Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Emisjon en måned tilbake la en liten brems på festen, men fortsetter festen nå? :rocket:

Indeksen raller på. Tiden jobber for 200 dagers snittet nå, blir veldig spennende når det begynner å komme opp i dette beltet rundt 100nok.

2 Likes

Kanskje rekruteringen tar seg opp gjennom q2/q3?

Still, Novartis reiterated its guidance for the full year, assuming healthcare systems return to near normal in the second quarter,

1 Like

What… the… actual… f*ck…!!!

8 Likes

Fy fader for et tilsvar! Ikke akkurat lettvektere som har signert dette innlegget💪

4 Likes

Veldig interessant fra CNN om vaksine utvikling:

2 Likes

spørsmål:
Hvorledes sikrer selskapene seg at ikke andre biotekselskaper legger inn søknad om patent bassert på andres forskning?
Dette spesielt sett i relasjon til hva som må være på plass før en går ut med resultater på studier eller forfatter en avhandling innenfor områder en har interresser for presantasjoner på konferanser eller annen “literatur”.

Hørte jeg ordet patenter ?

I så fall , er der en fullstendig oversikt over ALLE PATENTER SOM DET ER SØKT OM?

Det er jo i mange sammenhenger blitt påpekt hvor viktig det er at patentene (kun søknadene) er opprettet og ingen komentarer er mottatt på feil eller annet innen en viss tid etter søknaden er opprettet.

Så hva vil jeg frem til?

Svar på følgende spørsmål?

Dekker de patentoversiktene som en kan finne på nettet det totale bildet av alle søknadene som ligger inne?
Jeg tror ikke dette er info til markedet da det er veldig avslørende for et selskap dersom denne infoen skulle komme ut til markedet.
Det ville være å legge selskapets fremtidige satsningsområde åpent for konkurrentene.

Altså , det må være temmelig mange opprettede søknader om patenter som markedet ikke har den minste anelse om eksisterer.
Lurer på om min favoritt , PCIB har et hav med søknader innen mange indikasjoner som ingen vet om ?

PW nevnte i en sammenheng at de hadde opplevd å motta svar på patentsøknaden etter at den hadde gått ut på tiden , hehe.

Nå er der nylig motatt svar på noen patentsøknader for PCIB og de var vel ikke meldt tidligere eller kjendt for markedet.

Dette er jo viktig å ha for seg hvorledes patentsystemet fungerer da det er grunnlaget for verdien av selskapene det gjelder , altså , ikke om patentsøknaden er godkjent men om der ligger inne søknader som kan endre selskapets verdi ved positiv publisering.

Har jeg forstått systemet rett dersom jeg hevder at patenter generelt er forskjøvet fra å omhandle utstyr og medikamenter opprettet veldig tidelig i prosessen til senere i prosessen som beskriver detaljert prosessen.
Nei , klarer ikke å forklare hva jeg mener :slight_smile:

Hvorledes klarer en å oppnå 35 åår på varigheten på et patent som en har jobbet på i la oss si 15 år .
For å få til dette så må de vel sende inn et nytt patentsøknad ?

Noen som vet?

1 Like
4 Likes

På torsdag bikket vi 14 mrd marketcap, ganske digg når man tenker på at 6 mrd virket som et ugjennomtrengelig betongtak

(vært for lat til å logge noe siden 28 juli, så strekene ser litt rare ut.)

6 Likes

Satser på at den blir firedoblet eller mer snart, av et bud på Nano :money_mouth_face::grin:

2 Likes

Kursutvikling norske helseaksjer. Sortert på 1 måneds utvikling

2 Likes

Interessant både for de som tenker Nano kan bli kjøpt opp av Novartis og for de som håper BP skal være åpne for å bruke nye metoder i Covid-19 forskningen (PCIB).

4 Likes
1 Like

Litt personlige nyheter! Jeg har fått ny jobb! :smile: :boom: :boom: :boom:

Jeg har fått spm om jeg vil fortsette å delta på forumet her, og det korte svaret blir at jeg ikke vet helt enda. Ny bransje (finans) og ny stilling, så mye som er nytt for meg personlig, også med tanke på hva jeg vil ha lov til og si og når jeg kan si det. Alt det vil bli mer tydelig for meg etterhvert.

Jeg håper jo selvfølgelig at jeg kan fortsette å diskutere med alle dere flinke folk her inne for det har vært utrolig lærerikt og moro, men i nærmeste fremtid, mens jeg finner meg til rette, så er blir det nok en del “det kan jeg ikke kommentere på akkurat nå”.

Dette er altså ikke noe takk for meg, men heller en “jeg trenger litt tid til å finne ut av dette :sweat_smile:”, så håper jeg vi diskuteres igjen snart :smile:

86 Likes

Gratulerer Lars!


Ellers, ref nanotråden

Og ellers om økt frekvens av CRL i det siste:

2 Likes

https://www.evaluate.com/vantage/articles/news/snippets/adamas-confirms-solo-launches-are-best-avoided

Nå må ikke du gi vekk hele strategien min, @Savepig

Jo, det setter vi pris på :slight_smile:

Kult! Grattis! Lykke til med den nye jobben!

1 Like