Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

I så måte, bør LOA i Nano oppgraderes etter interim?

2 Likes

Det er lett å se seg blind på potensial i denne sektoren.
Synes Snøffelens modell gir hjelp til å vurdere risiko. Det er et moment som kanskje flere burde studere mer grundig når de investerer i biotek?

1 Like

Hva er kilden din på incidents per year?
og du blander Singapore / Taiwan i PCIB? :slight_smile:

1 Like

Uten at jeg har sett for nøye på den så mener jeg markedspenetrasjon er for høy for PCI og NANO. I tillegg har du ikke lagt opp noen utgifter ifm COGS, SG&A. PCI skal jo heller ikke selge Amphinex selv men er avhengig av en partner. Royaltees kan f.eks beregnes fra en tenkt EBITDA (EBITDA margin på 50% kan benyttes har jeg lest, men det er bull) Royaltee rate fra EBITDA er ofte rundt 25% som korrelerer med single digit til mid double digit royaltee rate) Man vil da se at forventet inntjening fra et compound blir helt annerledes.

2 Likes

Tenker at en pris på 75 000$ for Amphinex er ganske forsiktig når man vet at pris per pasient i første linje der det er under 10 000 tilfeller i US per år er økende for færre pasienter (korrelasjon R^2 = 0,94).

Sjekk feks side 12 av 26 på følgende slide

Bruker man de empiriske dataene for “ultra orphan” drugs så kan man enkelt argumetere for en pris 3-4 ganger det du har satt opp i din modell, for Amphinex i GGK.

6 Likes

Den studien du viser til for PCIB er CCA totalt. Dette må splittes i iCCA og eCCA (Perhilar og Distal). PCIB kjører en studie innen eCCA. Tallene du bruker er derfor litt høye. I tillegg er en del av pasientene operable (ca 30%). Chemo blir kun gitt til inoperable. Selv om man kan argumentere for at det burde bli gitt også før operasjon :slight_smile:

Jeg har prøvd å gjøre tilsvarenede øvelse i denne posten:

Bra kilde på targo, har lett etter noe sånt selv!

2 Likes

Litt usikker på peak vedrørende meso, da det ikke “kun” er asbestos som forårsaker denne krefttypen. Linken nevner Erionite som også forårsaker mesotheliom kreft.

Noen dager gammel:

Hvem vet, kanskje det islandske vulkanutbruddet som spredde vulkansk aske over store deler av europa for en del år tilbake også får konsekvenser.

Syntes forøvrig det er blir litt “gjettelek” når det kommer til kombinasjonsprodukter som oncos (chemo+cpi+virus i meso) og inntjening. Eller er det folk som har noen klare utsikter for cocktails og prising?

2 Likes
4 Likes

5 Likes

Stakkars Verastem, aksje som virker som den får tyn uansett

Kommer litt sent inn i diskusjonen her nå, men synes det er mye sterk ordbruk om det jeg oppfatter som en skinn-uenighet her!

Dere har tydeligvis hatt en diskusjon om «snøffelens metode» før, og det er kanskje grunnen til at du bruker så mange sterke gloser for å skrive at du synes den er verdiløs. Men jeg er sikker på at ikke @Snoeffelen heller mener at dette er noe som kan ligge til grunn for en investeringsbeslutning.

Det den gjør er jo bare å regne ut hvordan markedet faktisk i øyeblikket verdsetter selskapene, gitt hypotetiske LOA. Denne verdien alene sier ingen ting om selskapet er underpriset eller ikke, eller kan brukes til å sammenligne selskapene.

Det er vanlig å snakke om risked/unrisked value i olje og gass, og da er det for å finne riktig nåverdi på reserver basert på sannsynlighet for definerte volumer til en definert pris. Så for å gjøre det samme i biotek, så må man si noe om volum og pris også. Som du også påpeker, så sies det ingen ting om hva selskapet faktisk tjener i tilfellet ‘Approval’ fordi det er ingen input i «analysen».

Analysen blir fullstendig først når man gjør en vurdering av om R-verdien kan forsvares av et ‘lead product’ som er på markedet. Men det skjønner jo opplagt @Snoeffelen også.

9 Likes

data fra BioNTech

1 Like

Indeksen fant fint fotfeste igjen, viktig!

5 Likes
2 Likes

For de som tror Biden som president vil være negativt for helseaksjer så har denne artikkelen et annet syn.

7 Likes

Ser vår samarbeidspartner Biontech er på vei til noe stort , kanskje?

Pfizer og Biontech får ordre på coronavaccine fra Japan

En skulle kanskje laget en avstemning over hvem som er villig til å ta en mRNA vaksine når en slik foreligger (m alder?)

1 Like

Bra driv på Diamyd i dag👌

1 Like

Er vel på grunn av den her? https://www.borskollen.se/nyheter/tidskrift-belyser-effekten-av-diamyd-medicals-lakemedelskandidat-mot-diabetes

1 Like

Viktig dette, indeksen vår viser at den har stayerevne

4 Likes