problemstillingen da jeg kjøpte Nano i 2013 tror jeg det var da de var på Axcess. Var en aksje som jeg aldri tenkte over, bortsett fra når det dukket opp emisjoner som jeg tegnet meg i.

Plutselig dundret den ned til 12, begynte og følge med på aksjen og satt meg mer inn i hva de egentlig holdt på med og kjøpte litt histen og pisten når de ble notert på hovedlisten. Satt med en temmelig god gjeng aksjer da aksjen ble til en folkeaksje, dessverre den gang tok høydeskrekken halvparten, men litt risikokojustering bør en ha. Den høsten aksjen gikk mer eller mindre i en loddrett strek oppover var ganske heftig, dette var en «undercover» investering eller gambling om en vil. Solgte meg ut på 113,50. Da gikk en del av kronene over i PCIB, den gikk vel den gang fra 6-7 til 20 eller deromkring om jeg ikke husker feil. Så en kan være svært heldig eller svært uheldig i denne sektoren.

Kjøpte meg nylig inn i Nano på 23, tenkte og følge dem på oppløpssiden, tar ikke hensyn til børsklima, ettersom caset er binært og er vinn eller forsvinn. Forøvrig en ganske spennende stilleperiode nå som en kan spekulere i emisjon eller partner :blush::blush:

Det er mine 50 cent :blush::blush:

Nei, ble børsnotert i mars 2015 rett på hovedlisten, var på notc-listen før det hvor de ble listet i 2014…

Hvilke emisjoner deltok du? Hvilken tegningskurs hadde du…?

Nei, Nano har vært notert på hovedlisten fra første børsintroduksjon i 2015.

(https://www.econa.no/finansiering-av-et-norsk-eventyr-i-kreftmedisin)

Du husker feil… Da nano kom opp i 113 høsten 2016, stod pcib i godt over 20… og den har aldri vært under 10 kr siden…

5 Likes

Da var det i 2014😊

Nei, Nano har ikke alltid vært på hovedlisten.

Når det gjelder diverse emier må jeg sjekke tilbake i loggen.

Det gjelder også PCIB traden.

Hvis en betviler min opplevelse fra Biotec må en selvsagt gjøre det. Var Forøvrig LinPiao som er her på forumet som tipset om NANO første gang.

Kanskje hvis du hoster opp et par av disse, så vil folk tro deg;)

2 Likes

Isåfall kjøpte du Nano før børsintroduksjon da den var mulig å handle på NOTC-listen…

Jo Nano ble notert på hovedlisten ved børsintroduksjon i 2015

Sitat:

"Egentlig var selskapet for lite for å noteres på Hovedlisten på Oslo Børs, og de var mer ønsket på Oslo Aksess, hvor mindre og nyere selskaper dominerer.

  • Dette var ingen god løsning for oss. Vi trengte den økte oppmerksomheten fra kapitalmarkedene som Hovedlisten gir, for slik å sikre at det var nok handel i aksjen til at internasjonale investorer var interessert. Det var et hinder å komme over, men Oslo Børs endret sin praksis etter initiativ fra oss og noterte selskapet som det første på Hovedlisten uten tre års “topplinje”, som kravet hadde vært tidligere."
    https://www.econa.no/finansiering-av-et-norsk-eventyr-i-kreftmedisin

Ja, gjør det…
De hadde en en litt større emi + repemi i 2014, men det var før de ble notert på notc-listen. (og altså før du kjøpte)
De hadde børsintroduksjon i 2015 med en emi som var mulig å delta i.
og så hadde de emi på 114 kr i 2016…

1 Like

Begynte og bli litt interessant dette, skal sjekke opp den infoen jeg klarer. Ska sjekke VPS,

Kjøpte de første aksjene 27.01.15 inngang på 37,70

Så må de ha hatt en emisjon i mars 15, ser det kom inn noen 24.03.15 til 32 kroner. Så var det jevnlige kjøp gjennom hele 16 hvor jeg foretok det største salget 02.12.16.

Ser jeg husker litt feil, men begynner og dra på årene.

Når det gjelder PCIB kjøpte jeg de første 25.11.16, til 18 kroner. Men nå har jeg kun mobil og Altin så er litt stress og gå gjennom alt. Den må uansett hatt en down periode, synes og huske jeg handlet den på 6-7 kroner ? Uansett satt jeg igjen med en pen gevinst.

Dette viser hvor feil en kan huske :blush::blush:

Edit : mulig jeg bare innbilte meg at jeg hadde aksjer, gikk og ventet på børs introduksjon.

Edit 2 : Kan det Forøvrig være mulig at jeg kjøpte dem mens de var på NOTC listen og at dette ikke er registrert hos skattemyndighetene, mao. enkelte ting må en jo rapportere selv. Så når aksjen kom på hovedlisten ble de registrert, med notetingdkurs ? Nå kommer dette fra Skatteetaten, så får se på PC’en når jeg komner hjem om en god uke om jeg kan grave frem noe.

Var litt kjekt og se på aksjeoppgavene, det må dere gjøre en dag dere har god tid.

4 Likes

Du har nok ganske rett når det gjelder PCIB, det var nok på høyere kurser den ble handlet. Blander den nok med andre aksjer.

1 Like

De di kjøpte i januar var mens de var på notc - De du fikk på 32 i mars var ifbm børsintroduksjonen…
Når det gjelder pcib hadde de en emisjon på 7 kroner rundt årsskiftet 16/17, så mulig du fikk tegningsretter av kjøpet ditt på 18 kr og kunne tegne noe på den kursen…

1 Like